Wanneer tekort aan toeslagen uitbetaald?

Discussion in 'De lounge' started by mizz, Apr 7, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mizz

mizz Actief lid

Nov 15, 2012
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb begin vorige maand mijn inkomen gewijzigd via toeslagen.nl Nu is mijn toetsingsinkomen lager en de toeslag dus hoger. We hebben voor de eerste 3 maanden geen toeslag uitbetaald gekregen. Volgens de beschikking krijgen we 21 april bedrag x uitgekeerd, wat de jaarlijkse toeslag/12 maanden is. Ze hebben die eerste 3 maanden dus niet verdeeld over de resterende 9. Wanneer krijg ik die 3 maanden dan uitbetaald? Komt dat tegelijk met de eerstvolgende betaling? Hoop dat iemand het weet want we zouden het wel goed kunnen gebruiken!

2. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,058
    1,290
    113
    Nederland
    Als het goed sturen ze dan nog een brief over dat bedrag met een datum van de uitbetaling. Als je een wijziging hebt gedaan dan ontvang je binnen 6 tot 8 weken bericht.

3. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

Dec 2, 2009
    1,810
    686
    113
    Female
    Te weinig uitbetaalde toeslagen worden bij de eerst volgende toeslag uitbetaling 20 april dus in een keer uitbetaald! Ik ben in maart verhuisd dus te weinig huurtoeslag gehad en kijg dit 20 april met terugwerkende kracht in een keer uitbetaald 😊

4. mizz

mizz Actief lid

Nov 15, 2012
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Ik ga mijn rekening in de gaten houden!

5. mamavane

mamavane Bekend lid

Jan 27, 2011
    687
    21
    18
    Ligt eraan of er aan de hand van je gewijzigde inkomen al een nieuwe beschikking is opgemaakt. Die wordt als het goed is 1x per maand gemaakt, volgens mij meestal ergens aan het begin van de maand (rond de 6e ofzo?). Pas als er een nieuwe beschikking is, wordt het nieuwe bedrag (incl de te weinig uitgekeerde toeslag van de maanden daarvoor) uitbetaald.
    Als je inlogt op Mijn toeslagen, kun je nakijken of er al een nieuwe beschikking is gemaakt of niet.

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Dat duurt nog wel even ben ik bang. De ene toeslag krijg je gelijk alles met terug werkende kracht de andere word je maand bedrag om hoog gedaan.

Maar ze hebben 8 weken de tijd om de wijzigingen door te voeren en een nieuwe berekening te maken. En daarna mogen ze er nog 4 weken over doen om het allemaal door te voeren.

Hier ligt ik al 11 weken in de clinch met deze geweldige overheidsinstelling. En nu komen ze er achter dat ik gelijk heb en ik een bedrag van bijna 1000 euro terug krijg. Hier heb ik deze brief nu van gehad en Let op ze mogen nu nog 8 tot 10 weken er over doen tot ze het overmaken

Share This Page