deur vaatwasser gaat open tijdens programma

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavane, 7 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    wij hebben nog niet zolang geleden via marktplaats een vaatwasser gekocht omdat onze oude ermee ophield.

Hij heeft het een poosje prima gedaan, dus we waren er tot nu toe erg blij mee!
    Alleen nu zet ik hem net aan, en kort na de start van het programma springt de deur opeens open! Het programma blijft gewoon doorgaan, dus ook met de deur open. Ook als ik de deur zelf weer dicht doe, gaat hij vrijwel direct weer open. Ik merk nu ook dat ik de deur ook zo open kan trekken, zonder daarvoor het handvat te gebruiken.

iemand hier ervaring met zoiets of een mogelijke oplossing? heb nu maar wat zwaars voor de deur gezet zodat hij aardig dicht blijft zitten, maar dit hoort niet natuurlijk.
    het is trouwens een AEG Favorit Silence Plus.

Bedankt alvast voor het meedenken!

2. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Wij hebben dat ook gehad. Heb je er zo'n frontje van je keukenkastje voor? Bij ons was het zo dat de vaatwasser verschoven was tijdens het draaien (niet goed vastgezet door keukenmonteur) en daardoor kwam er druk op de deur te staan. Hij stopte alleen wel met draaien..

De monteur heeft toen voor de zekerheid ook de slotjes (heet dat zo?) vervangen. Sindsdien geen problemen meer.

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dan is het deurslot overleden. Nieuw deurslot erin :)

4. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    hmhhm misschien dan inderdaad iets met het slot?
    Vind het alleen zo raar dat het nu opeens zo gaat, terwijl er eerst nog niks aan de hand was!
    gelukkig doet hij het nog wel verder.......
    Ik ga eens op internet rondneuzen naar een deurslot en of je dat makkelijk zelf kan vervangen.

iemand misschien nog andere ideeën?

5. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    mijn man heeft dat voor mijn moeder gedaan. was in dat geval een veertje wat niet goed meer zat. daardoor sloot de deur niet meer af.
    zou je het frontje even los moeten halen

(heb je al gegoogled op merk, type en probleem?? zo acterhaal ik meestal de meest waarschijnlijke oplossing)

6. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    oh das ook nog wel een goeie, kunnen we eerst even proberen!

ja had al gegoogled, maar daar werd ik niet veel wijzer van. ja, dat dit probleem schijnbaar vaker voorkomt, maar geen duidelijke oplossing helaas

Deel Deze Pagina