Hoi, Afgelopen weekend kreeg ik een telefoontje van een vriendin. Ze is zwanger. Zag het helemaal niet aankomen, omdat ze over een paar m'n maanden aan IUI zou beginnen. Ik deed ad telefoon net of ik ontzettend blij voor haar was, maar typen ik ophing, brak ik. Ze belde om te vragen of ik het vervelend zou vinden als ze zondag (vanaf) langs zouden komen, "tuurlijk niet!"...... Maar ik zie er zo tegen op. Ze is nu net 1,5 maand zwanger. Sowieso al vreemd dat je het dan al verteld. Ze schijnt ook al zo'n boekje te hebben gekocht en zo'n belletje voor op heer buik. Ik vrees dus dat het veel over zal gaan. Ik denk me ook steeds in hoe blij ze waren (en zijn).... Dat maakt het nog erger. Verder was het een mooie overeen komst tussen ons. Iemand die een klein beetje in hetzelfde schuitje zat. En het moeilijkste vind ik nog wel dat haar kinderwens niet eens zo geel diep zat. Waren haar eigen woorden. Hoe gaan jullie om met zo'n situatie. Geen idee wat ik tegen ze moet gaan zeggen... Wil ook niet afbellen. Ik kan moeilijk met iedereen die zwanger wordt in mijn omgeving het contact verbreken. Maar het is zo confronterend! Liefs
Hoi Snoopy, Je verhaal is heel herkenbaar. Ik heb ook meerdere vriendinnen die (per ongeluk of zonder al teveel moeite) zwanger zijn. Zoals je al zegt heel confronterend! Ik denk ook dat je ze niet kunt ontlopen, want je wilt toch ook niet dat de vriendschap wordt verbroken. Ik tenminste niet, ik wil m'n vriendinnen voor geen goud kwijt. Ik probeer zelf altijd eerlijk te zijn over hoe ik me voel in zulke situaties. Waarschijnlijk vindt jouw vriendin het zelf ook moeilijk om het tegen jou te vertellen en jou onder ogen te komen. Dat zeiden mijn (zwangere) vriendinnen wel tegen mij. Ik moet ook zeggen dat ik iemand ben die dan ook emotioneel wordt en dan kan ik dat niet goed inhouden. Dan vertel ik het eerlijk en / of ik huil gewoon even. Als die emoties hoog zitten en jij vindt het confronterend, moet je het misschien gewoon tegen je vriendin zeggen. Als je niets zegt, komt het misschien ook op haar over dat het wel goed met je gaat, terwijl het tegendeel dan het geval is. Ja en het laatste stuk wat je typt is ook super hard, moeilijk en oneerlijk. Dat haar kinderwens niet zo diep zat. Dat is het oneerlijke aan het leven...het lijkt dan vaak of zulke dingen bij andere meiden dan (zomaar) aan komen waaien. Ze hoeven er niet veel moeite voor te doen. Dat had ik laatst op m'n werk: in 3 weken tijd vertelden 3 collega's dat ze zwanger waren...en ik wist dat er sowieso 1 tussen zat die ook geen echte kinderwens had, ze deed het voor haar vriend. En de andere 2 zijn gestopt met de pil en "gewoon" meteen zwanger geworden. Jaaaa dan wordt het ook even zwart voor m'n ogen! Dus ik herken heel goed wat je zegt. Succes ermee en laat je niet gek maken meid! Liefs jufbibi
Oooo hier precies hetzelfde. Mijn schoonzusje kwam 2 weken geleden vertellen dat ze 6 weken zwanger is van de 2e. Net in de week dat wij voor een cryo terugplaatsing zitten. Ook ik heb een heel toneel spel zitten opvoeren. Terwijl ik alleen maar wilde dat ze naar huis ging, zodat ik even heeeel hard kon huilen. Het voelt zo oneerlijk! Heeft niets met misgunnen te maken, maar je wil het voor jezelf ook zo graag. Ik heb mijn schoonzusje later een mailtje gestuurd met mijn gevoel en daar reageerde ze heel lief op. Ze snapt het als ik het er niet over wil hebben en als ik even afstand neem.
Hoe moeilijk het ook is. Vertel het idd wel aan je vriendin. Toen mijn collega vertelde dat ze zwanger was vond ik het ook heel moeilijk. Ze had in dec de pil weggegooid en eind jan was ze zwanger. Heb echt gehuild en tegen haar vertelt dat ik het leuk voor haar vond maar dat ik het wel heel moeilijk vond omdat ik het ook graag wilde begreep ze het wel.
Eerlijk zijn en voor jezelf opkomen! Niets doen wat je niet wilt. Hier ook eerder naar huis gegaan bij een verjaardag. Overkill aan kinderen en toen er een hoogzwangere dodo voor mn neus ging staan ( ik zat) en maar wrijven over die buik en praten over de bevalling had ik het helemaal gehad! X
Gewoon eerlijk zijn denk ik. Ik ben dit keer ook weer snel zwanger geraakt terwijl mijn collegaatje net begint met IVF. Ik vond het heel moeilijk om het haar te vertellen. Kan me zo goed voorstellen dat ze het ongelofelijk kut vind en dat vat ik ook echt niet verkeerd op dan. Het leven is gewoon oneerlijk. Zal ook echt niet vrolijk gaan vertellen over de zwangerschap etc waar ze bij zit hoe blij ik er zelf ook mee ben, dat wil ik haar gewoon besparen. Dus ben gewoon eerlijk ik denk dat je vriendin dat vast wel zal begrijpen en ook zelf wel al zal verwachten.
Ha Snoopy, echt heel herkenbaar hoor! Het is echt het beste eerlijk tegen haar te zijn hoe jij je voelt. En als je het niet trekt, dan niet! Het kan 10x wel goed gaan om op bezoek te gaan waar zwangeren zijn, maar als je het de 11eX niet trekt, is dat prima! Ik dacht ook al een flinke olifantenhuid te hebben, maar toen ik vd zomer op een verjaardag was en de zus van de gastvrouw bleek (wéér) zwanger terwijl ze juist aan het voorkomen waren dat ze wéér zwanger zou worden en er letterlijk gezegd werd, waar ik naast zat, "haha, je slaat er met een natte dweil tegen en ze is zwanger!", kreeg ik het echt te kwaad en zijn we bijna gelijk weggegaan! Die dingen gebeuren. Nu en in de toekomst. Nee je kan niet alle zwangeren blijven ontlopen, maar als jij (of je man) het een keer niet trekt, dan is het prima om daar eerlijk over te zijn. Je hoeft geen ellelange uitleg te geven, maar (zeker als je omgeving op de hoogte is) zeggen dat het even niet gaat is vaak voldoende! Heel veel sterkte vandaag! Je gunt het haar, maar je zelf ook (en net een beetje meer misschien) en dat is prima!
Ik herken je verhaal. Ik weet niet of zij van jullie situatie afweet?? Anders zou ik het gewoon eerlijk vertellen. Heb ik ook al meerdere keren moeten doen! Gewoon samen even een potje huilen, dat luchtte flink op. En ook de gespannen sfeer tussen mij en die vriendinnen! Zo krijg je uiteindelijk ook meer begrip van deze meiden! Ik weet dat dit MIJN probleem is en niet die van de zwangere vriendin. Je moet er zelf proberen mee om te gaan en dealen met dit soort vreselijke situaties. Eerlijkheid helpt mij enorm! Succes meid! Groetjes jufaman