Zorgen maken

Discussion in 'De lounge' started by Pelikaantje, Dec 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

Oct 22, 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Ik maak vaak erg zorgen over dingen die vaak niet eens gebeurd zijn of ik maak dingen erger dan ze zijn, terwijl er niets aan de hand is.

Nou heb ik dus een angst- en dwangstoornis. En die was met anti-depressiva redelijk onder controle.

Maar ik ben nu zwanger en bewust gestopt. Ik merk nu dat ik vaak bezorgd ben en het dan niet kan loslaten. Dit komt waarschijnlijk ook omdat ik erg moe bent nu.

Het is nog allemaal goed vol te houden en heb gelukkig geen paniekaanvallen, maar fijn is het niet en kan me moeilijk ontspannen.

Wie heeft er tips voor mij?

2. Smnee

Smnee Niet meer actief

Geen tips, maar wil je wel even sterkte wensen. Wat lijkt me dat lastig zeg...

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Heb je al contact gezocht met de POP poli? Die zijn speciaal voor zwangere vrouwen met psychische problemen en kunnen je goed verder helpen

4. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    Zou een psycholoog helpen om je te ondersteunen tijdens je zwangerschap?

5. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

Oct 22, 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Bedankt voor jullie reactie.

Ik staat wel onder controle bij de huisarts, omdat ik me tijdens mijn vorige zwangerschap ook zo ellendig heb gevoeld.
    Zij kan mij doorverwijzen naar psycholoog of POP-poli.

Maar ik wil helemaal niet toegeven aan dat gevoel. Ik had zo gehoopt dat deze zwangerschap anders zou zijn. Als ik bezig ben gaat het wel. Maar tegen eind van de avond ben ik zo moe en dan ga ik over van alles nadenken. Ik wil juist genieten van deze zwangerschap :(. En dan voel ik me weer zo schuldig.

6. tuc

tuc Niet meer actief

jeetje lastig zeg!! Ik zou het toch proberen niet te negeren en even goed aangeven bij je HA, ik kan mij voorstellen dat je het gewoon niet zo wil voelen, maar als het dan toch zo is, kun je beter goede hulp krijgen denk ik.

sterkte iig

7. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Met negeren wordt het niet minder...
    Laat je doorverwijzen naar een goed psycholoog of psychoherapeut...

8. frommel

frommel Fanatiek lid

Apr 26, 2010
    1,042
    0
    0
    #8 frommel, Dec 21, 2012
    Last edited: Dec 21, 2012
    Je schijft dat je niets wil toegeven aan het gevoel, dat begrijp ik heel goed, maar mij helpt het uiteindelijk al een hoop dat ik nu accepteer dat de angst en dwang nu gewoon bij de zwangerschap hoort. Dat geeft al een beetje rust..

Ik zou je toch echt aanraden om wel betere begeleiding te zoeken, want in je eentje is het echt erg moeilijk om eruit te komen! En dan wordt het ook wel heel moeilijk om nog te genieten.. Terwijl als je de angst/dwang straks een beetje los kan laten je daar misschien iets meer ruimte voor krijgt.

Sterkte ermee!

Share This Page