Als het weer barst van de collectes dan doe ik niet open. Als ik iets wil geven doe ik het wel via internet ofzo. Ook als we aan het eten zijn vertik ik het om open te doen.
Zou alleen niet open doen als ik onder de douche zou staan. mensen zo maar voor de deur laten vind ik een beetje not don.
Tuurlijk doe ik de deur open, of ik moet inderdaad onder de douche staan. Als mensen de moeite doen om op mijn bel te drukken, zal ik altijd open doen
ik doe enkel open voor familie en of vrienden, maar dan weet ik dat ze komen. Zus komt soms onverwacht maar die drukt een riedeltje op de bel zodat ik steeds weet dat zij het is. Voor onbekenden/verkopers/collectanten doe ik nooit open. Pakketjes: ik zie steeds de camionette al af komen nog voor ze in mijn straat zijn (zitten in soort van bocht die rond het huis loopt, dus ik kan ze al op voorhand zien)
Ja ik merk ook dat ik het zelf nu ook wel een beetje vervelend vind. Als ik ze erover hoor, ga ik toch vragen of ze in het vervolg even bellen. Dan hoeft dit niet meer voor te vallen.
Ik doe niet altijd open. Ik kan niet zien wie er voor de deur staat (woon in een appartement en kan de ingang niet zien waar de bellen zitten). Ik woon in een niet zo'n fijne buurt en in het verleden weleens ongure types op de gallerij of aan de deur gehad dus ben op mn hoeden. Wanneer ik niemand verwacht of op een pakketje zit te wachten doe ik niet open.
Als ik bezig ben met dochter dan doe ik de deur niet open... Idem als ik aan de telefoon ben, dan ben ik ook even niet 'thuis'. Ohja en als ik op het toilet zit hebben ze ook dikke pech, ik ga echt niet afknijpen
Wanneer ik bezig ben negeer ik m weleens ja. Zelfde als met m'n foontje. Soms ben je bezig of heb je gewoon geen zin, mag toch. Als het belangrijk is proberen ze het nog wel een keer. Dus ja ik negeer de deur weleens. Ik sta ook weleens voor een dichte deur, jammer dan, ga ik gewoon weer naar huis.
Nee hoor, valt reuze mee. Maar ik zit altijd in m'n hoofd met 'stel dat...' en tegenwoordig kom ik ook niet meer zo snel overeind
Ik doe ook wel s niet open als ik geen zin heb en niemand verwacht, nu wonen we 4 hoog en kan t nog, zal straks moeilijker zijn in een rijtjeshuis.. Ts, zou me er niet te druk om maken!
Ik maak ook ooit eens niet open. Mijn schoonmoeder komt iedere dag, maakt me niet zoveel uit, maar ooit heb ik daar wel eens geen zin in en maak ik de deur gewoon niet open.
Ik heb gekozen voor soms. Want ook ik doe echt niet altijd de deur open. Heb sowieso de stekker van de deurbel eruit getrokken, omdat ik geen zin heb in die keiharde deurbel als mijn kind net ligt te slapen. Als mensen me later dan zeggen dat ze bij me aan de deur stonden en ik de deur niet open deed, zeg ik gewoon eerlijk : helaas, maar wij hebben de deurbel afgekoppeld als de kleine meid op bed ligt, dus kom een andere keer maar weer
Ja vaak genoeg. Bijna altijd is het de postbode of ik wat aan wil nemen voor de buren. Voor een keer niet erg maar ze komen echt een paar keer per week. Zo geen zin in, voor mij word nooit wat aangenomen..
Vaak zat hoor.. Als de rolluik dicht is, en ze kunnen me niet zien doe ik niet open als ik geen zin heb in bezoek.. En dat is eigenlijk best vaak!
Ik doe eigenlijk altijd open, behalve in situaties dat het niet kan/kon. Idd met luiers vetschonen een paar jaar terug, maar ook niet als dochter en ik samen in bad zitten. In onze vorige woning in mn studententijd deed ik soms ook niet open (veel verkopers etc). Tot die ene dag: ik deed niet open en een uur later zag ik mn huis ineens in het nieuws op tv... Bleek er een enorm gaslek te zijn en de hele buurt was geevacueert ... Behalve ik dus, ik zat lekker sigaretjes te roken op de bank *oeps* Daarna altijd netjes open gedaan .
Ja ik doe altijd open, behalve als ik onder de douche sta ofzo. Ik woon in een flat en kan als er aangebeld wordt altijd zien wie er voor de deur staat. Soms wordt er bijna dagelijks aangebeld door dezelfde vrouw, die negeer ik wel. Ik weet niet of ze hier in de flat woont of iemand kent die hier woont of whatever ze hier zoekt, maar sorry hoor; neem een sleutel mee ofzo! Ze belt dan de hele flat af tot er iemand open doet. Ik laat je alleen binnen als je voor mij komt of als ik je ken (buurman die de sleutel vergeten is ofzo).