Donderdag heb ik een afspraak met de huisarts voor het eczeem van mijn dochter. Ik ben bang dat ik gewoon zalf krijg terwijl ik de oorzaak wil onderzoeken. Ze heeft nutramigen en heeft wellicht een sterkere voeding nodig. Haar ogen zijn namelijk ook vaak rood op een dag. Kan ik om een doorverwijzing vragen?
Ik zou dat wel even voorleggen aan je huisarts. Eczeem heeft ook erg vaak geen verband met een allergie, maar gezien de koemelkallergie en de oorproblemen zou ik er wel alert op zijn. Dat hadden we hier bij onze oudste namelijk ook, die combi. Overigens: ik gaf toen BV en at zelf helemaal koemelkvrij, maar de eczeem ging daar niet van weg: daarvoor was echt hormoonzalf nodig, (en die we van de huisarts kregen was daarvoor niet sterk genoeg, hebben toen bij de kinderarts een sterkere gehad). Met op dieet blijven, bleef de eczeem wel weg. Zodra ik of dochterlief per ongeluk wel melk binnenkregen, vlamde het dan weer even lichtjes op, maar toen het eenmaal echt weg was en we het dieet goed onder de knie hadden, is de eczeem vervolgens ook nooit meer teruggekomen.
Ik had nog wat hormoonzalf voor baby's (de dosis dan) maar het gaat er niet van weg, het wordt alleen iets minder rood maar het lijkt wel dat na de voeding ze van die ontplofte ogen heeft.
Dan zou ik niet zozeer om een verwijzing vragen aan de huisarts, maar aangeven dat een dubbelblinde provocatietest misschien handig is, (even tactisch, mocht je een huisarts hebben die moeilijk kan doen over doorverwijzen, want voor zo'n test moet je sowieso naar de kinderarts dan... ).