dat meeeeen je niet wat een vreselijke "binnenkomer". goed opgelost! volgens mij had ik de deur gelijk dichtgesmeten
Die gasten zijn echt aso! Zijn al een x opgelicht door de Ned.Energie Maatsch.Zaten we een half jaar aan vast,was nog duurder dan Nuon ook. Zeg nu gewoon dat we gaan emigreren,dan druipen ze ook af.
aan de telefoon zeg ik trouwens altijd dat we allebei geen baan hebben op dit moment (allebei al 10 en 9 jaar een vaste baan), werkt ook als een tierelier! maar dat zeg ik vooral tegen verzekeringsmaatschappijen die willen dat je overstapt of oververzekerd.
ik heb bij Oxxio gewerkt Ze hebben een agressieve benadermethode.. zowel aan deur als aan telefoon. Ze hebben het altijd over dat informatiepakket.. maar het is gewoon direct een overname contract. Mocht je ermee akkoord zijn gegaan.. .dan heb je nog altijd te maken met de wet koop op afstand.. 7 werkdagen bedenktijd. Helaas is mijn ervaring dat ze vaak dat pakket later opsturen en dan volhouden dat die 7 werkdagen allang om zijn. Om niet in die molen terecht te komen waarin je 100 keer te horen krijgt het is in behandeling, werkt een mail met daarin de vermelding geschillencommissie het beste. Kost meen ik 25 euro.. klacht word direct in behandeling genomen en die 25 euro krijg je ook weer teruggestort door Oxxio. Meest gebruikte dingen aan foon aan deur: - verkoper houdt stug vol dat er voor jou niets veranderd, dat die echt van Essent of welke leverancier is die jij hebt... maar dat het gewoon goedkoper is.. en melden dus niet dat jij gewoon overstapt naar andere leverancier. - het informatiepakket.. gewoon weigeren, alle info kan je nl op internet vinden en mocht je willen overstappen kan je je via internet prima aanmelden. - nooit tekenen voor iets als ze bij je aan de deur staan - krijg je ze aan de telefoon.. zijn ze verplicht een hoegenaamde voicelog te maken... ze stellen dan vragen, en die moet je bevestigen... er moet dan ook gevraagd worden of je akkoord gaat met overstap en als je dan zegt NEE en ze zetten je alsnog over.. dan moeten zij dat kosteloos voor jou herstellen. Verder is mijn advies je niet altijd te laten leiden door de hoegenaamd goedkopere tarieven.. vaak worden die kosten ergens anders vandaan gehaald.. bv duurdere levering. Ook moet je bij een overstap nagaan of je ergens anders contract hebt lopen.. want je oude leverancier kan je nl een boete opleggen als je overstapt.. dit kan wel zon 50 euro per contract zijn... gas en elektra zijn 2 contracten!
wilde ik ook maar vond dit wel grappig, nu kon ik er nog om lachen anders had ik me miss weer de hele middag zitten dood te ergeren
Ik zat net ff op internet te neuzen en zie dat ze wel verkoop aan de deur doen, mijn man heeft mij ooit verteld dat nuon dat niet doet.
Jaaah, ik had steeds Electrabel aan de telefoon die dan zo;n riedeltje afgeriedeld. En als je dan zegt dat je niet geinteresseerd bent dan vragen ze waarom niet. Ik zeg: ik hoef jou geen reden te geven. Ik vind het zooo agressief en hoe komen ze in hemels naam aan mijn mobiele nummer? Paar dagen later belde ze weer, maar dan een andere meid. Toen ben ik echt uit mijn slof geschoten en haar helemaal uitgescholden. Wat denken ze wel. En altijd een antwoord he die mensen. Ten eerste ratelen ze zodanig en in rap tempo af wat er op de computer staat dat je ze al helemaal niet volgt en dan moet je maar geloven dat ze goedkoper zijn of zo. Scheelt zeker 3 euro per jaar of zo nou we beginnen er niet aan. Krijg je een of ander fout contract in de bus. Balen die mensen. Als we iets willen bellen we zelf wel. Er zijn sites waar je je af kan melden geloof ik. Groetjes, Marijn
Wij hebben ook onwijs problemen gehad met Oxxio. Mijn vriend was van Nuon overgestapt op Oxxio om geld uit te sparen, nou dat hadden we beter niet kunnen doen, wat een gezeik bij de mensen. We zijn nu gelukkig na een hoop gezeik weer terug op Nuon dan maar wat meer betalen, maar in ieder geval geen gezeik meer. De kerels/vrouwen die hier aan de deur komen (gelukkig nog niet gehad) krijgen hier gewoon de deur op hun neus. En via de telefoon leg ik gewoon de hoorn weer op de haak!.
Ik had er gister weer 1 aan de telefoon, overigens van mijn huidige leverancier, NUON...Ze bellen met onderdrukt nummer..Meestal druk deze nummers meteen weg, maar heel soms ben ik weleens in een zemelbui 8) Zo ook gister Meneer vertelde dat hij van de NUON belde en vroeg of alles naar wens was. Jahoor, prima..Toen kwam hij met een prachtig aanbod.."Mevrouw, u betaalt nu zoveel cent voor een kuub gas en u kunt dan zoveel cent korting krijgen, zo ook op stroom" èn als klap op de vuurpijl, omdat ik nu zo veel te veel betaalde, kreeg ik ook nog eens direct 100 euro over de maand januari retour" Maarrrrrrrrr, dan moest ik mijn contract wel 3 of 5 jaar vast laten zetten...Ja dààhààg Dus ik zeg, "meneer, wij willen ons contact gewoon variabel houden. U weet ook dat de energie prijzen op het moment belachelijk hoog zijn en berusten op een ondenkwaardige hoge olieprijs. Als dadelijk de energie prijzen weer dalen, dan betaal ik nog vele malen minder voor mijn kuubjes dan dat u nu aanbiedt en dat weet u zelf heeeel goed"..Hij lachte een beetje schamper en zei, "ja en dan zit u er ook nog eens voor minimaal 3 jaar aan vast" Hij had duidelijk in de gaten dat hij de verkeerde had getroffen en niets kon verkopen... Mensen, laat je niet verleiden tot het vastzetten van contracten van energiemaatschappijen. Of de prijzen moeten zoooo ontzettend dalen, dan is het het overwegen waard. Maar nu, in deze tijd ECHT NIET DOEN! Waarom denk je dat ze nu als wespen om de mensen heen zwermen? Ze willen natuurlijk allemaal wel vaste contracten afsluiten met deze prijzen. Zelfs met kortingen ben je nog veel duurder uit!
loetje dat klopt idd, de energie prijzen gaan halverwege dit jaar weer dalen. ik trap er ook niet in, vind het echt het laagste van het laagste dat ze het toch blijven proberen!
Ik doe de deur open en laat mijn hond ertussen Dan zijn ze zo pleite...haha overigens wij hebben een snuf de hond
Was hier ook een jong grietje aan de deur van eneco volgens mij. Ze had een pen in haar hand en daar speelte ze mee.... in uit in uit in uit weet je. tiktiktiktiktiktitk de hele tijd. Was zo pissig dat ik haar pen afpakte en weg gooite pffffffffff irritand was dat zeg.
hier waren ze ook aan de deur nog voordat ie zijn mond open kon trekken zei ik al dat ik geen interesse had toen hij vervolgens doorging heb ik de deur in zijn gezicht dichtgesmeten erg irri
Hier zit je niet aan vast als dit binnen 8 werkdagen per aangetekende brief afgezegd wordt. Ook meteen je eigen leverancier bellen en duidelijk aangeven wat er gebeurt is en dat je niet bij ze weg bent.
grr ze bellen ook op tijden dat ik denk JAA DAAAGGG! wij wonen op de flat, en dan als 1 iemand de deur binnen doet.. gaat hij de hele flat af,.! (lekkr makkelijk ) maar ik vind het zo ASO..! iedereen belt gewoon voor de INGANG van de flat behalve die eikels! en niet 1 keer bellen.. neee het liefst wel 10 keer zodat mijn kind weer begint te huilen, en doe dan maar alsof je niet thuis bent vorrige keer, iemand van mij leeftijd misschien jonger (tenminsten zo leek hij) vraagt ie of mijn ouders thuis zijn en anders of ik iemand wilde halen die eigenaar was van dit huis stond ik met twee kinderen!
Ik heb zelf bij een energiebedrijf op de klantenservice gewerkt.. Zeg nooit JA tegen een info pakket.. kan moeilijk zijn om er af te komen.. Als ze je wel over gezet hebben je eigen leverancier bellen en die kunnen het vaak wel weer ongedaan maken.. Ik wordt nu al maanden lastig gevallen door de E-on en ze blijven bellen.. en tegenspreken als je nee zegt.. Terwijl ik ook bij info filter aangemeld sta...
Hier eens een hele tijd geleden gehad. Iemand aan de deur die zei dat hij van essent was ( zitten we bij ) maar of we wilde overstappen naar groenestroom enz mijn man had er geen oren voor dus ik alles doorgenomen met die man. Nu bleek achteraf dat het helemaal niet van essent was. heel gezeik gehad. maar omdat ik geen hoofdbewoner ben maar mijn man konden we er zo onderuit komen. Nu komen ze hier heel veel aan de deur en aan de tel. voor die 3a 5 jaarcontracten wij doen het dus niet. En nu zeggen ze altijd je kunt veel geld besparen dan zeggen we of we hebben genoeg geld dan zijn ze zo weg of van net of jullie je in jullie eigen beurs gaan snijden. Dan zouden ze ja gek zijn als de prijzen omhoog zouden gaan.