Deskundigenoordeel

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Sunshine88, 28 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Sunshine88, 28 dec 2010
    Laatst bewerkt: 28 dec 2010
    Beste Brigitte,

Mijn werkgever heeft de ziektewetuitkering al aangevraagd, ik ben ook gebeld door het UWV maar toch willen ze me op de een of andere manier aan het werk zitten terwijl ik zo ziek ben door de zwangerschap en hierdoor krijg ik alleen maar meer stress.

Ik vraag me ook af waarom ik het deskundigenoordeel moet aanvragen en betalen terwijl de werkgever moeilijk doet dit zou zij dan toch moeten aanvragen of niet?

En welk onderwerp moet ik in mijn geval aanvinken om het deskundigenoordeel aan te vragen want dat is mij onduidelijk, bij waarover wilt u een deskundigenoordeel?

Alvast bedankt en een fijne jaarwisseling!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Sunshine88,

Je wilt weten waarom jij het deskundigenoordeel moet aanvragen in plaats van je werkgever en welk onderwerp je daarbij moet kiezen. Het is natuurlijk geen verplichting om zelf het deskundigenoordeel aan te vragen. Het is een mogelijkheid die je kunt gebruiken om een objectief oordeel te krijgen over je geschiktheid tot werken. Over de kosten van het oordeel kun je met je werkgever in overleg gaan. Het UWV brengt de kosten in rekening bij de aanvrager van het oordeel.

Het onderwerp wat je kiest voor het deskundigenoordeel is in dit geval “Kan ik mijn eigen werk weer volledig doen?”. Hierbij vul je bijlage 1 in en stuur je mee.

Ik wens je een fijne jaarwisseling.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team

Deel Deze Pagina