Literatuur positieve psychologie

Discussie in 'De lounge' gestart door gitta, 19 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Kent iemand van jullie fijne boeken uitgaande van de positieve psychologie? Ik weet dat er het standaardwerk is van Martin Seligman, maar ik heb graag meerdere keuzes. Ook is er een tijdschrift, zag ik, en als ik het goed begrijp kun je oude uitgaves gratis lezen als je je registreert. Daar ga ik me sowieso eens in verdiepen.

2. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Even omhoog!

3. Lunacy

Lunacy Actief lid

14 dec 2010
    475
    0
    16
    Voor de opleiding (ben zelf psycholoog) moest ik toentertijd een boek lezen van Frederike Bannink. Las makkelijk weg met leuke 'huiswerk'-opdrachten.

4. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Positieve psychologie in het algemeen of gericht op de opvoedkunde?
    Ik ben bezig met Life Space Crisis Intervention. Kinderen en jongeren in crisissituaties. Ook positieve psychologie, maar wel gericht op kinderen in bijzondere situaties.

5. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.239
    11.819
    113
    Carl Rogers.
    Het humanisme als prychologische stroming.
    Als methodiek 'motiverende gespreksvoering' van Miller en Rollnick.

6. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Dank jullie wel, ik ga hier even naar kijken, het klinkt goed allemaal.

Even nog wat toespitsing: ik zoek iets 'algemeens', voor opvoeding vind ik veel in de boeken van en over Gordon. Ik merk dat ik me vaak op het negatieve focus: wat MOET ik nog verbeteren, gaat alles wel zoals ik het had gepland etc. Een wat luchtiger insteek zou wel prettig zijn en wat handvatten daarvoor zijn prima in boeken te vinden, lijkt me.

Deel Deze Pagina