Gisteren, bij het in elkaar zetten van een kast, moest ik snel naar beneden omdat mijn dochter riep. De deur ging echter niet ver genoeg open, waardoor ik me erdoor moest wringen en de deurklink aan de bovenkant (boven mijn navel) mijn buik inkwam. Deed behoorlijk pijn en is nu ook nog een soort beurze plek, maar ik weet niet zeker of mijn baarmoeder geraakt is, omdat ik 17wkn zwanger ben (vorige week halverwege schaambeen en navel gemeten). Toch voel ik minder bewegen en maak ik me gewoon zorgen. Ik voel sinds vorige week mijn kindje duidelijk bewegen, maar twijfel nu steeds of het wel goed is. Terecht? Kan ik door deze rare actie mijn kindje beschadigd hebben? Alvast hartstikke bedankt voor je reactie!
Lastig meis, ik denk dat je het even aan je vk moet vragen. Dan luisteren ze vast even naar het hartje om je gerust te stellen.
Ik denk dat de kans klein is dat er hier door iets met het kindje gebeurd zou zijn, aangezien je baarmoeder waarschijnlijk nog niet zo hoog zit en je kindje zit hoe dan ook heel goed beschermt. Maar als je het niet vertrouwd zou ik zeker even contact opnemen met je vk!
Ze kunnen een hoop hebben als ze nog in je buik zitten. Ik ben vorige week met mijn dochter en dikke buik gevallen en met de kleine is alles goed. Viel een deel op mijn buik
Ik denk dat alleen de vk je echte onzekerheid hierover weg kan nemen, maar ik ben zwanger hier met een dreumes van 20 maanden, nou, ik kan je zeggen dat ik ook behoorlijk wat trappen/duwen/stoten in mijn buik heb gehad waarvan ik echt ontzettend schrok en dacht dat er wel wat met het kindje zou zijn. Alles is echter nog steeds goed voor zover ik weet. Geloof dat de buik echt wel een stootje kan hebben hoor...
Hey meiden, hartstikke bedankt voor jullie reacties! Gisteren mocht ik gelijk even langskomen en hebben we het hartje luid en duidelijk gehoord. Erg lieve verloskundige, ik voelde me een enorme zeikerd/aansteller toen ik daar binnenkwam, maar ze reageerde echt heel begripvol. Ik heb de baby nog niet weer gevoeld, wat ik wel gek vind, omdat ik hem/haar eerder best al vaak voelde. Maar alles is wel goed gelukkig! Nogmaals bedankt voor jullie reacties!
Dat je de kleine nog niet gevoeld hebt is waarschijnlijk toeval. Pas na 21 weken uit mijn hoofd moet je de kleine elke dag voelen. De kleine kan ook wat ontdaan zijn door je eigen spanningen. Fijn dat alles goed was!!
t is zelfs met 26 weken dat je je ukkie elke dag moet voelen. maar miss is je kindje wel gedraaid woordoor het nu tegen de achterkant aan loopt te trappelen (dat voel je dus niet)
Het is nooit verkeerd om geruststelling te vragen. Ik zei tegen een arts dat ik bang was om mijn buik aan te raken omdat ik mijn kindje misschien in z'n oog zou steken oid, die zei dat dat nauwelijks mogelijk is omdat je kindje zo goed beschermd zit in het vruchtwater, dus waarschijnlijk komt het wel goed!
Ik ben met 40 weken nog als een tuimelpop gevallen....GELUKKIG niks maar t blijkt dus wel dat je kindje in je buik goede airbags heeft!! Fijn dat alles goed was en altijd je vk bellen je bent echt geen zeikerd! X
gelukkig maar dat er niks aan de hand was. Als je je nog steeds zorgen maakt gewoon weer bellen hoor. Ik ben met 11 weken gevallen en toen mocht ik gewoon in het ziekenhuis komen, hebben ze me helemaal binnenstebuiten gekeerd inwendig onderzoek, echo etc. Om zeker te zijn dat het nog goed zat. Was toen gelukkig ook niks aan de hand maar het kan je wel enorm geruststellen. Denk wel dat het normaal is dat je je kindje minder voelt, je let er nu veel meer op en zo ver ben je ook nog niet. Ik voel ons kleintje ook vrij vaak wanneer ik er niet mee bezig ben, en als ik er dan op ga zitten letten denk ik opeens he ik voel hem zo weinig.. Niet te druk maken en als je het echt niet vertrouwt gewoon weer bellen. Daar zijn ze voor en je kunt beter een keer teveel op de stoep staan dan te weinig.
je hoeft je geen zorgen te maken hoor.. ik ben op 30 weken recht op mijn buik gevallen en er was niets aan de hand!