Ik moet op 2e kerstdag voor het toetje zorgen. Omdat we 1e kerstdag de hele dag en nacht op pad zijn zoek ik naar een gerecht dat ik vooraf kan maken (of grotendeels voorbereiden) en dan zeker een dag of 3 in de koelkast/vriezer kan bewaren. Wie heeft er een leuk, niet al te moeilijk recept?
pannenkoeken taart las het toevallig in een oud receptenboek. pannenkoeken bakken (stuk of 10) slagroom kloppen chocopasta kopen dan beginnen met stapelen - pannekoek - chocopasta - pannekoek - slagroom enz... en dan de bovenkant met poedersuiker bestrooien, kan volgens t boekje zo 2 dagen in de koelkast
Ik heb bij de Dirk vd Broek dessertlollies gekocht. Voor allemaal wat ijs erbij en we hebben een lekker, chique en makkelijk dessert
wij maken een hulleman ; zelfgemaakt slagroomijs blue curacoa slagroom 7- up en voor de kids siroop ipv de blue C, de 7-up er als laatste overheen dan gaat het lekker bruisen! wel makkelijk maar erg lekker! en natuurlijk met vanalles te combineren.
Hier had mijn moeder vroeger een hele leuke variant op. Wij vonden het super als we het kregen (pasen en kerst) In een hoog glas scheutje siroop doen, daarop laagje vruchtjes (uit blik) schep ijs erbij en dan vol maken met 7 up, rietje en lepel er in, klaar. Kinderen vinden dit echt geweldig
Mijn moeder maakte n variant hiervan met zelfgemaakte vanilleroom of vla er tussen.. precies weet ik t niet. Maar echt heerlijk!! En vult gigantisch
Hier hebben we ijs, met ardbeiensaus, advocaat en chocolade en caramelsaus die hard word, heerlijk! Beetje slagroom erbij....
bolletje straciatella of vanille ijs op een belgische wafel (gewoon van supermarkt, zo'n dunne zeg maar) en over het bolletje wat chocoladesaus schenken. Chocoladesaus kan uit flesje zijn maar ook warm gemaakt.
Hier is het zwitserse bergen van ijs. Niet zo heel moeilijk. Ik heb het gisteren gemaakt, staat nu in de vriezer tot kerstavond Nodig: 5dl volle melk 2,5 dl gezoete gecondenseerde melk 150gr kristal suiker 2 eetlepels ongezoete cacao 400gr melkchocolade (minimaal 32% cacaobestandsdelen) 1theelepel vanilie extract 375ml gekoelde (ongeklopte) slagroom 200gr fijngehakte noga Breng de melk, gecondenseerde melk, suiker en cacao in een pan ana de kook. Laat het 5 minuten zachtjes doorpruttelen. Voeg de chocolade toe en laat het smelten onder af ent oe roeren. Laat het megsel koud worden, roer de vanilie erdoor en zet het een uur in de koelkast Roer de room door het mengsel en vries het in 2 porties in (ijsmachine) hij zal hierdoor in volume toenemen. Stop de machine als de massa dik en glad is. Meng de noga erdoor, schep het in een vriesbak en zet het in de vriezer Als je geen ijsmachine hebt, in een diepvries bak tot de randen bevroren zijn, prak alles met een vork goed door en zet het terug, herhaal dit regelmatig tot het een romig en glad ijs is geworden. Roer de noga erdoor, schep het evt in een vorm en zet weer in de vriezer
Ik ga dit maken als kerstdessert: Chocolademousse met granita van appel en mintmeringue Ziet er mooi uit en is niet al te moeilijk. De meeste onderdelen kun je ruim van tevoren maken (meringues en granita). De mousse zelf zou ik max een dag van tevoren maken.
gevulde pannenkoek Men neme: peer in stukjes appel in stukjes een beetje suiker De appel en peer bakken en karameliseren met de suiker Een pannenkoek vullen met wat fruit, bolletje vanille ijs erbij en wat slagroom. 10 minuten werk hooguit en verschikkelijk lekker
Hier een toetjesbuffet Tiramisu met witte chocola en frambozen Cheesecake met limoen en kokos Appelcake met ijs, warme vanillesaus en slagroom Trifle met cake, mascarpone/slagroom en kersen
Tarte tatin met vanille en kaneelijs. supersimpel en lekker. Suiker karamelliseren en appels er even kort in bakken. In lage taartvorm doen (geen springvorm). Kant en klaar bladerdeeg kopen op een rol en er overheen doen. Afbakken en omkeren. Dit kun je niet lang tevoren maken omdat dan het deeg nat wordt. Maar zo supersimpel dat het op de dag zelf 's ochtends zo gemaakt is. Ik heb dit jaar ook geen tijd op 1e kerstdag en maak het ook maar weer eens
Ik heb thuis nog een heerlijk recept met lemon curd en slagroom. Een beetje zuur dus je moet er wel van houden maar ik vind het een heerlijk fris nagerecht. En supersimpel en vooraf te maken. Mocht je (of iemand anders ) het recept willen, pm maar