Precies! Ik las de titel van het topic en had meteen dit liedje in m’n hoofd . On topic: als dit voor jullie de naam is, dan moet je je kindje uiteraard zo noemen!
Weet ik, is ook zeer bewust overdreven en om die reden gedaan ik heb zoiets van, kies een naam die je mooi vind. Mijn guilty pleasure is Chelsea. Ook een 'gouden kettingnaam'. Kun je zo heerlijk afkorten tot chels en dat roept zo lekker haha Al heeft elk mens vooroordelen, zonder die short cuts kan ons brein namelijk niet functioneren. Bewustwording van die vooroordelen is wel mogelijk, vandaar dat ik het heerlijk overtrokken heb
De enige Desmond die ik "ken" is een personage uit Lost. Hier dus een associatie met een blanke Schot. Prima naam wat mij betreft.
Mijn eerste associatie is Desmond Tutu. Verder vind ik het een orginele naam, waar ik prima aan zou kunnen wennen. Ken niemand die zo heet, dus heb geen andere associaties
Ik vind m wel leuk. Bij ons in de straat woont een hoogblonde nederlandse Desmond, ik heb er dan ook totaal geen beeld vaan een donker kindje bij.