Wij willen niet weten wat het wordt. Bij onze eerste ben ik regelmatig aan de ctg geweest, omdat de baby een Veel te hoge hartslag had. 170 in rust. 190/200 bij bewegen. De vk zei toen ook al, dat past bij een meisje. Het bleek ook een meisje te zijn. Nu zwanger van ons tweede kindje en vandaag voor het eerst weer een hartje gehoord. Weer hoge hartslag, 170 gem daar waar 130/140 normaal is. Ik vraag mij af of dit typisch bij een meisje hoort? De vk zei vanmorgen wederom van wel. Jongens schijnen een lagere hartslag te hebben?
130-140 is misschien gemiddeld maar 170 is ook gewoon normaal volgens mij. Bij mijn dochter is het 150 in rust en 160/170 in beweging. Er zijn altijd uitzonderingen en die zal je dadelijk wel horen maar meisjes hebben meestal wel een hogere hartslag volgens mij.
Hier klopte het niet, het is echt een fabeltje. Onze meid zat gemiddeld rond de 130, wat op een jongetje zou moeten wijzen.
Ons meisje was wat ze noemende een jumping fetus. Ctg alarm bleef maar afgaan omdat haar hartslag telkens boven de 180 kwam. Bij de andere 2 (jongens) was er niks aan de hand.
Nee klopt niet. Bij mij hadden alle kids hoge hartslagen (zowel in rust als tijdens bewegen) en heb toch echt beide smaken. Fabeltje dus
De hartslagen van de andere drie weet ik zo uit mijn hoofd niet meer, maar deze vierde heeft een hartslag van 160-170, dit is een jongetje.
Hier klopte het ook bij mn dochter. Maar heb er pas later in de zwangerschap op gelet. Dus geen idee wat hin de 1e weken was.
Mijn kleine man zat gisteren nog op 170. Klopt dus niet altijd! Ik zou zeggen dat weer zo'n bakerpraatje is