dettol alternatief

Discussie in 'De lounge' gestart door Poemelke, 22 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Dag dames,
    ik weet niet of er ooit een topic is geweest, maar weet iemand van jullie een goed alternatief voor Dettol? (het is nl. zo duur) is gebruik dit graag voor de vloertegels mee te dweilen (en voor de geur!!;))
    aangezien we twee honden hebben, is dat 1 keer per week hard nodig...!
    maar goed... iemand een idee? of wat gebruiken jullie? (desinfecterend)

xx

2. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik zweer erbij. het is inderdaad ook duur dat klopt maar ik vind het geweldig spul.ik hou nu eenmaal niet van bleek ofzo.ik heb zelf ook afwasmiddel met extra hygiene daar wissel ik het een beetje mee af.

3. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    en citronella schoonmaakmiddel?

4. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik ga niet voor namaakmerken qua dettol (weet trouwens niet of dat bestaat) ik koop dettol net omdat ik er zeker van ben dat het goed werkt en antibacterieel is... dat weet je bij die namaakproducten niet... het kan dan wel zo ruiken maarja.. ik doe 1x per week dweilen met dettol en keuken doe ik iedere avond(beetje dettol in een lege spuitbus,hoop water erbij en voila... ideaal)

5. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    ja helemaal met je eens, maar het is zo verrekte duur....Ik gebruik het ook heel vaak, voor de wc, badkamer, en vooral voor de vloer! ivm de honden.
    ik zag laatst ook zon schoonmaakspray van de dettol, die was stukken goedkoper, maar dat is dus al gewoon dettol verdund met water toch?

xx

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.181
    113
    Brabant
    ik vroeg me al eens af: welke dettol gebruik je voor te poetsen?? gewoon de handzeep of wat??

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb zo'n schoonmaakspray van Dettol, heel fijn spul hoor, maar het ruikt helemaal niet naar het bekende dettol luchtje...

8. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    ik gebruik ook veel Dettol. Heb 2 honden en 2 katten. En wij drietjes natuurlijk:) Het is iid duur. Maar heb sowieso altijd een oplossiing in de keukenkastjes staan. Dus een plantenspuit met een laagje dettol en de rest water, lekker makkelijk voor de snelle schoonmaak vaan aanrecht/tafels ed. En als ik dweil gewoon een beetje in het water doen. Ik doe ongeveer 1,5maand met een flesje. Dweil ook niet elke keer met Dettol maar ongeveer 1x per 1,5 week ofzo. Voor de rest met gewone allesreiniger.

9. 894hi

894hi Niet meer actief

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Had precies dezelfde vraag!

Ik heb nu dus wel die spray van Dettol, maar verder zie ik alleen van die flessen staan bij de verbandmiddelen, naast de betadine etc. Gebruik je die ook om de vloer mee schoon te maken :(

11. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Die heb ik idd ook.Maar doordat het dus niet '' het bekende luchtje'' heeft twijfel ik over de desinfecterende werking.

12. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Jep, die idd.

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Een vriendin van ons haalt het altijd op de zwarte markt.
    Zijn dan €8 per fles kwijt dacht ik....
    Ik dweil 2x in de week met dettol, andere keren met HG laminaatreiniger.
    Ik doe het inderdaad ook verdund in een spuitfles, is makkelijk schoonmaken.

14. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb altijd zo'n halve liter fles is dat geloof ik. gewoon bij de betadine enzo ja. ik ken die sprays eigenlijk niet.

15. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    gewoon een scheutje pure alcohol (70%) in het water. Dit gebruiken na een normaal mild schoonmaakmiddel.

16. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    ben terug...hele middag gewerkt...
    ja ik gebruik ook die flesjes wat naast de betadine staan enzo... is dit zo gek? wat heb je dan anders nog of wat gebruiken jullie? ik zag nu laatst ook zon spray staan, wat ik al in mn vorige bericht schreef...dus die is ook goed, alleen de dettol geur wat minder lees ik?!

en gebruik soms van die doekjes, liggen op de wc!

xxx

17. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik woon in belgie en hier word dettol alleen in apothekers verkocht... bij de gewone supermarkt niet. hier kost een fles van 1l bijna 12 euro. hier kom ik altijd wel even mee toe :) en ik doe inderdaad ook gewoon scheutje dettol en dan de rest water, daar doe ik iedere avond mijn aanrecht en de tafels mee af. en jamie zijn tafeltje enzo... ik zou ni meer zonder kunnen. wij hebben laminaat en als ik met gewone allesreiniger poets zie ik overal voet en handafdrukjes (van jamie zijn ingesmeerdehuid (babylotion ofzo) met dettol 1x erover en weg! daaran zie ik dat het echt werkt!

18. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik koop m altijd op de zwarte markt of in het shoppie(hebben we volgens mij alleen in den helder) daar betaal ik 4,50 voor een fles (0,5 ltr)

19. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

ja ik koop m ook in t shoppie lekker winkeltje is dat!
    weet je wat ook fijn spul is ruikt ook als dettol verkopen ze op de brakkeveldweg bij de toko pineoil.

voor alle andere verkopen ze het bij jullie niet op de markt?

20. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Kun je het ook op laminaat gebruiken of bijt dat in de vloer?

Deel Deze Pagina