Hallo, Ik ben nu zwanger van m'n tweede. Het kindje was al ingedaald met 31 weken en bij de laatste controle (34 weken) nog steeds ingedaald maar t kon nog wel verder zakken. Nu heb ik sinds de laatste controle tot nu toe steeds vaker last van een soort harde buik maar deze zijn flink gevoelig. Dit gebeurt bvb op momenten dat ik en stukje wandel (na 5 minuten al) en kan dan ook echt niet verder lopen. Zuchten helpt dan en daarna zakt het ook gauw weer weg. Maar loop ik dan weer komt het gevoel weer opzetten. Dit heb ik ook als ik buk of als m'n broek te strak zit. Zijn dit voorweeen? Moet ik hiervoor m'n verloskundige op bellen? Ik voel het kindje verder wel gewoon goed bewegen dus daar maak ik me eigenlijk geen zorgen om. Ik herken dit niet uit m'n vorige zwangerschap maar toen had ik eerlijk gezegd helemaal geen voorweeen oid. Dus kan ook niet echt vergelijken. Zou dit dan betekenen dat m'n bevalling eerder aandient? Groetjes
Goedenavond, kan heel goed zijn dat het voorweeën zijn, maar het kan ook zijn dat het kindje nog wat dieper is ingedaald. Daarnaast kan het ook veroorzaakt worden door een blaasontsteking, dus het is wel aan te raden dit te laten checken bij de huisarts. Je hoeft hier niet gelijk de verloskundige voor te bellen, maar merk je dat er regelmaat in komt en herken je de weeën van je eerste bevalling, dan is het zeker goed om haar te bellen. Maar natuurlijk ook als je ongerust blijft. Het wil niet zeggen dat de bevalling zich eerder aandient, omdat je nu al voorweeën hebt. Sommige vrouwen hebben hier helaas soms een aantal weken last van. Succes! Groetjes Monique