Vinden jullie de kerstdagen echt familiedagen of ook gewoon met jullie vrienden? Sinds 3 jaar zijn wij 1 van de dagen met vrienden, echt gezellig. Vorig jaar zijn wij ook niet bij de familie geweest. Kerstavond hebben de kinderen kerstviering van de club en de zondagsschool. Wij hebben nooit echt standaard een planning, behalve dat we 1 dag met de vrienden en hun gezin zijn. Bij mijn familie ben ik niet elk jaar met kerst en bij mijn schoonfamilie ook niet. Misschien dat ik nog mijn zus vraag die alleen is, maar eigenlijk is het ook wel fijn 1 dag als gezin, want die week is er nog meer drukte qua werk en zien ze hun vader ook weinig. Ik heb er even een poll bij gedaan.
Ik vind dat je de kerstdagen moet vieren met de mensen wie je wilt en of dat nu vrienden, familie of de buren zijn dat maakt ons nooit zo uit. Ik vind het dus niet echt alleen maar familie dagen. Je kan het hele jaar toch leuke dingen met elkaar doen? Waarom dan specifiek die twee ( drie ) dagen alleen met familie doorbrengen? Wij hebben gelukkig aan beide kanten een familie die ons totaal niet verplichten om met hun de kerst door te brengen dus misschien is dat ook iets wat mee speelt. Er zijn natuurlijk gezinnen die verplicht worden om bij de opa's en oma's langs te gaan. Nee hoor, onze visie er op is gewoon met de personen waar je om geeft genieten
Kerstavond met vrienden, eerste kerstdag met familie en tweede kerstdag met het gezin. Ik kon dus niet stemmen.
2 dagen met gezin, maar dat komt omdat we de laatste jaren op vakantie zijn met de kerst. Daarvoor hadden we 4 kerstdagen met familie en het liefst hadden 'ze' er ook nog een 5de kerstdag asn vast geplakt
Eigenlijk al vanaf dat ik tiener was is kerst voor familie en oud en nieuw voor vrienden. Wij doen kerstavond met het gezin, eerste kerstdag met m'n vader en tweede kerstdag met schoonfamilie. Oude jaarsavond is met vrienden
Dit jaar beide dagen met familie. Normaliter kerstavond ouders, eerste kerstdag gezin en tweede kerstdag met schoonouders. Door omstandigheden dit jaar mijn ouders op eerste kerstdag
Voor mij persoonlijk beide dagen met familie, ik wil vooral deze dagen doorbrengen met mijn familie. Mijn schoonvader is september vorig jaar overleden en mijn vader is een longkanker overlevende. Dus zo lang het kan, met familie.
ik ben 1 ste kerstdag alleen met mijn kinderen. 2e kerstdag zijn de kinderen bij ex. en ben ik gewoon alleen.
Je moet het vieren met mensen die je lief hebt, of dat familie is of vrienden. Wij vieren het zelf altijd met familie omdat onze vrienden zelf ook bij hun familie is. Oud en nieuw vierden we voorheen altijd bij familie, maar dit jaar blijven we thuis en komen vrienden hier heen.
Zoals t er nu uitziet: 1e kerstdag bij familie en 2e...helemaal alleen thuis! En daar zie ik nu al tegenop. maarja, de kids gaan met papa mee naar zijn ouders, kan ik moeilijk tegenhouden he. Oh ik ben ook uitgenodigd, maar daar heb ik al helemaal geen zin in haha. En ben wel uitgenodigd door vrienden, maar dan ben je nog met hun gezin en hun kinderen en voel ik me helemaal zo vijfde wiel aan de wagen en mis ik mn kinderen.
Wij hebben gezorgd dat we beide dagen gewoon werken en dus geen bezoekjes hoeven te doen. Wij zijn dus samen met de kinderen lekker niks
Het is dat mijn moeder jarig is 2 de kerstdag anders maakt het mij niet uit met wie ik het vier. Eerste kersdag heb ik avond dienst dus vier ik het met mijzelf en met de clienten die zorg nodig hebben.
Eerste en tweede kerstdag met familie. Met vrienden hebben we al een aantal jaar '3e kerstdag' op 27 december. Gewoon lekker in normale kleding, iedereen neemt wat te eten mee en we hebben lootjes getrokken.
Vrienden lijkt me best leuk maar onze vrienden zijn niet een groep ofzo en iedereen heeft zo zijn "verplichtingen" of "rituelen" met kerst. Hier familie.