Hoi Dames, Damiën heeft een klein deukje in zijn achterhoofd. Dat plekje bevat ook weinig haar. De rest van zijn hoofje is mooi rond. Zou dat kunnen komen van het liggen? of is het zijn fontanel. Lees dat de fontanel twee plekken heeft op het hoofd en zijn achterhoofd.Herkent iemand dit? Groetjes Karin
ik heb dat ook bij safouane dat ik het idee heb dat er een deuk zit. ze liggen natuurlijk ook wel veel op hun achterhoofd. ik hoorde gister in het nieuws dat kinderen eigenlijk onder begeleiding weer vaker op buik of zij te slapen gelegd zouden moeten worden omdat de hoofdjes nu scheef schijnen te groeien.
hoii dit is het antwoord Over de platheid kan ik niets zeggen. Bij twijfel even aan Cb laten zien. Haartjes kunnen ook na een paar maanden nog uitvallen, maar kan het zijn dat het de plek is op het achterhoofd waarmee ze ook van links naar rechts draait? Zo'n schuurplekje zeg maar. Dit is namelijk heel normaal. Moet je maar eens opletten bij andere kleine kinderen van 4 a 5 maanden. groeit vanzelf weer aan. Fontanel zit meer bovenop het hoofdje. Een zacht plekje. Ilja
Hoi Hoi, Oke ja het deukje op Damiën zijn achterhoofd is ook zacht (niet zo zacht als de fontanel bovenop zijn hoofd). Je kan het indrukken. Het is niet hard of zo. Hij loopt precies in het verlengde van zijn fontanel op zijn voorhoofd. Heb toch echt gelezen dat ze ook een fontanel op hun achterhoofd hebben. Het is ook maar een klein plekje. Zou dat het toch niet kunnen zijn? Groetjes Karin
de arts heeft vandaag naar het hoofdje gekeken, en het komt wel vaker voor, ze vond wel dat die zijn hoofje niet genoeg meebewoog als ze hem aan zijn handjes optrok. nu moet ik met hem naar de kinder fysiotherapie, en dan gelijk kunnen ze naar het hoofdje kijken.
oh ja, ze adviseerde wel om het gebruik van een wipstoel tot een minimum te beperken. hoogstens 20 min. per dag!
Van mijn fysio hoor ik juist weer wat anders. Kai heeft nl voorkeurshouding gehad; keek alleen naar rechts waardoor zijn hoofdje was afgeplat. Van de fysio hoorde ik dat als de wipper zacht is en zich aanpast aan het lichaam, er niets aan de hand is.
Ik heb Evi ook altijd in de wipstoel gehad hoor, ze lijkt er niets aan over gehouden te hebben En Beppie, hoe is het met jou? Lang geleden!
dit was een advies wat aan mij gegeven werd, dus het zal niet voor andere kinderen gelden. het heeft waarschijnlijk ook te maken met het feit dat die zijn nekje nog niet krachtig genoeg heeft. dat komt natuurlijk omdat die constant steun heeft doordat die daarin ligt. maar we zullen zien wat de fysio straks gaat zeggen.
Goed Ik ben er af en toe nog wel hoor, maar niet belachelijk veel. Heb het te druk met de kids Zie mijn weblog