Ik had er nog nooit van gehoord maar het lijkt me ideaal. Tot ik ging lezen op internet. Merk wel dat het wel een apparaat is waar je jezelf wat in moet verdiepen want er zitten blijkbaar toch risico's aan. Degenen die er ervaring mee hebben zullen vast weten wat ik bedoel. Ik heb er wel wat vragen over. Er moet een patroon in. Moet je voor elke nieuwe keer dat je het apparaat gebruikt een nieuw patroon erin doen? Is het makkelijk te reinigen of is scheelt dat per merk? Dat patroon blijft er gewoon in als je het in de koelkast zet? En kun je dan na 2 dagen weer gebruiken als je het weer schud of moet je dan weer een nieuw patroon erin doen? En is het echt zo gevaarlijk? Ik vind het wel een eng idee die patronen met gas zo in de koelkast. Als ze nog ongebruikt in de verpakking zitten denk ik dat het niet zo snel zal ontploffen. Kortom, wie heeft er ervaring mee en kan mij er iets over vertellen.
Het is lang geleden dat ik hem gebruikte in de horeca, maar volgens mij ging het zo: je doet er pas een nieuw patroon is wanneer de oude op is en het patroon laat je er ook in zitten als hij in de koelkast staat. Na gebruik even de spuit afspoelen onder de kraan voordat je hem terug in de koelkast zet, zodat er geen slagroom aankoekt en er harde stukken op de spuit komen. Ik heb er nog nooit iets gevaarlijks mee meegemaakt. Geen ontploffende patronen ofzo. Ik vond het echt een heel handig ding. Stuk fijner dan een kant-en-klare spuitfles uit de supermarkt in ieder geval.
Enigste is dat ik weet dat de neef van mijn ex zijn oogkas gebroken heeft toen hij hem gebruikte...iets met het patroon idd wat verkeerd ging.
Mijn moeder had vroeger zo'n slagroomspuit. Bekertje slagroom erin. Dop erop en dan 1 patroon erop zetten en vast draaien. Dan spoot hij leeg in de fles. De patroon kon er dan volgens mij weer vanaf. En ging de fles in de koelkast. Klaar om te gebruiken.
Zal zo wie zo mezelf er in verdiepen en als ik hem heb er voorzichtig mee om gaan. Jou voorbeeld geeft wel aan dat het wel aandacht vraagt om te gebruiken