Deurmat in woonkamer/ keuken

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 20 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Wij hebben een lange woonkamer, met aan de achterkant de keuken. Achter het kookeiland zit een grote glazen pui met de deur naar de tuin.

    Nu spelen de kinderen natuurlijk lekker buiten, maar er ligt nu door heel het huis zand, gras, blubber.

    Nu twijfel ik of ik binnen bij die deur een deurmat moet neerleggen. Het ziet er zo stom uit "midden" in mn huis. Buiten ligt er overigens wel een mat.
    Heb jij een deurmat naar de tuin?
     
  2. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.373
    560
    113
    Vrouw
    Ja wij hebben een deurmat bij de achterdeur liggen en een kleine bij de trap naar boven (komt in de woonkamer uit) aangezien mijn dochter haar schoenen op de trap zet.
     
  3. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Ja zeker! Eentje van jemako. Dat is echt de beste aankoop ever. Geen natte blubber, zand, gras of andere troep binnen. Hier ligt de mat naast de bank bij de achterdeur. Eerst vond ik het ook raar maar het is een mooie mar die ook netjes recht blijft liggen. Inmiddels hoort hij het er gewoon bij en zijn we eraan gewend.
     
  4. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.098
    5.276
    113
    Ik vimd het ook niks maar wij hebben het ook. Wel een kleinere. Ben er nu wel aan gewend. Het is praktisch.
     
  5. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    Ja wij ook, maar hij ligt tussen de tuindeur en ons kookeiland dus vanuit de kamer kan je hem niet zien gelukkig.
     
  6. prjbt

    prjbt Niet meer actief

    Wij hebben ook een mat. Wij hebben openslaande tuindeuren van 2 meter breed.

    Wij hadden eerst een klein matje voor de deur die altijd open ging. Wat onhandig. Nu hebben we een droogloopmat van 2 bij 1 over de hele breedte van de deuren en dat ziet er eigenlijk heel mooi uit en is super praktisch
     
  7. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.839
    2.713
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij krijgen over 2 maandjes openslaande deuren die in de keuken uitkomen. Vanuit ons vorige huis zijn we al gewend dat de schoenen gewoon uitgetrokken worden. Ook als ze alleen maar naar de wc o.i.d. gaan. Zo bleef de troep beperkt tot de ruimte bij de deur. Wij lopen zelf eigenlijk nooit binnen met onze schoenen. Momenteel trekken we ze bij de voordeur uit bij het ontbreken van een achterdeur. Maar er komt wel een mat te liggen hoor, daar kunnen ze de schoenen op achterlaten en ze weer aantrekken als ze naar buiten gaan.
     
  8. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.484
    113
    Ja, wij hebben voor de achterdeur buiten en voor de achterdeur binnen een mat. Stofzuigen en dweilen zijn geen hobbies van me.
     
  9. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.498
    24.374
    113
    We hebben een kleine dunne mat van de Ikea voor 1 openslaande deur liggen. Maar alleen voor de herfst en winter. Dan is het vaker nat en kunnen de kinderen eerst hun voeten vegen als ze uit school oid komen. In de lente/zomer staan de openslaande deuren constant open en dan heeft 1 mat geen zin en het ziet er helemaal suf uit. Dan leg ik hem op de vliering.
     
  10. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.163
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier wel een mat. En de schoenen uit binnen, ook als ze alleen maar wil plassen of wat wil drinken. Ik heb geen zin in mn huis vol zooi.
     
  11. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.290
    7.851
    113
    Gelderland
    Wij hebben een mat liggen. Bij de Ikea ben ik geslaagd voor een mat die er nog wel aardig uit ziet. Als ik zie hoeveel troep er uit komt echt nodig!
    Straks hebben we openslaande deuren dus nog even gaan bedenken hoe we dat gaan doen.. een dubbele mat is dan misschien wel mooier.
     
  12. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.401
    1.792
    113
    Ja hier ook een mat, binnen en buiten.
    Wel een kleine mat. Bij ons is het zitgedeelte, wij vinden het niet storend
     
  13. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Wij hebben hem ook in het zitgedeelte liggen, eentje van Jemako. Liever dat, dan mn hele huis vol zooi
     
  14. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.227
    3.672
    113
    Even een ander vraagje, hoe zit het bij jullie met schoenen?
    Wij hebben allemaal een paar slippers bij de achterdeur voor als we even iets uit de schuur willen pakken maar wat een rot gezicht is dat :(
     
  15. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.495
    1.092
    113
    Gewoon op mn sokken, of een paar schoenen van mij of mn man die in de buurt stsan
     
  16. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Wij hebben de achterdeur in de bijkeuken.
    Daar ligt gewoon een mat bij de deur en hebben ook een aparte kapstok waar de wandel en speeljassen hangen incl schoenenrek. We lopen altijd achter bijv naar buiten met de honden etc, dus daar hebben we die schoenen/laarsjes en jassen etc zodat we die ergste zand/modder niet in de hal hebben.

    In de woonkamer hebben we nog 2 dubbele openslaande tuindeuren. Daar hebben we geen matten oid liggen want vind dat geen gezicht. ‘S zomers staan de deuren natuurlijk wel open, maar dan is het ook lekker weer en valt de rotzooi wel mee.
    Maar op de dagen dat de tuindeuren niet open staan dan lopen we dus nooit via die deuren naar buiten maar via de achterdeur.

    De honden lopen als de tuindeuren open zijn natuurlijk wel van binnen naar buiten maar daar helpt een mat ook niet tegen
     
  17. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.163
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hebben wij ook inderdaad. Kan er echt niet mee zitten dat dat er zo bij ligt eigenlijk.
     

Deel Deze Pagina