Schoolbeker... welke lekt niet?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Amarens, 9 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een schoolbeker maar zie door de bomen het bos niet meer... wat een keuze. Uiteindelijk vind ik het belangrijk dat z'n beker/fles niet lekt. Welke beker vinden jullie fijn? Help!

2. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Helemaal geen gewoon een pakje..

ik had ze van mepal die lekte opzich niet maar dan waren ze weer een keer gevallen en dan lekte ze weer... een pakje is net zo makkelijk..

3. adi

adi Niet meer actief

Ik zit met dezelfde vraag. Bij ons mogen kinderen geen pakjes/zakjes e.d. meenemen, vanwege milieuvervuiling.

Ik blijf deze topic dus volgen, wij zijn ook aan het kijken voor een drinkbeker, fruitbakje, en de lunchbakjes voor de school straks.

4. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Dan zou ik een flesje water kopen en dat elke keer vullen en meegeven..

5. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Ik lees even mee!

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Aangezien ik water meegeef naar school en een pakje heb ik ook een iets duurdere gekocht bij de macro....wel een moeilijkere om open te krijgen met Eem draaideksel zeg maar.

Maar hij lekt niet. Ook van Mepal meen ik

7. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Dit is hier dan weer verboden, school wil absoluut geen flesjes of blikjes. Daarnaast vind ik z'n flesje niet echt hygiënisch tenzij je het regelmatig weggooit/vernieuwt.

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    een mepal beker van de albert heijn...werkt tot nu toe heel goed enis al heeeeel vaak gevallen! Met draaidop dat wel.

9. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Je kan hem toch gewoon in de afwasmachine doen? En wat belachelijk dat je geen flesje water mee mag nemen..

10. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Tja, ik weet het ook niet, ze willen niet dat de kinderen lurken ;) Enne z'n fles in de afwasmachine afwassen, heb ik nog nooit geprobeerd ;)

11. adi

adi Niet meer actief

Met een drinkbeker is het hetzelfde idee: elke keer vullen en meegeven.

Flesje kan natuurlijk ook, maar dat wordt nooit zo goed uitgewassen (ook niet in de vaatwasser vanwege een smalle hals), en er zijn leukere bekers te koop als flesjes.

12. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij hebben flesjes met zo'n kliktuitje van Mepal. Deze lekken niet. En we hebben een simpele goedkope beker van de Blokker (rood of blauw), kost een paar euro, zitten helemaal geen rubbers of ventielen in en die lekt ook niet.

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier de mepal klikbeker... En zolang je geen tassengevechten houdt lekt hij niet.
    Ik zet hem rechtop in de tas en wil dat ze dat na de lunch ook doet.
    Zo niet... Gaat na verloop van tijd d'r tas stinken en dat vindt ze heel erg. (En nylon.. Dus durf het iet zo goed te wassen anders dan in een emmer sop)

Verder heeft de hele school (en nog meer scholen natuurlijk) van de gemeente een waterfles per kind gekregen.
    Gesponsord door evides. Elke dag gevuld mee naar school te geven. Om uit te drinken in de klas, tijdens de les en bij gym.

Met als schoonmaaktip ten eerste er enkel water in te doen en schoon te maken door een paar druppels afwasmiddel erin te doen, water erbij en schudden maar. (En even afspoelen daarna natuurlijk)

14. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Er is schoolmelk wat je kan bestellen, krijgen ze op school een pakje.

Onze oudste kan moeilijk uit een pakje drinken ivm schisis (gaat wel maar kost hem zoveel energie en kracht ivm open gehemelte en valse lucht zuigen). Ik heb voor hem gewoon een beker van Nemo gehaald bij de Intertoys.. nog niet gelekt en hij gaat nu paar maandjes naar school toe.

15. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
  16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

17. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Bij de blokker vandaan. Gebruikt m nu een jaar, maar doet t nog helemaal goed!

18. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Wij hebben net zo'n aluminiumfles als je nu besteld hebt (al ziet die van ons er nog wat minder stevig uit, vooral het kapje) en die heeft alleen gelekt toen oma niet in de gaten had dat je het drinktuitje wel even in moest drukken om 'm echt dicht te maken ;)

Daarnaast hebben we ook zo'n mepal klikbeker. Ook heel handig als je het mij vraagt: omdat het kind de beker niet open hoeft te draaien, heb je ook niet het risico dat de dop vervolgens niet goed teruggedraaid wordt.

19. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

School melk hebben ze lang niet overal.

Hier een gewone mepal beker.

Pakjes en flesjes mogen hier op school niet. Net als voorverpakte etenswaren

20. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Op onze school worden pakjes en flesjes niet verboden, maar wel ontmoedigd: lege pakjes, flesjes, verpakkingen van koekjes, etc. gaan terug de tas in en mag je thuis in de prullenbak gooien.
    Kan niet zeggen dat ik zo'n zin heb om een leeg pakje een halve dag in die tas te hebben, waar dan die tijd de laatste druppels lekker in de tas kunnen lekken...

Deel Deze Pagina