Ja hoor! En je wil niet weten hoe blij ik ben dat we sinds kort een videofoon hebben. I love it!! Bij ons in het dorp komt heel regelmatig getuigen van Jehova langs en daar raak je gewoon niet van af. Net als huis-aan-huisverkopers, heb ik helemaal geen zin in. Mensen die ik ken laat ik normaal gezien wel binnen.
Ik heb anders gestemd. Ik heb hier niet eens een deurbel. Af en toe staat er eens een buurman voor het hek. Verder weinig volk hier in dit gat.
Het maakt hier niet zoveel uit of ik wel of niet naar de deur ga als er aangebeld wordt. Iedereen is hier gewend gewoon door te lopen. Bijna niemand heeft zijn voordeur op slot. Soms wel lastig Gelukkig komt er niet zo vaak iemand aan de deur.
Als ik niemand verwacht, kijk ik eerst of er een auto buiten staat, of ik die ken of niet (of politie moest het zijn of zo dan doe k wel open) Maar meestal doe ik ook niet open dan. (woon op appartement 2e verdiep) Is ook vaker de onderbuur en die belt alleen om me uit te kafferen dus die laat ik ook mooi staan! Ze belt eerst op m'n gewone bel, en daarna komt ze dan naar boven aan m'n deur bellen en dan daarna kloppen. Heb haar ook wel regelmatig laten staan. (ze zeikt echt om niks, vandaar, anders deed ik wel open hoor maar tis zo'n takkewijf..)
Nee nooit. Kan ook niet, aangezien de mensen die aan de voordeur komen langs onze woonkamer komen en ik dus niet kan doen alsof ik niet thuis ben. Ze zien ons altijd zitten.
Dat doe ik ook hoor! Als mensen langs willen komen prima, maar ze weten dat ze het eerst aan moeten geven, van onverwachte visite hou ik totaal niet! Collectes doe ik niet open, en al helemaal niet voor jehova's. Ik doe ook nog alleen maar open voor de koerier hier als ik zelf een pakketje verwacht, want dat is me toch een hufter! Lag ik een keer lekker chill op de bank filmpje te kijken, staat hij ineens voor de ramen en verplichtte mij om die deur open te doen. En het ergste was nog dat het pakketje nog niet eens voor mij bedoeld was!
Als ik boven ben met de kids, dan doe ik niet open. Of ze moeten heeeel veel geduld hebben. Verkopers komen hier sinds de nee nee sticker niet meer aan de deur gelukkig
Als ik boven bezig ben en ik verwacht niemand dan doe ik ook niet open, of als ik nog op m'n pyjama loop ofzo. Tis je eigen huis dus als je geen zin hebt om open te doen dan toch niet
Ik kan de bel hier eigenlijk niet negeren de voordeur zit naar het raam van de woonkamer. De bank hebben we voor het raam staan dus iedereen kan zo naar binnen kijken en ons zien zitten.
Inderdaad! Van de brievenpost weet ik dat het bestaat, maar voor op de deurbel heb ik ook nog nooit van gehoord.
Dit ^ Ik woon momenteel in een portiek woning, en soms willen de buren andere binnen laten die je dan wat willen verkopen, of voor donatie etc... Ik laat die mensen nooit binnen, mja weinig aan te doen als de buren ze wel binnen laten, ik doe dan bewust de deur niet open. (Kan vanuit het raam zien wie er beneden staan, en als ik ze niet ken laat ik ze daar lekker staan )
Ja, ook wel eens gedaan. Als ik echt geen zin heb... Als ze goed door het raam zouden kijken zouden ze me nog kunnen zien zitten op de bank maar dan moeten ze wel goed kijken Maar in principe niet hoor. Soms.
Doe ik soms ook. Dan heb ik er echt ff geen zin in. Onze bel doet het trouwens ook niet, dus als ik op de wc zit, hoor ik het niet. Heb een briefje hangen om svp te kloppen op het raam. Als je dan niet aanbelt en ik zie je niet is het niet mijn probleem hoor
Soms negeer ik de bel wel hoor. In de living hebben wij een glazen deur, en de voordeur heeft 3 ruitjes met glas waarvan je van binnen naar buiten kunt kijken, maar niet van buiten naar binnen. Dus als de bel gaat kijk ik eerst wie er staat. Zit nu al de hele tijd thuis en de getuigen van jehova staan hier al weekelijks aan de deur, heb al paar keer open gedaan en laten vallen dat ze niet moeten terugkeren maar ze blijven komen, dus doe ik voor me kop niet open als ik ze zie staan!!
Had ik maandagavond nog, ik lag lekker in bad (dus ja, dan naar de deur is niet echt een optie ), kids lagen op bed en manlief was boven. Had geen zin om hem te roepen voor waarschijnlijk een collectant. Als het belangrijk is komen ze wel terug.
Als ik in mijn eentje thuis ben en ik ben boven met onze meid bezig (douchen, naar bed brengen), dan doe ik de deur niet open. Ook als het 's avonds laat is en ik ben alleen thuis, dan open ik de deur niet meer. Familie en vrienden komen achterom, zij bellen niet aan. De deurbel is hier dus meestal een collecte of verkoper en zeker niet dringend. Een collectant komt vaak nog wel een keer.
ik doe altijd wel open behalve als ik druk ben met de kids en savonds als er laat word aangebeld en ik ben alleen thuis doe ik ook niet open