Opgeruimd huis.. Hoe doe je dat toch?!

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavaneenmeid, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavaneenmeid

28 mrt 2009
    70
    0
    0
    Ik woon nu ruim 8 maanden op mezelf en ik vraag me af... Hoe houden jullie het in godsnaam netjes?

Ik kan het gewoon niet.. :p

Ik ruim bijna elke dag op, maar als ik dan even twee dagen denk, ik laat het voor wat het is, dan is het meteen een enorme bende, in elke kamer van het huis! :) En ik doe echt m'n best, maar het lukt gewoon niet.

Ook als ik net heb opgeruimd en mijn dochtertje is een uurtje aan het spelen is het meteen weer een chaos en kan ik weer opnieuw beginnen :$

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Heb ik ook, en vraag me dus ook hetzelfde af als jij.

3. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Ja meid wat moet ik zeggen.
    Je blijft bezig;)
    Ik zeg altijd er is niets zo ondankbaar als schoonmaken.
    Je maakt alles schoon en een paar dagen later is het weer "vies".
    De enige tip die ik heb is gewoon weer opruimen;)
    Of een leeg huis:D
    Veel succes met het opruimen.

4. Maia

Maia Niet meer actief

elke avond voor ik naar bed ga. Tussendoor ruim ik in principe niets op, dat heeft toch geen zin met onze kleine wervelwind :D dus elke avond ruimen we even het speelgoed op en gaat ze daarna naar bed. En dat scheelt al een hele hoop en dan doe ik daarna de rest.

5. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Wat opbergdozen kopen om de rondslingerende spullen in op te kunnen bergen?

6. Tamale

Tamale Niet meer actief

1 in de week hou ik een grote schoonmaak, dan gaat alles van de kant etc.
    Maar iedere dag, ga ik overal even met een doekje langs en ruim ik alles op! Dat is makkelijk in een uurtje te doen!
    Als je het iedere dag even bijhoudt, dan is het echt een werkje van niks.
    En mijn dochter ruimt haar speelgoed zelf op. Moet ook van mij als ze met iets anders wil spelen. Dat scheelt ook een hoop.

Je moet er even inkomen, maar uiteindelijk zal het vast vanzelf gaan! ;) Succes!

7. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Ik houd op mijn vrije dagen alle kamers bij, ruim bijvoorbeeld direct de was in de kast, dekbedden open slaan, ramen open, stofzuigen en dan beneden, badkamer en wc ook even een lapje overheen.

Op werkdagen stofzuig ik snel en ruim ik speelgoed etc op als dochter op bed ligt.

Ik denk dat het belangrijkste is bijhouden. In het begin van deze zwangerschap was ik ontzettend ziek en deed man naast de verzorging van I en mij het hoognodige. Dat viel te merken toen ik weer beter was.;)

Grotere dingen doe ik eens in de week, een keer de koelkast binnenstebuiten keren, badkamer schrobben etc.
    (en inderdaad, meest ondankbare werk ooit;))

8. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Het bijhouden...dat is de grote truc.
    Je kan niet een paar dagen niks doen, en dan verwachten dat het schoon blijft. Dat lukt hier in ieder geval niet. Ik doe iedere dag iets, en hou alles gewoon goed bij. Dan wordt het nooit echt een grote bende.

9. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Eigenlijk is het enige wat hier helpt...Elke dag opruimen :D
    Nu moet je niet denken dat ik dat doe....laat het ook wel is een dag overgaan....Maar dan ligt heel de woonkamer onder het speelgoed, heb 2 grote dozen voor de meiden daar zit het speelgoed in, en savonds voor de oudste naar bed gaat moet ze haar speelgoed opruimen.

En voor de rest gewoon alles achter mn eigen kont opruimen,
    en sinds kort heb ik 1x in de week iemand die even overal een soplap overheen haalt en dweilt enz, aangezien mn zwangerschap toch wat te veel van me gaat eisen nu.

Maar eigenlijk is de clu gewoon elke dag de kleine dingetjes opruimen,en elke dag iets groots doen BV strijk,wc,douche....alleen lukt me dat nu gewoon zelf niet meer

10. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Haha,

nou, het helpt al enorm als je de spulletjes op dezelfde plek opbergt als je zelf spulletjes pakt.
    Ook, zolang als je een kindje hebt die speelt, blijf je een rommeltje houden.

Ikzelf woon vrij klein, maar heb een hoek waar haar speelgoedjes staan.
    Soms ligt het ook door de hele woonkamer.
    Dan zet ik de salontafel aan de kant, komen alle blokken op de vloer, en spelen maar!

Als ze op bedje gaat smiddags ruim ik het grootste gedeelte even op zodat ik zelf weer even rustig rond kan lopen :D
    En savonds als ze echt gaat slapen, dan ruim ik alles op.

De volgende dag begint alles weer van voren af aan :D

Ps...ik heb een hele grote kist waar het meeste van haar speelgoed inzit ;)

En als je zelf met je dochtertje gaat spelen op steeds eenzelfde plek, gaat ze zich dit aanwennen ;)

Veel succes! ennuh...soms moet je gewoon makkelijk zijn ;) Waar kindjes zijn, wordt gespeeld, en dat moet zat kunnen ;)

11. Elke dag bijhouden!! Ik doe elke dag een rondje door het hele huis. Was gelijk opvouwen uit de droger, en in de kasten leggen. Elke dag wat grote klusjes doen.. En als de kleine slaapt, zowel smiddags als savonds alles opruimen.. Maar ik leer haar sowieso dat ze alles zelf al btje moet opruimen!

12. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn tip: nooit met lege handen lopen. Sinds ik dat doe, is het minder snel rommelig en er is altijd wel iets wat van de keuken naar de woonkamer moet of van boven naar beneden. Je loopt dan toch al, dus een kleine moeite om het even op te pakken en op te ruimen.

13. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Je moet het bijhouden, als je een paar dagen niks doet, ja dan is het een bende. Ik stofzuig sowiezo elke dag, soms wel 2x per dag. Maar dat is misschien overdreven. Als mijn dochter smiddags gaat slapen, ruim ik al haar speelgoed weer op, dit doe ik ook als ze savonds naar bed is. Verder laat ik nooit afwas of pannen staan. Dit ruim ik direct of savonds op. Als je gewoon niet alles laat slingeren en dingen gelijk een plekkie geeft, komt het wel goed. Als mijn dochter smiddags slaapt dan maak ik altijd iets schoon, keuken, badkamer o.i.d of ik ga strijken. Nee ik vind het geen enkele moeite om een opgeruimd huis te hebben, en dan werk ik ook nog daarbij.

14. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    jahoor, hier leer ik haar ook al een beetje meehelpen met opruimen.
    Ze is nu bijna anderhalf jaar oud, en vind het erg leuk om te helpen.
    De ene keer gaat het beter dan de andere keer, en ja, je hebt er ook dagen bij dat het helpen van de regen in de drup gaat :p

15. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Ik ben juist zo. Gewoon vaak opruimen, schoonmaken eigenlijk blijf ik bezig dat is wel jammer maar ik kan echt niet tegen rommel of vuil. Daar in tegen heb ik huismijdstof allergie dus is het zo wie zo goed dat ik het huishouden vaak doet. Heb ook nog een hond.. die voet stapjes zitten altijd over de vloer kan daar echt niet tegen sta echt elke dag met een dweil in mijn handen :D (en stofzuiger) maar als ik het van tevoren wist had ik geen hond genomen hahaha!

16. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Je kan het wel bijhouden...maar het houd nooit op:p

17. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier precies hetzelfde.

18. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Bijhouden inderdaad.

Ik doe elk dagdeel samen met mijn dochtertje opruimen. Dus ze krijgt 1 speelgoedbak om mee te spelen en voor ze brood gaat eten ruimen we samen alles op. Daarna gaat ze slapen en kan ik nog wat kleine klusjes doen.

In de middag kan ze dan weer een andere box of kast opentrekken en dat ruimen we op voor ze gaat avondeten. En als ze weer een andere box wil, ruimen we de open box op. Ze vind het heel leuk om samen op te ruimen en ik vind het ook minder vervelend.

's avonds als de oudste op bed ligt even een doekje door de keuken en wc en klaar is keessie.

19. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik ruim de grote spullen op
    de rest doe ik pas in de avond
    heb 3 kids hi hi en alles is hier in de avond super schoon;)
    de kinderen mogen los gaan overdag haha
    en na het eten is het mama tijd voor het poetsen en mogen ze boekje lezen of spellentje doen
    en dan gaan ze in bad en naar bed hi hi
    kan ik nog de hele avond genieten van de schone heerlijk stekkie

20. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik ben niet van het schoonmaken, maar wel van het opruimen. Ik ruim dus meerdere keren per dag op. Dat klinkt veel, maar ik ben er hooguit 5 minuten per keer bezig. Soms wat langer, als ik wat langer niets doe. Speelgoed van mijn zoontje wordt ook meerdere keren per dag opgeruimd.

Deel Deze Pagina