Wij hebben een schakelaar waarmee ik de bel aan en uit kan zetten. Hij staat altijd uit . Behalve als ik een pakketje/visite verwacht. Dus ja, ik negeer de deurbel altijd . Sowieso doe ik voor niemand de deur open, behalve als ik iemand verwacht.
Hier altijd beetje zo'n soort-zoekt-soort gevoel... Ik heb echt nooit wat als ik buiten loop.. Terwijl hier regelmatig wel wat gebeurd. (Even afkloppen!) Ja weleens een opmerking of er wordt gefloten maar dat is nou niet direct dreigend ofzo... En dat is over het algemeen nog overdag ook. En inderdaad.. Toen vorig jaar onze auto bijna werd gestolen heeft onze buurman daar zeer subtiel (met een honkbalknuppel en een hele grote bek) en snel een einde aan gemaakt. En daar komen we toch echt niet op de koffie ofzo... Er is gewoon meer samenhorigheid ofzo?
Als ik 's avonds alleen thuis ben doe ik de deur niet open... De kindjes in bed en je weet niet wat er kan gebeuren... En ik woon ook in een nette buurt, maar ben gewoon bang in het donker. Als ik net bevallen ben doe ik de deur ook niet open, ook niet overdag, want dan trap ik echt in de meest onnozele dingen als een abonnement op een rioolschoonmaak elke maand of zo... (proefondervindelijk ondervonden... )
Als de bel gaat en ik niet open wil doen doe ik gewoon een briefje door de brievenbus naar buiten met de tekst dat de bel het niet doet
Ik zou soms wel willen, maar er loopt hier een peuter van 3 rond die meteen roept: 'De bel gaaaaaat', en dan ook gaat kijken.
Onze bel is zo luid die valt bijna niet te negeren! haha! ik doe het wel is hoor maar mensen zijn dan zo brutaal dat ze gerust naar binnen gaan gluren bij me .... tja als ik dan op de bank zit staat het zo raar dat ik niet open doe. Vorige week stond er iemand voor de deur die ik liever had laten staan maar dus naar binnen ging kijken.
Ik doe altijd de deur open. Behalve als ik met mijn zoon bezig ben. Nu woon ik wel in een veilige buurt. Al was mijn man pas wel verbaasd dat ik in het donker ook gewoon de deur open doe zonder eerst te kijken wie er voor de deur staat. Dus daar moet ik maar wat minder vrij in gaan worden.
Ja hoor, dat doe ik best. Ons huis en ik ben dus niets verplicht. Trouwens, ik vind het aso om zo voor de deur te staan, dan bellen ze maar eerst op.
Ik doe de deur niet open als: -Niemand verwacht ( ken namelijk niemand waar ik woon ) -Als er verkopers/Jehova's voor de deur staan ( Kan spieken vanuit onze slaapkamer raam ) -En tuurlijk als ik druk bezig ben met mijn zoon of zelf onder de douche sta dan ben ik niet *aanwezig* -Soms beantwoord ik wel vanuit de intercom en vraag ik wie er voor de deur staat, voor de buurman of buurvrouw wil ik best een pakketje vasthouden.
Ik heb gekozen voor soms. Meestal doe ik dus wel gewoon open, maar soms dus hebben wij gewoon echt geen zin in bezoek en willen we lekker relaxen met ons gezinnetje. Ik heb er sowieso een hekel aan als mensen onaangekondigd langskomen, dus de meeste bellen van te voren en ook al is het dan op zo'n dag dat we geen zin hebben in bezoek verzamelen we onze moed wel bij elkaar... maar dus niet als ze onverwachts op bezoek komen. En dan kruipen wij naar de keuken toe, want als ze dus op de bel drukken en er maakt niemand open dan gaan ze daarna automatisch voor de raam staan om te kijken haha.... Onze zoon (van 2,5 jaar) denkt nu dus nog dat het een spelletje is en wij zeggen dan ssssst, en kruipt hij gezellig met ons mee naar de keuken om te verstoppen Ik lig daarna dan ook altijd helemaal in een scheur!
Wij hebben niet eens een deurbel. Eerste wat we eruit gehaald hebben toen we er gingen wonen. Als ik niemand verwacht doe ik de deur niet open. Raam van de woonkamer is naast de deur, ze zien me gewoon zitten. Dan zie je ze soms wel raar kijken
Meestal doe ik wel de deur open als de bel gaat. Ik kan een beetje spiekem uit het raam van de badkamer. Als ik zie dat het verkopers oid zijn, dan doe ik niet open. En als we op zondagochtend aan het uitslapen zijn, dan doen we ook niet open. Maar de meesten bellen van te voren even als ze willen langskomen.
Zovaak. Hier zeer grote familie dus elke dag wel onaangekondigd bezoek... maar als ikboven zit te studeren doe ik dus gewoon niet open. Anders kom ik nooit aan studeren toe Voor die irritante eneco verkopers en blabla doe ik ook niet open. Collectanten heb ik respect voor en doe ik altijd voor open! Pakketjes wil ik ook aannemen, zou wat zijn als we niet meer wat voor een buur overheben!