Desinfecterende handgel?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door MamaMiaatje, 8 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Hallo,

Mag je eigenlijk van die desinfecterende handgel gebruiken tijdens de zwangerschap? Dus ik bedoel eigenlijk van die handgel die vanzelf droogt en tegelijk ontsmet, als jullie begrijpen welke ik bedoel?
    Ik heb bijvoorbeeld die van Kruidvat merk, maar had het gebruikt en zag dat er alcohol in zit, dus trekt misschien ook in de huid en is kan dan schadelijk zijn voor het kindje of niet?
    In sommige beroepen ontkom je er niet aan om desinfecterende zeep of handgel te gebruiken natuurlijk, maar ik twijfel toch aangezien er alcohol in zit en dit natuurlijk bij orale inname zowieso slecht is.
    Gebruiken jullie ook weleens van die handgel en wat denken jullie ervan?

2. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    ik heb geen idee hoeveel alcohol er in zo'n gel zit, maar ik denk dat t meeste al vervlogen is voor t in de huid trekt.. De kans dat er wat van in je bloed komt lijkt mij zeer klein..

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    zo ver ik weet mag je dit gewoon gebruiken. Toen onze dochter geboren is, hebben wij het ook veel gebruikt, juist om zelf schone handen te hebben en voor het bezoek, als ze haar vast wilde houden, zeker de 1e paar weken.
    De kraamverzorgende wees ons erop juist heel veel de handen te wassen en dat desinfecterende spul was dan wel ideaal.

4. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    nou dan ben ik een alcoholistje aant kweken want als ik op t werk ben dan hang ik wel 60x onder het alc. desinfect flesje. Ze hangen bij ons overal :D

geen zorgen gewoon gebruiken

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    De alcohol uit die gel komt absoluut niet bij je kindje terecht. Tenzij je het gaat drinken natuurlijk ;)

6. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Lijkt me ook dat het geen kwaad kan.

7. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb het ontzettend veel gebruikt tijdens de mexicaanse griep epidemie, omdat ik toen pril zwanger was. Het werd toen zelfs aangeraden, ook als je zwanger was, dus kan me niet voorstellen dat het kwaad kan. Lijkt me eerder goed dan slecht.

8. mmuisje

mmuisje Bekend lid

23 dec 2008
    589
    0
    0
    Jeps, als het opgenomen zou worden in 't bloed (waardoor het ook bij je kindje kan komen) dan zou ik ook elke dag 'dronken' op 't werk rondlopen... wij moeten het in het ziekenhuis nl ook veel gebruiken.
    Kan geen kwaad dus :)

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Waarom zou je dat niet mogen gebruiken?? Je doet het toch op je handen en drinkt er niet van.... Alcohol vervliegt heel snel als je dat op doet.

10. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ik veel parfum en deo zit ook alc

11. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    tuurlijk mag je dit gebruiken.
    Dat beetje alcohol vervliegt snel en komt echt niet in je bloedbaan, laat staan bij je kindje!

Deel Deze Pagina