Zwangerschapsbuikje!

Discussie in 'De lounge' gestart door Sjotefle, 18 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjotefle

Sjotefle Actief lid

14 aug 2011
    301
    0
    0
    Fulltime huismama!
    Fryslan Boppe
    Wie helpt mij? Ik heb nog steeds last van een 'zwangerschapsbuikje', en het lijkt daardoor ook nog steeds alsof ik zwanger ben. Hadden jullie hier ook last van? En hoe zijn jullie daar dan vanaf gekomen? Zou toch wel heel erg graag weer in mijn eigen broeken willen zitten :)

2. Saarr

Saarr Actief lid

29 jan 2011
    459
    0
    16
    Gezond eten en sporten thats the magic trick

3. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Buikspieroefeningen ? Ik heb ook nog een buikje, maar stoor me er niet aan..

4. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    me2! er zit nog 10 kilo aan pffff woog 65 en nu 75!! maar k moet binnenkort weer werken dus dan ren ik het er wel vanaf hopelijk :)

5. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Bij de eerste heeft het wel een jaar geduurd. Bij de tweede zat alles op zijn plek na 2 weken ofzo.
    Ging eigenlijk vanzelf.

6. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Meer bewegen en minder eten..

7. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Bij mij hielp hoelahoepen heel goed! (en dan wel met zo'n zware sporthoepel, niet een uit de speelgoedwinkel :D)

Had er eerst eentje van iets minder dan een kilo en daarna eentje van 2,5 kilo. Lekker iets van 3x per week 20 minuutjes terwijl ik tv keek.

8. MvM1984

MvM1984 Bekend lid

27 jan 2011
    810
    1
    18
    Waar je op moet letten is of je buikspieren al dicht zijn. Ik heb tijdens de zwangerschapscursus geleerd dat je tijdens de zwangerschap een diastase van de buikspieren hebt (google maar, kan ook op Diastasis Recti) en dat je daarom ook afgeraden wordt om buikspieroefeningen, iig de rechte, te doen. Wanneer je na de zwangerschap niet wacht met buikspieroefeningen tot deze rechte buikspier dicht is, heb je kans dat de buikspier niet meer bij elkaar kan komen omdat die teveel is uitgerekt (net als elastiek). Je moet hier dus bij oppassen met oefeningen doen, je hebt speciale oefeningen die je kunt doen. Deze heb ik ook gedaan vanuit fysiotherapeut. Heb nog steeds een kleine gleuf tussen de buikspieren maar niet zichtbaar. Ik ben nog steeds erg voorzichtig met de rechte buikspieren, dus situp en crunches...

9. Wilde ik ook zeggen: heb je misschien een diastase? Hier ook nog..

Deel Deze Pagina