Zoooo onwijs stom, vanmiddag. Ik reed terug met mijn zoon en dochter, vanaf mijn moeder. Bij het stoplicht (aan het einde van een kleine helling) tikte ik tijdens het remmen zachtjes tegen mijn voorligger aan. Het was echt een pech gevalletje. Zoon laat een gil, ik schrik en kijk in een reflex, tijdens het remmen, achterom. Voorligger remde iets vroeger dan geanticipeerd en toen dus 'boem'. Gelukkig zaten er zowel bij hem, als bij mij gelukkig geen deuken of krassen op de wagen. Kan ook bijna niet, want ik reed denk ik nog geen kilometer per uur. Heb netjes mijn telefoonnummer gegeven, maar ik vraag me toch iets af: Hoe groot is de kans dat deze manier me kan proberen te 'tillen' zeg maar. Kijk: het was een heel klein tikje, dus de kans dat er aan de binnenkant iets beschadigd is lijkt me heel klein. Vooral aangezien er niet eens een krasje op de wagens zat. Maar wat als deze meneer nou ineens belt met allerlei klachten aan zijn wagen, die volgens hem door de botsing komen. Het schoot me ineens te binnen , aangezien ik de laatste tijd niet zo heel veel goede ervaringen heb gehad met de 'goedheid'van de mens zeg maar. Ben daar best benauwd voor.
Ook niet de beste ervaringen mee, jammer genoeg. Eerder was het wel wat serieuzer hoor (en compleet terecht) maar het kostte me toen uiteindelijk alle schadevrije jaren en dat voor een bedrag van 300 euro.
Heb je wel foto's gemaakt trouwens? Dat zou ik dan een volgende keer wel doen. Heb je altijd bewijs dat er geen deukjes en krassen te zien waren. Waren er ook getuigen? Maar ja, dat is nu achteraf gepraat. Probeer toch van het positieve uit te gaan.
Maar bij een schade van 300 betaal je toch gewoon uit eigen zak? Anders kost het je zo veel meer uiteindelijk? Ik heb laatst ook iemand een kusje gegeven bij een stoplicht ook heel zacht. Kostte me 240. Voelde me ook een beetje belazerd. Maar ach kon er weinig aan veranderen. Volgens mij kan je trouwens ook alsnog die 300 betalen aan je verzekering dat ze je schadevrije jaren weer herstellen
Denk dat je je idd niet zo zorgen moet maken, moet gewoon verzekeringswerk zijn. Ik dacht eerst ook dom te zijn. Ik ree naar me ouders om de kids op te halrn ik rij de straat in en zie 2 vrouwen staan met hun mobiel te kliereb, ik rij door en ineens hoor ik een keiharde knal. Kon niet plaatsen waar het vandaan kwam rn zag ineens een kind liggen. Kind was dus door de autos heen tegen de zijkant van mr auto gerend... ik was een beetje boos omdat de ouders hadden moeten opletten ipv hun hoofd in de mobiel en ze zeidrn dat ik wel 40 ree... in de straat? Zeker niet rij zelden te hard zelfs me ouders zijn verbaast dat ik zo netjes ben. Maargoed ze vroeg of ze een foto mocht makrn van me kenteken en zei ja hoor. Later dacht ik dat was dom... als ze straks met iets komen dat ik doorree na een ongeluk ect...? Niets meer gehoord en ook niet meer gezien
Haha, een kusje geven. Dat is de juiste benaming. Maar nee, lekker dom ook geen foto's gemaakt. Was zo geschrokken en aan de ene kant zo blij dat er niets te zien was dat ik gewoon mijn nummer heb gegeven en ben weggereden. Nu scheelt het dat ook mijn auto geen schade heeft. Ik probeer maar een keer niet uit te gaan van het ergste. Wellicht is die man het al vergeten. Ik denk niet dat hij de auto voor dat mini tikje naar de garage gaat brengen, tenminste. Maar goed; je weet maar nooit.
Wat hebben jullie afgesproken? Om het buiten de verzekering om te regelen? Jullie hebben geen schadeformulier of zo ingevuld? Als hij met een of andere hoge schadeclaim komt, eis dan foto's. En zit er ineens een grote schade, dan is het zijn woord tegen het jouwe. Komt hij met een schaderapport van onderliggende schade, schakel dan een second opinion van een tweede, onafhankelijke expert in.
Mijn man had dit laatst ook bij iemand en hij heeft toen een filmpje opgenomen waar dus beide auto's schade vrij op staan en waarin je ook het gesprekje hoort dat het een mini tikje was en er niets aan de hand was. Dit verwijdert hij gewoon weer na x aantal tijd maar gewoon voor de zekerheid zodat hij ook nog een stukje bewijs in handen had voor het geval dat.
Slim! Maar jammer dat dit eigenlijk 'moet'. Normaal ben ik ook best grondig, maar nu was ik pas achteraf zo helder dat ik iets dacht van 'Shit! Als die man me een poot uit wil draaien, dan kan hij dat gewoon.'