Weet iemand hoe dat moet? Wij hebben zo'n simpele 'triiiiiiing' bel met daaraan een electriciteitsdraadje wat in een buis verdwijnt. Zou ik dan het beste een nieuwe bel kunnen kopen en die aansluiten op dat draadje, of bestaan er schakelknopjes die je ertussen kunt doen ofzo? Ik heb geen zin om te gaan knutselen en koop het liefst iets kant-en-klaars.
Er zit een stekker in de meterkast bij ons, die kun je eruit trekken en dan is die iig uit..l Het is nog een beetje onprofessioneel weg gewerkt, maar dat komt wel goed. We hebben nu een draadloze bel. Knopje aan het kozijn bevestigd (met dubbelzijdig plakband, zat erbij) en kastje staat achter de tv en zie je niet!
Wij hebben geen schakelaar voor de deurbel in de meterkast. Echt, volgens mij komt dat ding uit het jaar blok .
Wij hebben een beltrafo ( beltrafo - Google zoeken ) in de meterkast zitten. Die hebben we altijd uit staan.
Het is dus aangesloten op de elektriciteit. Dan zou je toch zeggen dat je het op de een of andere manier uit zou moeten kunnen zetten. Waar gaat die buis naartoe? Onder de grond ofzo? Wij hebben hier zo'n vrij goedkope draadloze deurbel (dus niet op elektriciteit.)
Die buis gaat het plafond van de meterkast in. Zo'n trafo zou er misschien tussen kunnen... Ik zal van de week eens bij de bouwmarkt gaan kijken wat er te koop is.
Mijn vader heeft bij ons een schakelaar in de meterkast aan de bedrading van de deurbel gemaakt, waarmee we de bel aan en uit kunnen zetten. Net als een lichtschakelaar zeg maar.
als je zo een oude hebt (hadden wij ook) die idd op het stroom direct is aangesloten zou je er een schakelaar tussen kunnen zetten...maar simpeler.. Een stuk karton tussen de bel en de klopper doen zodat hij niet kan tringen...je hoort hem dan soms nog wel maar niet meer zo indringend..en als je hem goed vast zet met dikke karton dan hoor je hem helemaal niet meer vond ik makkelijker als allerlei dingen veranderen aan de kabels...
Nou ik heb een schakelaar gekocht in de bouwmarkt, zo'n zelfde ding wat ook aan een lamp vastzit. En toen ik 'm wilde inbouwen merkte ik dat de kabel helemaal niet het plafond in gaat maar de stoppenkast in. En laat daar nou zo'n ding zitten wat 220volt naar 8 volt omzet. Dat vond ik wel heel erg toevallig aangezien een deurbel 8 volt moet hebben dus heb ik dat schakelaartje omgezet en tataaaaaa! Geen deurbel meer . Dus we hebben wél een schakelaar en een domme zwangere vrouw die dat niet in de gaten had .