Hoi Hoi, Ik ben de laatste 2 dagen giga aan het piekeren.. en echt de raarste senarios komen uiteraard voorbij .... Maar ik vraag me af of het eigenlijk kan.. het niet merken dat je vliezen zijn gebroken? Heeft iemand hier ervaring mee? En wat zijn de gevolgen daarvan? Groetjes, Brigitte
Euh.. weet ik eigenlijk niet.. heb dacht ik maar bij één kind gemerkt dat de vliezen braken, bij de andere twee zat ik zoveel mogelijk in bad.. kan me niet herinneren dat ik gemerkt heb dat de vliezen op enig moment braken... wel dat ik bij de laatste in 1x persdrang kreeg en zo'n beetje met het kind tussen mijn benen de trap op kon kruipen... lol De vk was toen dus ook...Te Laat...hahahaha.. Groet Hilde
Bij mijn zus en mij zijn de vliezen bijna op hetzelfde moment gebroken. Allebei hoog met een scheurtje zodat het water druppelde. Ik had alleen weeën erbij en zij niet. Daardoor dacht zij dat ze incontinent werd en er pas veel later achter kwam. hihi Uiteindelijk weet je het wel hoor
ja dat lijkt mij ook wel toch, want ik dacht dat als je vliezen gebroken zijn dat je binnen 72 uur moet bevallen ivm infecties toch? Maar als je wel weeen krijgt dan komt het wel goed lijkt me
Mijn schoonzusje was inderdaad ook in bad gegaan en blijkbaar waren de vliezen daar gebroken. Dus je hoeft het niet te merken. Het gaat in ieder geval bijna nooit zoals in een film : een overstroming van jewelste midden in een supermarkt of zo. Meestal gewoon rustig aan, net of je kleine beetjes plast. En het ziet er anders uit dan urine en ruikt anders zeggen ze. Groetjes, Beesje
Ik voelde het echt gebeuren, het was (ff heel erg 'plat' omschreven) net alsof er lucht vanuit mijn darmen kwam (zoals wanneer je een scheet moet laten),die naar 'voren' schoot, en niet tegen te houden was. Ik voelde echt een 'ploep' en toen stroomde voor mijn gevoel het bed 'vol'.
Ik ben de zus van Marjanne, en ik wist het dus niet..... ik kwam er pas rond n uur of 4 achter dat het wel een mijn water kon zijn. Dit doordat mijn zusje vertelde hoe het voelde bij haar. Zo voelde het bij mij ook. Druppeltjes, ik dacht dat ik gewoon incontinent werd. Mijn water was dus al 9 uur gebroken toen ik een bevestiging van de verloskundige kreeg, rond 5 uur. Misschien had bij mij het belletje ook wel al moeten rinkelen(3 schone onderbroeken en 6 inlegkruisjes), maarja, blond en 5 weken te vroeg, dan denk je er minder snel aan. Dus extra controle vragen van de vk kan geen kwaad als je wat vocht verliest.
Niet gemerkt, of eigenlijk... ik belde de weekend arts voor de zekerheid omdat ik vocht druppelde ( geen verloskundige in dat dorp) en die zei dat ik gewoon iets meer vochtverlies had. Dat was zaterdag.... maandag middag kwam met spoed mijn eigen dokter aanscheuren toen hij het briefje van de weekendarts zag...... Gelijk door naar ziekenhuis, bevalling opgewekt, en wegens te lang gebroken vliezen een extra controle van de baby.
Het was 5 dagen voor de uitgerekende datum toen het begon, de bevalling van Quinten (de zelfstandige, lol).. De eerste paar uren leek het totaal niet op te schieten en had ik zo'n idee van, dit kon wel es net zo'n bevalling worden als die van Jesse (*36 uur.. ), want zo snel als Sahra kwam (4 uurtjes) ging het in ieder geval niet meer worden, ik was inmiddels al zeker 6 uur bezig.. (*Ik bleef bij Jesse hangen op ong.2cm, midden in de nacht naar het ziekenhuis na 24 uur weëen en het schoot maar niet op en wel heftige weeen, ken je dat? ) Dus toen de verloskundige voor de tweede keer geweest was is ze eerst naar een andere bevalling gegaan aan de andere kant van de stad.. Ik ben toen lekker in bad gaan zitten...nah ze had dr hielen nog niet gelicht of ik zat zwaar in de weëen.. Maar goed, na een uurtje de VK weer opgebeld en gelukkig stond ze net op het punt de deur uit te gaan bij die andere bevalling en kon dus deze kant op komen.. Maar aangezien het 7 januari 2003 was en er nogal wat sneeuw lag bleken de spoorbomen van het spoor, waar je langs rijdt om bij ons te komen, niet meer te werken en stonden op Dicht... Daar stond onze VK...hahahaha voor het spoor.. Ondertussen had ik dus blijkbaar al volledige ontsluiting want ik zat nog in bad toen ik in enen persdrang voelde... not really amusing als je nog het bad uit moet overigens, hahaha.. maar goed, ik moest er toch uit.. Dus uit bad, zeiknat op m'n knieen de trap op naar boven, man achter me aan met de VK aan de telefoon en in zijn andere hand een handdoek... En ik maar denken... nou ik wacht wel ff hoor tot ze dr is.. Nou, ik kan je één ding vertellen...Dat wachten kan je wel shaken hoor... Daar houd je helemaal niets aan..Je lijf neemt het over en er komt een oerkracht in je los zoals je echt niet meemaakt tijdens een 'normale' begeleide bevalling... dan leg je je vertrouwen in de VK... Op zo'n moment dat je het zelf moet doen vertrouw je compleet op jezelf en op je lichaam, heel wonderlijk... en eerlijk gezegd... teken ik dr zo weer voor... In ieder geval bij de eerste perswee was het hoofdje dr, en mijn maar roepen; zal ik 'm dr uittrekken? En ik, Neeeeehhhh zitten laten de rest komt straks well.. En hij weer, Ja weet je dat zeker? Jaaahhh zitten laten niet aankomen... Wat een giller, het leek Monty Pytons Flying Circus wel...hahahaha.. En toen was Quinten dr... helemaal zelf gekomen.. De 3e in een reeks bijzondere kids; Jesse; zondagskind, Sahra op donderdag 24 mei Hemelvaartdag (dus ook zondag) geboren en Quinten; helemaal zelf geboren... Nah.. piest pesas..toch? En nu? Ik ben zo ontzettend benieuwd wanneer deze gaat komen... Iedereen in de familie loopt al te speculeren; as zondag (morgen dus) of misschien blijft deze wel tot na de uitgerekende datum zitten (nog nooit gebeurd,maargoed.. je weet het niet en eigenlijk wil ik het ookniet horen..lol), ohja misschien blijft deze wel zitten tot 30 april.. (zal je net zien, lol) En mijn moeder kwam ook al met zo'n leuk verhaal; ja jij was 3 weken te vroeg maar je zusje kwam gewoon 11 dagen later... aarrrggghhhh.. Anyway ff terug naar die zelfstandige bevalling; in eerste instantie als het je overkomt denk je echt; OMG, ik wacht wel, hellluppp enz enz..maar als het puntje bij het paaltje komt; Een Super Ervaring! Groet Hil
Nou ik merkte het maar al te goed hoor, ik heb toch de slappe lach gekregen ! Ik zat op het toilet (de ideale plek om je vliezen te breken) en in een keer hoor ik een hele harde knal, net alsof er een ballon tussen mijn schaamlippen (excuus, anders kan ik het niet omschrijven) knapte. In plaats van dat het vruchtwater naar beneden ging, spoot het in een keer vooruit, de hele badkamer zat onder en mijn man pieste zowat in zijn broek van het lachen......
hahah hilde, lig hier helemaal dubbel leuk verwoord Lijkt me niet echt fijn bevallen zonder vk Verder heb ik geen idee.. mijn vliezen zijn doorgeprikt met 9 cm ontsluiting.. voelde daar niets van alleen ineens alles nat worden
Was ook mijn eerste gedachte hoor Senna, maarja..Als't moet, dan moet je.. en dan wordt je in enen die oervrouw met wonderlijke bevallingskrachten, lol
hahhahaha moet wel lachen hoor om jullie verhalen,,, maar wat een bevallingsverhaal.... we houden het nu maar op 30 april ok Maar goed, de een merkt het dus giga en de ander iets minder... nou ik wil dan er tussen in hahahaha... ik laat het jullie in ieder geval weten hoe ik het ervaren heb natuurlijk. Begin ook langzamerhand wel nerveus te worden hoor van alles.. van ga ik het wle goed doen, kan ik ervoor zorgen dat manlief niet aan degrond gaat hahaha... en ik wil zoooooo graag thuis bevallen... maar ja of at allemaal kan is natuurlijk nog de vraag, maar we gaan ervoor hoe dan ook. Thanks ladies voor de leuke antwoorden Liefs Brigitte
Meestal voel ne niets, of misschien een plopje net voor de vliezen breken. Je voelt wel het verschil tussen plassen en brekende vliezen. Als je in bad zit, merk je het meestal gewoon niet. Maar normaal zou je het aan het volume van je buik moeten zien, die wordt iets kleiner en je kan de beeb veel beter voelen (onderscheiden van lichaamsdelen en zo)
hier is het ook niet ongemerkt voorbij gegaan dat mn vliezen braken! t was midden in de nacht, ik lag de hele nacht al te draaien en te draaien, voelde me niet zo lekker. werd opeens wakker en ik d8 he bah.. wat voelt er nou weer zo vies... (dacht eerst dat ik in mn slaap in bed geplast had haha) toen ik opstond liep het bij mn benen langs, heel typisch geurtje. dus met een opgevouwen handdoek eronder naar de wc hihihi nog vol ongeloof. al met al is het uuuuren doorgegaan, omdat het hoofdje van ons mannetje al helemaal was ingedaald en ervoor zat, kwam het niet in 1 golf eruit maar sijpelde het door tot het moment dat er volledige ontsluiting was. ik heb me eigenlijk verbaasd over de hoeveelheid vruchtwater, hoe kan dr zoveel vruchtwater in je buik zitten, en ook nog een kindje, en dan toch nog een relatief bescheiden buik hebben
Ik zag opeens een paar druppels roze vocht in de wc vallen, heb toen de gyn. gebeld om te vragen of het vruchtwater kon zijn. Ze hebben toen een echo gedaan en een kweekje genomen uit mn vagina, maar daaruit kwam niet dat ik vruchtwater had gelekt. Die nacht kreeg ik weeen, sóchtends moest ik weer naar het zkh. en lekte ik opeens weer wat roze vocht, het bleek toch dat ik gebroken vliezen had, waarschijnlijk een heel klein scheurtje. Tijdens het toucheren braken mn vliezen volledig waardoor de arts assistent meteen een schone broek aan kon trekken