Dessert kerst

Discussie in 'De lounge' gestart door EdN, 17 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.829
    3.625
    113
    Ik moet op 2e kerstdag voor het toetje zorgen. Omdat we 1e kerstdag de hele dag en nacht op pad zijn zoek ik naar een gerecht dat ik vooraf kan maken (of grotendeels voorbereiden) en dan zeker een dag of 3 in de koelkast/vriezer kan bewaren. Wie heeft er een leuk, niet al te moeilijk recept?

2. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    pannenkoeken taart ;)

las het toevallig in een oud receptenboek.

pannenkoeken bakken (stuk of 10)
    slagroom kloppen
    chocopasta kopen

dan beginnen met stapelen
    - pannekoek
    - chocopasta
    - pannekoek
    - slagroom
    enz...
    en dan de bovenkant met poedersuiker bestrooien, kan volgens t boekje zo 2 dagen in de koelkast :D

3. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ik heb bij de Dirk vd Broek dessertlollies gekocht. Voor allemaal wat ijs erbij en we hebben een lekker, chique en makkelijk dessert:)

4. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    wij maken een hulleman ;) ;

zelfgemaakt slagroomijs
    blue curacoa
    slagroom
    7- up

en voor de kids siroop ipv de blue C, de 7-up er als laatste overheen dan gaat het lekker bruisen! wel makkelijk maar erg lekker! en natuurlijk met vanalles te combineren.

5. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    ijs!!!

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hier had mijn moeder vroeger een hele leuke variant op. Wij vonden het super als we het kregen (pasen en kerst)

In een hoog glas scheutje siroop doen, daarop laagje vruchtjes (uit blik) schep ijs erbij en dan vol maken met 7 up, rietje en lepel er in, klaar.
    Kinderen vinden dit echt geweldig

7. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Ook lekker! Het slagroom gaat erg schuimen door de 7 up is ook wel een leuk effect

8. liesje88

liesje88 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.148
    0
    0
    Drenhte
    Mijn moeder maakte n variant hiervan met zelfgemaakte vanilleroom of vla er tussen.. precies weet ik t niet. Maar echt heerlijk!! En vult gigantisch:p

9. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier hebben we ijs, met ardbeiensaus, advocaat en chocolade en caramelsaus die hard word, heerlijk! Beetje slagroom erbij....

10. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    bolletje straciatella of vanille ijs op een belgische wafel (gewoon van supermarkt, zo'n dunne zeg maar) en over het bolletje wat chocoladesaus schenken.
    Chocoladesaus kan uit flesje zijn maar ook warm gemaakt.

11. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Hier is het zwitserse bergen van ijs.
    Niet zo heel moeilijk. Ik heb het gisteren gemaakt, staat nu in de vriezer tot kerstavond

Nodig:
    5dl volle melk
    2,5 dl gezoete gecondenseerde melk
    150gr kristal suiker
    2 eetlepels ongezoete cacao
    400gr melkchocolade (minimaal 32% cacaobestandsdelen)
    1theelepel vanilie extract
    375ml gekoelde (ongeklopte) slagroom
    200gr fijngehakte noga

Breng de melk, gecondenseerde melk, suiker en cacao in een pan ana de kook. Laat het 5 minuten zachtjes doorpruttelen. Voeg de chocolade toe en laat het smelten onder af ent oe roeren. Laat het megsel koud worden, roer de vanilie erdoor en zet het een uur in de koelkast
    Roer de room door het mengsel en vries het in 2 porties in (ijsmachine) hij zal hierdoor in volume toenemen. Stop de machine als de massa dik en glad is. Meng de noga erdoor, schep het in een vriesbak en zet het in de vriezer
    Als je geen ijsmachine hebt, in een diepvries bak tot de randen bevroren zijn, prak alles met een vork goed door en zet het terug, herhaal dit regelmatig tot het een romig en glad ijs is geworden. Roer de noga erdoor, schep het evt in een vorm en zet weer in de vriezer

12. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
  13. Within

Within Niet meer actief

Wij hebben gewoon heel simpel Vienetta ijs.. Moet alleen nog suikervrij hebben voor schoonzusje.

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    gevulde pannenkoek
    Men neme:
    peer in stukjes
    appel in stukjes
    een beetje suiker
    De appel en peer bakken en karameliseren met de suiker
    Een pannenkoek vullen met wat fruit, bolletje vanille ijs erbij en wat slagroom.
    10 minuten werk hooguit en verschikkelijk lekker

15. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hier een toetjesbuffet:D

Tiramisu met witte chocola en frambozen
    Cheesecake met limoen en kokos
    Appelcake met ijs, warme vanillesaus en slagroom
    Trifle met cake, mascarpone/slagroom en kersen

16. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik maak een witte chocolade taart met een bodem van Bastogne koekjes. Erg simpel!

17. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Tarte tatin met vanille en kaneelijs. supersimpel en lekker.

Suiker karamelliseren en appels er even kort in bakken. In lage taartvorm doen (geen springvorm). Kant en klaar bladerdeeg kopen op een rol en er overheen doen. Afbakken en omkeren. Dit kun je niet lang tevoren maken omdat dan het deeg nat wordt. Maar zo supersimpel dat het op de dag zelf 's ochtends zo gemaakt is. Ik heb dit jaar ook geen tijd op 1e kerstdag en maak het ook maar weer eens :)

18. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Ik heb thuis nog een heerlijk recept met lemon curd en slagroom. Een beetje zuur dus je moet er wel van houden maar ik vind het een heerlijk fris nagerecht. En supersimpel en vooraf te maken. Mocht je (of iemand anders ;)) het recept willen, pm maar :)

19. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.829
    3.625
    113
    Receptjes..?

20. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.829
    3.625
    113
    Klinkt ook goed, zou je daar het recept van willen plaatsen..?

Deel Deze Pagina