Heeft iemand nog tips? We komen vanuit Friesland waar we een paar dagen bij familie zijn. Ik heb al veel zitten kijken maar als er routes of wegen zijn die wel of niet handig zijn... Alle tips welkom
Dat is een flinke rit! In hoeveel dagen ga je dat doen? Wij zijn een paar jaar geleden in Zuidwest Hongarije geweest. Dat was met een camper, dus de reis is dan de vakantie, zeg maar. Wij zijn via het oosten van Duitsland naar Passau gereden. Vanuit Friesland zou ik dan grofweg Osnabrück - Kassel - Neurenberg - Passau aanhouden. Hou in Duitsland rekening met hele lange wegopbrekingen, daar zijn ze erg goed in. Na Passau zijn wij naar Wenen gegaan, waar we een paar daagjes de stad hebben bezocht. Daarvandaan doorgereden naar het westelijke stuk van het Balatonmeer, waar we ook een paar dagen gebleven zijn. Het eerste stuk na Wenen is nog snelweg, daarna wordt het al gauw provinciale wegen. En van daaruit via kleinere provinciale wegen naar het zuiden. Wij waren eigenlijk niet eens van plan om naar Hongarije te gaan. Als we dat wel waren geweest, is het waarschijnlijk sneller om vanuit Passau naar Graz te rijden in Oostenrijk en daar dan ergens de oversteek naar Hongarije te maken.
We willen het in 3 dagen doen ongeveer 5 uur per dag. Mag ik vragen waarom jullie via Oostenrijk zijn gegaan en niet via tsjechie en Slowakije?
Omdat wij naar Wenen wilden. En daarna naar de Alpen. Omdat het slecht weer was zijn we uiteindelijk in Hongarije en daarna in Bosnië en Kroatië beland. Zo gaat het bij ons meestal op vakantie
Is denk wel iets meer als 5 uur per dag. Je moet rekening houden met pauzes en file. Denk dat je al snel aan 3x 7 zit.