na 1jaar behandeling wilt hij stoppen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door sarah1989, 1 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie
    hoi meiden,

Long time Ago, maar het gevoel dat ik het weer wil delen met de buitenwereld is enorm groot :(

Na 6maanden clomid/pregnyl & 6 maanden menopur & pregnyl
    heeft de dokter besloten dat hij overweegt om te stoppen
    met alles (wat een slag in me gezicht):(
    menopur slaagt alles behalve aan Dus daar mag ik al niet meer op hopen,
    hij heeft me tot dinsdag gegeven om het nog een kans te geven
    ondertussen al 2weken bezig met 2ampulle per dag ;)
    en nog steeds niets te zien op de laatste controlé,
    de reden waarom de arts wilt stoppen' is omdat hij wilt dat ik op een halfjaar meer als de helft van mijn gewicht kwijt geraak...
    iets wat ik al heel mijn leven probeer wilt hij op een half jaar? :x
    Hij verwijt alles aan het probleem (dik zijn) maar ik ben het daar compleet niet mee eens!' Oké ik ben niet slank, maar ik ben ook niet zwaarlijvig' :(
    plots zei hij tegen mij: het ziekenhuis moet elke keer 200euro betalen voor u en het helpt niet (vond dit echt ongepast) alsof wij vrouwen daar voor kiezen om in heel de mmm te belanden ;)

Nou jah, weet niet wat ik moet doen :(
    opgeven wil ik niet!

iemand die mij eventueel tips kan geven?

Alvast bedankt meiden,

Grtjes sarah 'dikke kus'

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Bij welk ziekenhuis ben je onder behandeling?
    Want Geertgen helpt wel zonder problemen vrouwen met overgewicht volgens mij.

Natuurlijk is het altijd beter om af te vallen als dat mogelijk is, want het kan de kans van slagen van een vruchtbaarheidsbehandeling aanzienlijk vergroten.

Mag ik vragen wat je BMI is?

Wel een rotreactie van je arts zeg! Totaal niet patientvriendelijk wat hij zegt!

3. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie

Hoi happy,

ik ben in behandeling bij Dr. beukenhout in Sint-Franciskusziekenhuis te heusden (belgie).
    Mijn BMI zal wel iets van 38 zijn'
    maar ben redelijk klein, & het meesten (vet) zit dan ook aan mijn benen/buik ;)
    & ik geef je volledig gelijk, het is alltijd beter om wat te vermageren
    maar op een half jaar krijg ik totaal niet de helft weg :(

grtjes x

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je arts heeft wel gelijk dat het beter is om af te vallen, al had hij dat zeker op een andere manier kunnen brengen. Heb je PCOS? Je overgewicht kan invloed hebben op je hormoonwaardes, wat weer de oorzaak kan zijn dat hormoonmedicijnen niet goed aanslaan. Door af te vallen, kan je eigen cyclus weer terug komen of het kan zijn dat medicijnen daardoor veel beter werken. Ik denk niet dat het meteen nodig is om de helft van je gewicht af te vallen. Artsen zeggen over het algemeen dat 10% van je gewicht afvallen vaak al een hele verbetering laat zien.

Tevens is het zo dat heel veel ziekenhuizen eisen stellen aan je gewicht. Een BMI-waarde van 38 is voor de meeste artsen te hoog. De bovengrens om in aanmerking te komen voor behandelingen is over het algemeen een BMI-waarde van maximaal 35. Sommige ziekenhuizen hanteren zelfs de 30-32 grens.

Ik heb er zelf ervaring mee. Ik ben heel lang te zwaar geweest, mijn hoogste BMI-waarde lag rond de 34. Toen wij met IUI begonnen, heb ik zelf de beslissing genomen om af te vallen. Mijn arts deed niet moeilijk. Maar ik wist dat wanneer wij verder zouden moeten met IVF/ICSI, dat ik dan wel onder een BMI van 30 moest zitten. Omdat ik niet wilde dat we vanwege mijn gewicht niet verder zouden mogen, ben ik bezig gegaan met afvallen. En dat is gelukt, ik ben 22 kg kwijt geraakt. En als beloning kreeg ik uit mezelf een cyclus met eisprong! Dus het had hier zeker een heel goed effect. Daarna sloeg de Clomid ook veel beter aan.

Ik denk niet dat je je moet focussen op het verliezen van de helft van je gewicht binnen een halfjaar. Ik neem aan dat we het dan over flink wat kilo's hebben en het moet wel te doen zijn. En je moet het ook op een gezonde manier doen, niet middels een of ander crash-dieet. Je zou ook kunnen overstappen naar een ander ziekenhuis, maar zoals ik al schreef is de kans groot dat je overgewicht dan ook een rol zal spelen.

Succes!

5. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Lieve Sarah1989

Wat een rotmanier om dit te brengen! Ik sta er echt een beetje van te kijken wat een lef die vent heeft om dit zo hard over te brengen. Natuurlijk heeft overgewicht invloed op je vruchtbaarheid, maar iets aardiger mag ook wel..

Ik zou me niet richten op zoveel gewicht kwijtraken in een half jaar, maar gewoon per kilo gaan knallen. Het is sowieso niet gezond om teveel gewicht te verliezen. Elke kilo die je verliest maakt je een stukje vruchtbaarder en het is altijd goed om gezonder te gaan leven natuurlijk :)

Hoeveel kilo moet je kwijt? Ik ben zelf lid van valtaf.nl. Hier kun je een profiel aanmaken en jezelf doelen stellen. Fijne is dat je daar ook steun krijgt van andere mensen :) Afvallen kan heel snel gaan door gezonder te gaan eten, ontbijt je bijvoorbeeld? Hoe vaak eet je op een dag? En wat eet je? 5 a 6 keer kleinere porties eten scheelt ook al een hoop. Ik pak bijvoorbeeld tegenwoordig ipv de zak chips een banaan. Niet het beste qua calorieën, maar het vult wel lekker :)

Er zijn genoeg dingen waardoor je zonder veel moeite wat af kan vallen, als je meer tips wilt mail je me maar eventjes :)

Maar zoals net al gezegd, ik vind het vooral absoluut niet netjes hoe hij dit nieuws heeft gebracht en ik vind dat je daar ook best wat van mag zeggen!

Ik ga duimen dat het nog aan gaan slaan meid!

6. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie

Dankjewel'

& ik vind het ook beter om wat kilo's kwijt te geraken
    maar dat wist hij 1jaar terug ook?
    maar maandag afspraak maken bij het kliniek voor een gesprek om eventueel een 'operatie' ;)

xxj's sarah

7. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie

Hoi,

dankjewel voor je moedige woorden! X
    goh kben eigenlijk al zwaarlijvig Van mijn 13jaar' ;)
    ik ben eigenlijk geen snoeper' Chips enzo... eet ik zelfs nooit'
    probleem is wel, ik eet enkel 1x per dag middag & dat is meestal na 8u s'avonds.. heb wel enorm veel stress (alltijd al gehad)
    afvallen is dan ook enorm moeilijk voor mij, heb jaren bij een dietisté gelopen zonder enige resultaat :(
    en ik zelf heb heel lang getwijfeld over een 'operatie' (zelfs mijn partner is ertegen) maar heb toch besloten om eens op gesprek te gaan':)

8. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    1 keer per dag eten is echt niet voldoende! Alles wat je dan eet wordt als vet opgeslagen. Is er een reden waarom je zo weinig eet? Belangrijk is dat je 's ochtends je lichaam op gang brengt. Al drink je maar een glas drinkyoghurt of thee. Iets waardoor je lichaam wakker wordt en aan de slag gaat. Dit zorgt ervoor dat de rest van wat je over een dag eet makkelijker wordt verbrand en minder snel als vet opgeslagen wordt. Dus, aan het ontbijt jij! En netjes middageten en avondeten op normale tijden. Dan zul je zien dat je zonder rare dingen te doen al een halve kilo per week kwijt gaat raken.

Wat voor operatie bedoel je? Maag? Ga het alsjeblieft eerst zelf proberen, discpline is het enige wat je nodig hebt :) Je kan het!

9. Meis, gezien je in België woont, zou ik Gent eens overwegen. Ik heb zelf geen ervaring met Gent, maar daar zijn zo enorm veel positieve verhalen over bekend!

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik hoop dat je het nu meteen niet over een maagoperatie hebt? Je moet daar niet te licht over denken en het is ook geen wondermiddel. Ik denk ook dat je een bepaalde tijd na de operatie niet zwanger mag raken vanwege wonden en/of littekens.

Afvallen is heus wel mogelijk. Je moet de knop om hebben, discipline en doorzettingsvermogen hebben. Ik denk dat een kindje een goede stok achter de deur is. Dat werkte voor mij in ieder geval erg goed. Je weet waarvoor je het doet.

En ik denk dat jij juist te weinig eet. Je lichaam slaat meteen alles op, omdat het te weinig normaal eten krijgt. Zodra jij regelmatig en meer gaat eten en de ongezonde dingen weglaat, ga je zeker afvallen. Als je dan ook nog een paar keer in de week gaat sporten, dan moet het zeker lukken om af te vallen. Om in aanmerking te komen voor een operatie, moet je volgens mij ook eerst zelf een aantal kilo's kwijtraken en laten zien dat je een gezond eetpatroon hebt. Plus dat je mentaal ook een beetje stevig in je schoenen moet staan. Dat heb je nu helemaal niet, dus een operatie gaat nog niet zo gemakkelijk zijn.

Je hebt gelijk dat je gyn het ook van tevoren had kunnen zeggen. In heel veel ziekenhuizen is het zo dat je niet eens in aanmerking komt voor hormoonbehandelingen als je te zwaar bent. Hij is met behandelen begonnen, waarschijnlijk in de hoop dat het toch zou aanslaan. Qua behandelingen heb je op het moment niet meer opties, vanwege je overgewicht. Als Menopur niet goed aanslaat (als je daarmee geen eisprong hebt), dan zal dat voor Puregon en andere soorten waarschijnlijk ook gelden. Zonder eisprong of eicellen kun je ook geen andere behandelingen doen. Dus afvallen is op dit moment de enige optie, jammer genoeg. Je arts had je daar wel eerder van op de hoogte kunnen stellen en op een vriendelijkere manier dan wat hij nu gedaan heeft. Het komt nogal patiënt-onvriendelijk over en dat is zacht uitgedrukt.

Maar begin alsjeblieft niet overhaast aan maagoperaties of ongezonde crash-diëten, want daar schiet je helemaal niks mee op. Je raakt de kilo's misschien heel snel tijdelijk kwijt, maar daarna vliegen ze er dubbel zo hard weer aan. Je zet je gezondheid op het spel, terwijl je ook dan geen garantie op een zwangerschap hebt. Doe het op de juiste en gezonde manier, daar heb je het meest aan.

11. sankyra

sankyra Actief lid

5 mei 2011
    377
    1
    18
    Vrouw
    Pesaja
    HeescH
    Als je af wil vallen zou ik zeggen probeer bij een sport school een personal coach te krijgen wie er voor jou is en wie jou gaat helpen bij het afvallen etc .. ik zou geen operatie doen ... ik zou gewoon naar de sportschool gaan en daar bij een personal coach vragen hoe en wat ..

maar wat een rot vent die gyn dat die zo iets durf te zeggen ik zou een klacht in diennen zo bot mogen ze volgens mij nie eens zijn ... en net wat andere zeggen probeer in gent eens wij hier in nederland horen daar ook hele positieve verhalen over ...

Heel erg veel succes...

12. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Neem anders contact op met een diëtist? Dan kun je best snel en ook verantwoord afvallen. Een BMI van 38 is echt heel hoog en dat kan een zwangerschap wel in de weg zitten, hoe vervelend dat ook is om te horen..

13. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie
    dankjewel meiden!

maar het is oficieel' de behandelingen werden stopgezet (sinds vandaag)
    heb helaas mijn menstruatie gekregen (tijdens het spuiten van menopur):(
    had de dokter gebeld, en hij zou alles schrappen'
    dus tjah Game over' :(

meiden snap best dat een 'operatie' een zwaar woordje is,
    maar dat is mezelf wel aangeraden (dokters)
    aangezien ik jaren geprobeerd heb (fitness,diéet,diétisté's)
    zit echt in de familie :)

maar kop op! mijn kans komt ooit wel meiden ;)
    eerst me focussé op het gewicht'
    en dan ga ik zowie zo naar leuven waarschijnlijk
    (vriend wilt niet dat ik nog naar heusden ga!)

dikke kus! Sarah.X

14. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Succes! Ik hoop voor je dat je snel zwanger mag worden.

Deel Deze Pagina