tjeej wat erg zeg hoe komt hij aan jullie adres? een man die in niet zo'n fijne buurt komt zadelt jullie met een probleem op waar jullie niks mee te maken hebben politie bellen, en zeggen dat een dronkelap jullie opzadelt met dit rare verhaal! k hoop voor jullie op een goede afloop!
Wij hebben ook zo'n raar geval gehad. Onze verzekeraar die opeens belde met de vraag of we ons aangifteformulier konden binnen brengen van het accident dat we hebben veroorzaakt Mijn man zou op zondag avond op zo'n 200 km van onze woning tegen de Franse grens de spiegel van een andere auto afgereden hebben. Dat was in een gemeente waar ik nog nooit had van gehoord laat staan dat we er al zouden geweest zijn Wij zeiden tegen onze verzekeraar dit is niet mogelijk, ten eerste weten we die plaats niet eens zijn, ten tweeede hebben wij geen ongeval gehad en dus ook geen aangifteformulier ingevuld en ten derde zijn wij op zondag avond altijd lekker thuis om onze tv programma's te zien (die slaan we alleen over als we echte een goed reden hebben en die zouden we ons wel herinneren ). Onze verzekeraar heeft dan met de andere verzekeraar contact opgenomen die ons zei dat ze er heel zeker van waren dat wij het waren, ze hadden onze nummerplaat opgeschreven en het merk van de auto. Ze hadden een getuige (die in dezelfde auto zat) en wij zouden dus vanuit de andere richting de auto gepasseerd zijn en zouden de spiegel hebben afgereden en ze hebben dan (terwijl wij door reden) onze nummer plaat opgeschreven hebben (hoe ze dit zo snel hebben kunnen doen terwijl wij zogezegd vluchtmisdrijf pleegden blijft nog altijd een raadsel )... verder kregen we dit nieuws ook pas een drietal maanden na het "voorval" zodat het moeilijk wordt om het tegendeel te bewijzen al dat er natuurlijk aan onze auto niets aan is (wat ook niet anders kan)... we hebben gezegd dat er niets van aan is en wachten maar op de volgende stap van de andere partij. Als ze echt zeker zijn van hun stuk moeten ze ons maar laten voorkomen voor vluchtmisdrijf en moet de politie ons maar komen verhoren wij hebben niets te verbergen maar momenteel wachten we nog... Ik krijg bij jullie verhaal zo'n beetje hetzelfde gevoel. Er is iemand tegen zijn auto gereden en ze hebben zo maar een schuldige uitgezocht. Mss heeft iemand van het frituur jullie auto daar zien staan of zo. Hebben die eigenaars van de zaak waar hij jullie eten is gaan halen niets gezien? Zij kunnen mss ook getuigen of zo? Of probeer anders de naam van zijn getuige te achterhalen en zijn verhaal te controleren. Iig de politie waarschuwen in jullie geval aangezien je de verzekeraar nog niet kan inschakelen en die man nogal een luguber figuur lijkt. Als je dus op een dag ergens tegen rijdt, dan noteer je gewoon de nummerplaat van een auto in de buurt op en neemt een vriend als getuige en voila... zaak opgelost
Politie bellen idd... Wij hebben hier een soortgelijke situatie gehad, alleen wij kregen via de verzekeringsmaatschappij te horen dat we tegen een andere auto aan zouden zijn gereden. Alleen stuurde de verzekeringsmaatschappij teveel papieren aan ons door, zodat we wisten wie gezegd had dat we tegen hem/haar aangereden zouden hebben. Diegene bleek bij ons op de hoek te wonen en heeft waarschijnlijk gewoon een auto aangewezen (we hadden een witte bus op dat moment, hoeveel rijden die er wel niet rond). Getuige gezocht en voila... We hebben bij de politie moeten komen, die vond het ook maar een raar verhaal en zei dat ie er geen zaak van kon maken. We hebben niets hoeven te betalen dus... Succes!
ja, maar onze verzekeringsagent is pas 3 januari weer te bereiken, en de politie zegt dat we daar eerst contact mee moeten hebben
Jeetje zeg en dat zo nog net voor het uiteinde... Ik hoop voor je dat dit snel is opgelost! suc6 ermee meid!
dank je, dat hoop ik ook, ach maar ik ga me er vandaag niet meer druk om maken, ik zit altijd allerlei senario's te bedenken, en mijn man is vrij nuchter, die heeft zoiets van, ach die politie is nu te druk met nieuwjaar, en wat kan wachten tot 3 januari dus hij zegt al, we wachten wel af, alleen die getuige baad me wel wat zorgen, als het straks zo'n ja en nee spelletje gaat worden. maar we zijn ook goed rechtsbijstand verzekerd, dus ik vertrouw er gewoon op dat het goed komt.
ik heb iets vergelijksbaars mee gemaakt even kort : ik reed achteruit en ineens stond er een auto achter me ........ik heb geen klap gehoord gezien of gevoeld ...helemaal niks......en ik had geen schade.... en hoe de auto achter me stond wees ook aan dat ik hem daar niet geraakt kan hebben ....meneer wou ook zelf een schadeform laten invullen door ons .....maar ik heb de politie gelijk gebeld....toen hij dat doorhad zette hij heel snel zijn auto aan de kant...... feit was wel dat ik achter uit reed ...en dan ben je altijd schuldig helaas ..maar ik heb voet bij stuk gehouden ......formulier ingevuld en getekend ...... verzekering gaf mij gelijk .....dus ik ik heb niks betaald .... je kan op zich wel tekenen volgens mij maar ik zou eerst de polite laten bemiddelen .....leg heel duidelijk je verhaal uit .... succes !
Ik had de politie gebeld denk ik toen die man aan je deur stond, dan had hij gelijk even kunnen blazen! je zegt namelijk dat hij een behoorlijke kegel had.. Maar ja dat is natuurlijk makkelijk praten achteraf
Wij hebben hier ongeveer hetzelfde meegemaakt. Echt bizar. Mijn vader zou met zijn auto met daaraan een aanhangwagen tegen een paal gereden zijn in het containerpark, die paal was van beton en is helemaal omgekraakt. Het rare eraan was dat ze in de auto met drie mensen zaten en niet gevoeld hebben plus we hebben ook geen schade aan onze aanhangwagen en dat paaltje was van beton Die mensen van het containerpark zouden nog naar mijn vader geropen hebben dat hij iets omver gereden had en mijn vader zou zogezegt zeer brutaal verder gereden hebben. Ze hadden zelf een getuige betrouwbaar was hij niet het was iemand die daar werkte. Ook kwam deze aangifte maar meer dan drie maand later bij ons binnen...echt bizar. Mijn vader heeft gezegd dat het niet van hem kon zijn en daar is het ook bij gebleven. We veronderstellen dat ze waarschijnlijk geprobeerd hebben om de verzekering op te lichten, want dat stomme paaltje koste 500 euro Tot nu toe hebben we niets meer gehoord van hen, maar we weten uit betrouwbare bron dat dit soort zaken wel meer voorkomen. Domme mensen die van niets weten trappen daarin en betalen zich blauw voor iets wat ze niet gedaan hebben.
ben benieuwd hoe dit verder is gegaan met de verzekeringsagent! Hebben jullie nog last gehad van die vent?( die ana de deur geweest was )
hoihoi, ben even niet op de site geweest (werk ) maar inmiddels hebben we onze verzekeringsagent gesproken en die zegt dat we gewoon een schadeformulier (zelf) moeten invullen en er precies bij vermelden hoe het gegaan is (dat ie bij ons aan de deur is geweest enzo, en dat mijn man dus helemaal niks gevoeld en gemerkt heeft en dat hij naar zijn mening ook helemaal geen schade heeft veroorzaakt. hij is ook naar het schade bedrijf geweest en heeft foto's gemaakt van de schade (er moet een nieuwe deur in dat zou hij zeker gemerkt hebben als hij dit veroorzaakt had). we zijn goed verzekerd gelukkig, dus het is nu een zaak voor de verzekering, het komt vaker voor zei ze, dus we zien nu wel, kunnen nu toch niks meer doen dan afwachten hoe frustrerend dan ook....
Ik heb vaker met dit bijltje gehakt... ik zou eerst afwachten tot je tussenpersoon aansprakelijk gesteld wordt. Anders gaan ze hém aanschrijven en dan wordt het hem wel heeel makkelijk gemaakt.
hoe bedoel je? dat die vent eerst contact op moet nemen met onze verzekeringsagent? als ie weer belt, moeten we hem dan doorverwijzen naar onze verzekeringsagent?