Deuken in koudschuim matrasje ledikant

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anouk2005, 12 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.176
    16.511
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik word er ondertussen een beetje moedeloos van.
    Toen onze dochter afgelopen december in haar ledikantje ging slapen lag daar het matrasje van de Ikea in,de Vyssa Skont.Dit zou een goed matras zijn van koudschuim.Na een een aantal nachten stonden er echter al afdrukken in van haar hoofdje.Dit trok redelijk weg en door iedere keer te draaien heb ik er niet een al te groot probleem van gemaakt.Ik had ook geen bon meer en had geen zin om weer terug te gaan naar de Ikea,Uiteindelijk werden de deuken meer en heb ik besloten een ander matras te kopen van ABZ, een koudschuim van 89,95.
    Een hele uitgave voor een matrasje maar laten we het dan maar in ene keer goed doen en ABZ is een goed merk.Ik heb deze gekocht bij de Baby-dump er daar werd mij verzekerd dat hier geen ligplekken in zouden komen.Maar wat schetst mijn verbazing.Ook hier weer ligplekken waar vrnl haar hoofdje ligt en deze plekken trekken enigszins weg maar ze blijven voelbaar.Ik ben er ondertussen helemaal klaar mee.Mijn 2 oudste kinderen hebben altijd op een polyether matras geslapen en nadat deze 4 jaar achtereen is beslapen door 2 verschillende kinderen nooit een ligplek oid.Dit matras heb ik weggedaan ivm ouderdom en omdat het vies was geworden.Ik ga komende week terug met dit matras naar de baby dump.Ik weet nu echter niet meer wat ik nu nog zou kunnen kopen.Ik overweeg om gewoon een standaard matras bij de Prenatal te kopen van polyether want vlgns mij is dit gewoon een probleem met koudschuim.Ik kan me toch niet voorstellen dat ik de enige ben bij wie dit gebeurt.Bij het matras van Ikea dacht ik nog Goedkoop is Duurkoop maar nu met een matras van 90 euo van een bekend merk en dan weer diezelfde problemen.Kan toch niet 2 maal een fabrieksfout zijn??
    Er word vaak afgegeven op polyether maar ik ben ondertussen helemaal klaar met dit moderne koudschuim gebeuren.Het werkt gewoon niet en je krijgt wel degelijk ligplekken.Mijn oudste 2 kinderen liggen nu al jaren in een 1 persoonsbed op een polyether matras en nog geen enkele ligplek of deuk maar waarom kan ik nu toch geen goed baby matrasje voor een ledikant vinden.Ik snap het echt niet meer.
    Mijn dochtertje weegt maar 7 kilo dus ik vraag me af hoe het moet als ze straks een kilootje of 10 weegt want dan komen er helemaal kuilen.Ik kan er gewoon niet over uit dat het maar niet wil lukken om een goed matras te vinden.Nu moet ik weer een goed uur in de auto gaan zitten met een matras.Ik laat haar er nu wel op slapen want dan kunnen ze de plekken zelf ook goed voelen en zien dat het geen verzinsel is.Ze slaapt overigens prima en heeft er geen hinder van maar vorige week haalde ik haar uit bed en toen leek de ligplek van haar hoofdje wel een knikkerpotje.
    Wie herkent dit en kan mij adviseren over een goed degelijk en vooral betaalbaar matras.
    Er zijn ergere dingen op de wereld maar dit begint nu toch wel irritant te worden haha.

Bedankt voor het lezen van mijn relaas.

Gr Ingrid.

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Leenbakker matras jesse gaat hier al 4 jaar mee

3. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ikea geeft op de sultan matrassen 25jaar garantie, ook al heb je geen bon, je kunt het proberen terug te geven

4. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    ja hier hetzelfde!!! Ook matrasje van ikea en na twee dagen al ligplekken.... Omgedraaid en weer precies hetzelfde!

5. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.673
    113
    Hier ook een knikkerpotje in de Ikea Vyssa Skont matras. Het verdwijnt ook niet als ze uit bed is. Mijn dochter heeft een erg rond achterhoofd, en ligt altijd op haar rug met haar gezicht omhoog, ze blijft tot nu toe keurig op één plek liggen. Haar achterhoofd ligt dus altijd op dezelfde plek. Ik vind het niet raar dat er dan een kuil in komt, en mijn dochter lijkt er geen last van te hebben. Ik laat het dus maar zo. Ik denk dat ik bij een andere matras meteen weer hetzelfde probleem heb.

6. Loetjoe

Loetjoe Actief lid

30 aug 2010
    325
    0
    0
    juf BO
    Groningen
    Wij hadden dezelfde ervaring met het Ikea matrasje. Nu hebben een koudschuim matras van de Prenatal, die bevalt een stuk beter. Er staat meestal bij de specificaties het aantal HR vermeld, dit zegt iets over de hardheid van het matrasje. Wij hebben HR 40.

Deel Deze Pagina