Tafel schilderen. Mooi?

Discussion in 'De lounge' started by Kiekske, Oct 22, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hoi,

Er zijn hier verschillende meiden die meubels opknappen/ schilderen, dus ik hoor graag jullie mening.

Wij hebben een nieuw huis gekocht en willen de stijl van de inrichting wat gaan veranderen. Ik houd erg van bijv tafels met witte poten en een houten blad. Mijn man vindt dit ook erg mooi, maar onze tafels zijn nog goed.

Wij hebben teak tafels (grote eettafel en salontafel). De foto is een andere tafel, maar lijkt enorm veel op die van ons. Zouden we van deze tafel(s) het onderstel wit kunnen schilderen of ziet dat er niet uit?

Ik hoor het graag!

Attached Files:

2. catharin

catharin Fanatiek lid

Jan 5, 2010
    1,072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Denk het wel dat het mooi is. heb zelf ook een tafel met witte poten en een vergrijsd houten blad. Ik hou ervan..

3. Koon

Koon Niet meer actief

4. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Dat laatste heeft onze tafel wel. Even een foto van onze tafel gemaakt.

Attached Files:

5. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Lang leven photoshop.

6. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

AnnaCF, dank je! Had ik zelf ook wel kunnen bedenken. Zucht...zo helder af en toe ;)

7. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

Apr 27, 2015
    2,585
    1,247
    113
    Als je onbehandeld teak hebt kan dat heel goed. Maar vaak is teak geolied om de kleur te krijgen die jou tafel heeft. Teak is van zichzelf erg licht haast grijzig. En verf pakt niet op die olie. Hoe en of dat is op te lossen weet ik niet maar hou hier wel rekening mee.

8. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,123
    2,957
    113
    Female
    Dit!
    Je moet het sowieso eerst behandelen met een voorstrijk die zorgt dat je geen gele/bruinige vlekken krijgt in je witte verf. Daar krijg je onherroepelijk last van met teak.
    Of en hoe lang de verf houd is moeilijk te zeggen. Teak schijnt heel lastig te zijn met schilderen.
    Ik heb zelf een keer onze salontafel van teakhout geschilderd. Maar in een grijze kleur, dat ging wel prima. Later heb ik hem eens geschuurd en toen met grijze buitenbeits behandeld, nu staat hij onder de veranda.
    Maar met wit, wel voor behandelen!

Share This Page