Tweede hands kinderwagen Koelstra via marktplaats, waar op letten bij koop?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door SupernovA, 23 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo iedereen,

Ik heb een aantal vragen over een kinderwagen. Via marktplaats ben ik op een combi kinderwagen gestuit van Koelstra voor een heel mager prijsje (65 euro). Klinkt goed, toch?
    Onderstaande tekst stond bij de advertentie, dus helemaal compleet.

'Onderstel Koelstra met boodschappenruimte, 4 luchtbanden en verstelbaren duwstang.
    Wandelwageninzet Koelstra met bekleding
    Reiswieg Koelstra met matrasje en dekentje Koelstra
    Voetenzak Koelstra
    De wagen verkeert in keurige staat. De kleurstelling is legergroen'

Ik heb gemaild en kritisch vragen gesteld. De kinderwagen is al een aantal jaar oud (ongeveer 6), maar dus vrijwel nooit gebruikt, en zo ziet het er ook uit op de foto's.
    Nu gaan vriend en ik aanstaande zaterdag eens kijken naar de wagen, maar ik vroeg me dus af of er bepaalde dingen zijn waar ik specifiek op zou moeten letten? Ik heb gezocht op internet naar foto's van het model van een aantal jaar geleden, maar die zijn niet te vinden.

Heeft Koelstra bijvoorbeeld een bepaald logo/ naam op zijn kinderwagens staan? Kenmerkend stiksel? Of iets dergelijks? Waar moet ik nou op letten?

Alvast heel erg bedankt voor de tips!

novA

2. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Klinkt mooi voor een mooi prijsje.

Wij hebben een Mutsy kinderwagen tweedehands gekocht. Ook nauwelijks gebruikt en zag er echt nog prachtig uit.

Ik zou vooral letten op de banden of deze niet lek zijn en niet teveel beschadigt en op het onderstel/frame of dit niet simpeltjes gerepareerd is of aan elkaar geplakt met tape ofzo. En let erop dat de buitenbekleding niet ontzettend vies of beschadigt/gescheurd is. Dat is bekleding die je niet zo snel kan vervangen of wassen.

Beschadigingen moet niet teveel op letten, hier was het frame ook wat licht beschadigt nou ik heb het 2 weken geleden opgepoetst met ontvetter van de wibra (top spul) en niemand gaat vertellen dat deze kinderwagen tweedehands was haha. Het bleken merendeel strepen te zijn en geen beschadigingen!

Tja voor die prijs zou ik zeggen als de binnenbekleding wat gerafeld is, niet te druk om maken. Want je weet wat zo'n kinderwagen nieuw kost!!

Wij hebben de onze voor €75,00 gekocht en de binnenbekleding van de wieg heb ik opnieuw laten maken omdat deze veel van die gerafelde bolletjes had en dat vond ik minder mooi. Nieuw hoesje gekocht voor om het dekbedje en ziet er uit als nieuw;)

Heel veel succes/plezier met kijken en ik hoop dat het wat is!

3. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Dank je wel voor je tips!

4. vive2

vive2 Fanatiek lid

Ik zou goed opletten of er in naden en vouwen van de bekleding geen schimmel zit. Met name in de buggybekleding wil dat wel eens gebeuren omdat kinderen soms zittend erin wat eten, drinken en morsen. Ook eventjes de sluitingen van het zitgedeelte controleren of het goed verstelbaar is, geen schimmel en of het goed vastklikt.

Ik zou het matrasje even checken op vlekken, ook de onderzijde, de rem goed testen, profiel van de banden goed bekijken en testen of de ligbak echt goed vastklikt en de adapters goed zijn!

Wat beschadigingen krijg je idd toch wel, maar je kan er altijd over beginnen, wie weet krijg je 'm voor een tientje minder mee ;)

5. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Oh, schimmel, dat is een goeie! Nog niet aan gedacht! En nog meer supertips! Thankies! :D

Deel Deze Pagina