Ons zoontje is bijna 2 en blijkbaar afgelopen dagen erg snel gegroeid! Hij kon van de week echt nog zeker tot 3 cm onder de deurklink komen op zijn teentjes! Hij kan namelijk net overal de lichtknopjes aan zetten maar niet uit, em de deurklink is boven de lichtknoppen! Mijn man hoort net ineens een raar geluid boven, traphekje was dus open, en toen stond meneer trots op de gang, rent gauw zijn kamer in en gooit de deur dicht! Dit is nu dus al vanaf 8 uur! Probleem is, mijn kantoor staat vol spullen waar hij niet bij mag, inclusief de kattenbak die beneden wordt leeggegeten door de hond! Wat deden jullie? De supernanny methode, dus voor zijn deur gaan zitten en net zolang terugleggen tot hij het zat is? Of makkelijker... de deurklinken draaien? Of zijn er andere methodes die ik over het hoofd zie?
Ik zou eerst proberen te leren dat ie in z'n bed blijft liggen. Wellicht heeft ie het heel snel door?
Hier zijn sommige deurklinken omhoog gedraaid, gewoon gemakkelijk en veiliger. Niet de slaapkamer deuren, maar gangdeur boven en beneden.
Dat dus Ahoewel ik wel meteen ook zou beginnen met er in krijgen dat jouw kamer verboden gebied is.. (Ook als jij het niet ziet..) En vertellen dat hij niet zelf uit bed mag maar eerst moet roepen. Of wel zelf uit bed maar op z'n kamer blijven. Want het duurt daarna natuurlijk niet enorm lang voordat hij ook boven de gedraaide klink uitkomt
Ik zou klink draaien van deuren waarvan je echt niet wil dat hij daar in zn eentje kan komen. Andere deuren zou ik zo laten, kan je hem met die deuren leren wat wel/niet mag. Een veilig gevoel voor jezelf lijkt me toch wel zo fijn.