deurbel negeren

Discussie in 'De lounge' gestart door bereke, 14 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

deurbel negeren

1. ja hoor

2. nee nooit

3. soms

4. anders...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik ook niet, al 5 jaar niet, hier wordt er dus geklopt ;)

Als er dus wordt geklopt, doe ik altijd open, tenzij de kinderen in bad zitten, dan dus niet, maar roep ik loop maar naar achteren. Mijn badkamer zit bij de achterdeur, vandaar.

Ook 's avonds doe ik open, ook als ik alleen ben hoor, ben niet zo bang aangelegd ;)

2. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Ik doe altijd open. Natuurlijk niet als ze in bad zit of op de commode ligt. Maar dat is nog nooit gebeurd. Dus ja, ik doe altijd open.

3. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    Als ik bezig ben met de kleine verschonen of bad oid doe ik niet open en ook niet als ik niemand verwacht. Er staat nog wel s een vriend van vl voor de deur.waar we vaak geen zin in hebben.
    Als je komt bel je maar eerst even van tevoren.

4. Username

Username Niet meer actief

Ik doe regelmatig niet open en ook de telefoon neem ik heel vaak niet op. Gewoon geen zin of druk bezig met iets anders.
    Voel me niet verplicht om open te doen of op te nemen hoor. Ik heb een voicemail en als er iemand voor de deur staat die mij echt dringend moet spreken dan belt hij of zij wel.
    Ben niet vaak thuis dus soms is het heel lekker om niet open te doen. Lekker tijd voor mezelf :)

5. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Hier wordt zelden gebeld, dus als er wel iemand voor de deur staat, is 't 9 keer van de 10 echt wel belangrijk.

Ik kan overigens uit 't raam zien wie er voor de deur staat :).

6. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Hier hetzelfde hoor, alleen ook als ze onder douche staan hoor ik het, die zit hier aan de voorkant.

Ik vind het eigenlijk maar vreemd dat heel veel mensen 'savonds hun deur niet open doen.

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Vind ik helemaal niet vreemd hoor gezien het groeiend aantal woningovervallen!

No way dat ik 's avonds, vooral nu het weer steeds eerder donker wordt, de deur opendoe. Vooral niet als ik alleen ben.
    Misschien had ik dat wel gedaan als ik in het bezit was van een grote hond, maar die hebben we dus niet. :p

8. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Ik doe nooit de deur open als de deurbel gaat. Ik woon in een splitlevel woning en dat betekent dat mijn voordeur onder mijn keuken is en ik niet kan zien wie er voor de deur staat. En daarbij heb ik geen zin in mensen die zomaar voor de deur staan, daarmee bedoel ik collectanten, belletje trekkers, jehova's en ongenodigd bezoek!

9. Linana

Linana Niet meer actief

Ik doe de deur heel vaak niet open.... ;)
    Als ik een pakje verwacht o.i.d. dan uiteraard wel.

In de avond als ik niemand verwacht doe ik de deur helemaal niet open als ik alleen ben met de kleine. Wij hebben zo'n kijkgaatje en er zijn mensen die voor de grap hun hand erop doen en dan doe ik dus ook niet open. Als ik niks zie, doe ik of m'n neus bloedt en loop weer bij de voordeur weg :p

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Wij hebben zelfs een hond en ook ik doe 's avonds als mijn man weg is en er staat onaangekondigd iemand voor de deur niet open. Mensen die mij kennen, bellen wel even op van tevoren of als ze toevallig in de buurt zijn.
    Ik laat de bel soms dus ook lekker gaan en de telefoon ook (nummerherkenning en soms heb ik echt even geen zin of tijd).

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    inderdaad, ik ben ook niet bang aangelegd trouwens, maar als ik alleen ben met de kinderen s'avonds dan doe ik gewoon niet open.

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij hebben de bel er uit. De mensen die het weten, kunnen zo naar binnen lopen. Werd sch**tziek van dat gebel. Vooral in de avond, als de kinderen net op bed lagen.

13. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Ik ga me niet haasten om een deur open te doen als ik bv mijn dochter aan het verschonen ben. En als ik alleen ben en het is donker doe ik ook niet open.

14. Onje

Onje Niet meer actief

Dit

15. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Same here.. Meeste mensen wonen verder weg... Dus die kondigen wel aan dat ze komen.

Hier geen achterom helaas... Dus dat gaat niet op.

Moet alleen wel denken aan tijdje terug.. Werd om 9 uur nog aangebeld en dan doe ik over het algemeen niet open.. Maarja was wel nieuwsgierig.
    Dus toen de bel nog 2x ging... Even gegluurd.
    Grote, brede, donkere man.... En tja, ik ken er genoeg maar over het algmeen bellen die niet aan. Laat staan op dat tijdstip.
    Ds laten staan... Maar die gast BLEEF maar bellen...
    Weglopen, terugkomen... Weer bellen.....
    Ds na een tijdje uiteindelijk toch open gedaan......
    Bleek het de achterbuurman die dus kon zien dat we thuis waren.
    Echter woonde hij er net EN hebben we hier geen achterom dus je achterburen spreek je ook niet even als je elkaar toevallig tegenkomt.

Uiteindelijk bleek dat er spullen van ons in zijn tuin waren gewaaid die hij graag terug wilde geven.
    Gelukkig kon hij er wel om lachen en begreep hij ook wel dat ik niet had open gedaan :)

Hier ook niet bang aangelegd overigens en ga rustig in het donker nog even de deur uit ondanks dat ik niet echt in een beste wijk woon.
    Maar ik zie echt geen reden om 's avonds nog open te doen.

16. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ja hoor regelmatig.....

Op woensdag en vrijdag middag is momenteel het belletjelellen weer helemaal hot .... Eerst een hoop gegiechel, dan de bel en dan rennen er een aantal olifanten door de straat :D Een keer is grappig, maar nu is de lol er toch wel een beetje vanaf.....

Als ik s' avonds alleen thuis ben doe ik niet open en ook niet als ik boven met de kids bezig ben.

Bekenden hebben een sleutel of nemen de achterdeur.

17. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Haha ik had datlaatst... Stond alleen in de keuken en onze hele keukenmuur is van glas en zit naast de voordeur.
    Had ze dus al door voordat ze uberhaupt aan de bel hadden gezeten.
    Niet heel handig dus :)

18. Lovetrust

Lovetrust Actief lid

27 jan 2010
    390
    171
    43
    Na 9 uur savonds negeer ik de bel, vrienden en familie weten dat ze even moeten bellen (telefoon dus) als ze laat voor de deur staan. Ik heb een tijd last gehad van een stalker dus voorzichtig geworden

19. Linana

Linana Niet meer actief

Ik woon ook niet in een beste wijk en ben ook niet bang aangelegd. Juist omdat ik in een mindere wijk voel, heb ik meer vertrouwen in mijn buren... Beetje vreemd misschien, maar zo is het wel.

Hier is de bel er trouwens uit, wij hebben zo'n bel waar je kont van samenknijpt :)

20. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Als ik 's avonds alleen thuis ben, doe ik niet open. En overdag niet als ik met m'n zoontje bezig ben of zie dat het een verkoper/collectant is.

Deel Deze Pagina