Ik snap veel reacties niet zo goed TS vraagt toch wie zo'n tas heeft en welke dan? Niet of wij het zouden kopen, dat bedrag aan een tas willen uitgeven of er dood mee gevonden willen worden?
De vraag van TS was oa of een tas een goede investering is. Ik kan me dat niet voorstellen, dat is wat ik aangeef. Ik ben me "rotgeschrokken" () van de prijs, dus nee ik kan me niet voorstellen, dat wanneer je zoiets weer van de hand wilt doen, je dit geld terug krijgt. Als zij het een mooie tas vind, en het ook zijn geld waard vindt, moet ze hem gewoon kopen. Maar hem als investering zien? nee. Dat is toch gewoon een antwoord op de vraag van TS?
SDonya ik zou voor de Chanel 2.55 gaan, mooiste tas ever en deze stijgt alleen maar in waarde elk jaar. En daarbij hebben deze tassen een supermwaliteit en er is veel vraag naar!
Ik heb er (nog) geen, maar vind het wel een hele leuke markt om te volgen, en zitten echt zulke bijzondere tassen tussen, kwijlkwijlkwijl... Je hebt diverse online fora en facebookgroepen speciaal voor designerbags, leuk om eens een kijkje te nemen, als je er tussen komt trouwens, want ze zijn meestal vrij gesloten en laten alleen mensen binnen op voorspraak van een ander. Deze website koopt pre-owned designertassen in en verkoopt ze ook weer, daar kan je een beetje kijken welke modellen waardevast zijn, en welke niet, en welke ook meer waard worden na verloop van tijd. Pre-owned Luxury Designer Handbags - Prestige Ik weet wel dat inderdaad ieder krasje, los draadje, streepje op de voering al van invloed is op de waarde, dus als je het alleen gebruikt bij speciale gelegenheden kan je het wel als 'investering' zien waarbij je wrs een groot deel van je aankoopbedrag weer terugkrijgt als je het doorverkoopt, bij alledaags gebruik is dat een ander verhaal
Dat is dus geen antwoord op de vraag, want een tas kan zeker wel een investering zijn aangezien er heel wat tassen zijn die na verloop van tijd (veel) meer waard worden dan het ingelegde bedrag Dan moet je wel het juiste merk, model enz. kopen, maar goed, dat geldt ook voor een stuk grond, of een diamant, niet iedere diamant is waardevast, heeft ook weer te maken met diverse factoren.
Nee, dat vraagt ze namelijk niet. Ze zegt dat ze denkt dat het een goede investering is. Haar enige vraag is namelijk wie er eentje heeft en welke. Wat een ander van zo'n tas vindt en het wel of geen investering vindt, dat is dan toch niet relevant? Mijn bericht is trouwens niet op iemand persoonlijk gericht hoor Het valt me gewoon op dat dit heel veel gebeurt, dat er niet wordt gereageerd op wat er nou eigenlijk gevraagd wordt Iets wat overigens ook in de regels van ZP staat, las ik laatst toevallig.
oke, dat kan (nogmaals, ik heb geen verstand van tassen en zou er nooit een kopen om die reden ) maar dan moet je maar net dat model willen hebben natuurlijk. Want anders kun je hem nog niet verkopen. En tuurlijk, dit geldt ook voor een stuk grond of diamant. Nou ja, aan mij is het sowieso niet besteedt, haha, ik heb zulke bedragen er gewoon écht niet voor over: niet voor een tas, diamant of goud. Ik zou het zelf eerder voor een leuke vakantie gebruiken of zo, of het aan een goed doel schenken, als ik dit kon missen.
Chanel tassen zijn waardevast (als in ze worden elk jaar duurder). Ik heb wel designer tassen maar heb ze niet gekocht als investering maar om te gebruiken en te bewaren.. investeren doe ik wel ergens anders in.
sommige opmerkingen hier, echt waar..... Het interesseert mij echt geen zak of jij het er wel of niet voor over heb. Het interesseert mij echt geen zak of jij er wel of niet dood mee gevonden wil worden. Het interesseert mij ook geen zak of jij liever ergens anders in investeert. Ik als vrouw zijnde vind het leuk om een keer een designer tas te kopen. We hebben het geld ervoor en ik zie dat meteen als een leuk spaarpotje voor mijzelf aangezien ik veelal op het internet lees dat zo'n tas een goede investering kan zijn. Aangezien ik niet veel verstand van tassen heb, ben ik benieuwd welke tassen andere vrouwen hebben gekozen. Waarom dan meteen van die rare opmerkingen geven? Sorry hoor maar als jullie zo overdreven reageren dan krijgen jullie nu ook zo'n overdreven reactie terug. Heel fijn dat er dames zijn die wel inhoudelijk gereageerd hebben! Ik heb er echt wat aan! Ik wacht het topic nog even af maar mocht de sfeer hier zo blijven dan laat ik hem sluiten.
Leuke vakanties hebben we meerdere keren per jaar, de kinderen hebben al een mooie gevulde spaarrekening waar menig Nederlander 18 jaar lang 50 euro per maand voor apart legt, we hebben alles wat we willen.... Daarom dat ik nu een keer wat wil kopen wat ik nog niet heb. Normaal ben ik nooit zo open en bloot over alles maar ik krijg echt zo'n gevoel alsof ik me hier moet gaan verdedigen voor mijn eventuele aankoop
Met het verkeerde been uit bed opgestaan? Volgens mij reageerde ik gewoon netjes Mijn excuses voor mijn (blijkbaar beledigende) berichtjes.......
Het is dat ik het geld niet even 'over' heb en zo'n tas gewoon niet waard ben, maar ik had maar wat graag een Alexander Mcqueen gehad
Jij reageerde netjes hoor.. Maar sommige anderen hadden gewoon overbodige reacties 🙂 Een beetje een opstapeling van alles! 😁
Ik heb een Louis Vuitton Speedy 35 en een Neverfull MM. Gebruik ze de laatste jaren eigenlijk niet, maar zou ze niet zo snel wegdoen. Ben benieuwd welke tas het gaat worden !
oh, gelukkig maar, want ik bedoelde het echt niet gemeen of rot of zo. moet wel zeggen, ik heb die 2.55 opgezocht, maar die vind ik dan persoonlijk echt niet mooi Dan vind ik jouw keuze wel leuker.
Hier 10+ designertassen. Ik gebruik ze gewoon en zie ze echt niet als investering. Liggen ook gewoon tussen de andere tassen in de bak. De horloges van mijn man, zie ik soms wel meer als investering, maar ik denk niet dat hij ze ooit weg doet, allemaal hebben ze een verhaal. En het onderhoud daarvan is ook behoorlijk prijzig. Sinds een paar jaar geef ik ook wat meer uit aan sieraden, maar toch met het doel om ze in de familie te houden. Investeren doen wij in de markt, valuta en stenen.
Ik heb een Louis Vuitton speedy 35, gebruik hem als luiertas. Ook heb ik een Chanel 2.55 en een Gucci Bamboo bag. Wil heel graag een Birkin bag, maar dat blijft nog even een droom. Ik gebruik de tassen veel en zie het ook niet als een investering maar een gebruiksvoorwerp. Ben heel benieuwd welke je gaat kiezen!
Ik heb er 2, maar vind het geen inverstering. Ondanks dat de tassen veel duurder worden elk jaar krijg je niet het aankoop bedrag er voor terug of meer. Laat staan als je hem ook gebruikt. Als je het mooi vind en het ged heb zeker een tas kopen. Maar investeren kun je beter doen in andere dingen dan een designer tas .
Met investeren is het voor mij niet de bedoeling dat ik hem perse ga verkopen later. Wellicht hou ik hem wel altijd. Maar als ik de keus heb of ik een paar duizend euro uitgeef aan een waardevaste tas of geen waardevaste tas, ja dan kies ik liever een die zijn waarde behoud. Grote investeringen doet mijn man. Dit is gewoon iets leuks voor mijzelf en misschien heb ik er later wel opeens wat aan. Je weet nooit hoe het leven kan lopen. Misschien had ik beter alleen waardevaste tas kunnen neerzetten.