Consequenties bekkeninstabiliteit en grote baby?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Hellen1971, 7 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Al vrij snel is bij echo's gebleken dat onze uk (1e kindje) voorliep op de groei..vaak een week of 2.

Nu ben ik vandaag weer voor een groeiecho geweest en nu blijkt het NOG harder te groeien: Ik ben nog niet eens 34 weken en het buikje heeft inmiddels een omvang van ruim 38 weken!?!?. Het beentje is ruim 37 weken en alleen het hoofd loopt qua omvang redelijk op tijd ( de doorsnede alleen was ook wel groot) en het kopje ligt al ingedaald, voor zover de echo dat liet zien.. Geschat gewicht is nu al 2795 gram. Ruim 5,5 pond dus. (Ik was zelf amper 4 pond trouwens en de vader als eerste kind al wél 9 )

En dat baart mij zorgen..zeker gezien de staat van mijn bekken. Als dat kind in dit tempo blijft groeien en blijft zitten tot week 42, dan beval ik straks een peuter!

Even serieus: ik vraag me echt af wat nu zou kunnen gaan gebeuren. Zou het bijvoorbeeld uit zichzelf eerder kunnen komen? En hoe zal het gaan met mijn bekken, want ik ben bang dat ik helemaal uit mijn verband wordt gerukt en aangezien ik 2 weken na de geboorte er helemaal alleen voor sta, is het van belang dat ik mezelf wel kan redden. Is inleiden een optie? Of juist niet, want ik lees ook weer, dat dat heftiger bevallingen zijn die ook voor je bekken weer niet goed zijn.

Ik maak me echt een beetje zorgen.....

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

als het kindje in dit tempo door blijft groeien gaan ze je inleiden en zul je zeke rniet tot 42 weken blijven lopen. Een natuurlijke bevalling heeft altijd de voorkeur. Ik zou maar wel wat hulp regelen, ongeacht hoe je bevalt, de eerste weken zijn altijd heftig en als je er dan alleen voorstaat vind ik dat niet zo'n verstandig idee. Heb je iemand die boodschappen kan doen en koken en wat huishoudelijk werk? En iemand die af en toe een nachtje kan blijven om je te helpen met de baby zodat je allen hoeft te voeden en dan weer kan gaan slapen?

Mirjam

3. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Wel, in de weekends is mijn Lief er weer en doordeweeks is er wel wat mantelzorg aanwezig.

Ik ben blij te lezen, dat ze bij een blijvend hoog tempo van groei waarschijnlik zullen inleiden. Dat geeft een stukje "lucht".

Deel Deze Pagina