Ik ben 35 weken in verwachting en wij weten dat we een zoontje krijgen. We zijn al maanden uit de naam, en hebben er zelf helemaal een fijn gevoel bij. Nu heb ik aan een vriendin de naam laten ontglippen verder weet echt niemand het. Maar nu had zij een aanmerking op de naam, waardoor ik een beetje begin te twijvelen over de uitspraak. Wij hebben gekozen voor de naam Jaime, en spreken dit uit als djeemie. (vinden de schrijfwijze mooier dan gewoon jaimie) Nu zegt zij dat je die naam uitspreekt met een G??! omdat het een franse naam is. Het klopt dat dit een franse schrijfwijze is (franse meisjesnaam) Maar de naam Jaime wordt voor zowel jongens als meisjes gebruikt. Dat van die uitspraak met een G had ik nog nooit gehoord. Is het terecht dat ik nu twijvel of kan je de naam gewoon als "Jaimie" uitspreken?
je vriendin heeft idd gelijk dat de schrijfwijze zoals jullie die willen uitgesproken wordt met een G.... maar als jullie deze schrijfwijze mooi vinden dan is er toch nix aan de hand? doen wat je hart je ingeeft!!!
wat een snelle reactie ik heb net een programma op internet gevonden waar je namen kunt invoeren en dan hoor je hoe de spreekwijze is in een bepaalde taal. In het Spaans is het idd met een G, Frans geeft hij niet aan. En in het Engels spreken ze Jaime uit als Djeemie. Dus ik denk dat het wat dat betreft niet zo heel veel uitmaakt. En wat je zegt, het gaat natuurlijk om ons gevoel!
het is een spaanse naam. De correcte uitspraak is Chaimuh. Als jullie het uit gaan spreken als Djeemie zou ik hem echt anders gaan schrijven!
Ik zou het als het franse 'ik hou van' uitspreken, dus met een zj (zjèmuh) om de naam als Djeemie uit te spreken zou ik dus kiezen voor een andere spelling. Persoonlijk zou ik dan Jamie doen, aangezien ik de dubbele i in jaimie niet zo vind.
Toen ik jullie schrijfwijze las dacht ik wel even: uitspraak (gewoon) Jamie of anders?? Ik vind de schrijfwijze Jamie leuker! Bij ons in het dorp heet een jongetje Jaimee, (ook uitspraak Djamie) Zelf denk ik dat met dubbel E aan het eind, het duidelijker is dat de uitspraak IE (Djeemie) is, met enkel E word het snel EH (djeemeh) Mensen wennen er wel aan, en zullen hooguit 1xvragen, hoe ze het moeten uitspreken. Doe wat goed voelt!
Ik zou jouw naam uitspreken als Djeem. Als je wil dat iedereen het uitspreekt als djeemie dan zou ik ook de schrijfwijze veranderen...
Zo zou ik het ook uitspreken, maar idd.. Als jullie het zo mooi vinden, als mensen het 1x weten is het ook goed (ik kan het weten heb een naam die mensen altijd verkeerd uitspreken, maar weten ze het 1x gaat het nooit meer fout)
Ik had vroeger een vrouwelijke Jaime in de klas, maar ik heb nog nooit iemand die naam anders horen uitspreken dan Djeemie. Zowel op die school niet als op de daaropvolgende school. Ik zou de schrijfwijze gewoon aanhouden.
laat een opmerking aub nu niet aan jullie keuze doen twijfelen, krijg je achteraf alleen maar spijt van. Als jullie het zo willen, gewoon doen. Veel succes met de bevalling en geniet van je babytje
Ik ken 2 jongens die Jaime heten. Zoals het nu geschreven is, is het een Spaanse naam en wordt uitgesproken als Gaime. Als je voor uitspraak Djeemie wilt gaan dan zou ik persoonlijk nooit als Jaime schrijven, want het is gewoon een andere naam. Daanraast klopt de schrijfwijze niet. Een E aan het einde wordt in dit geval geen I.
Nooit geweten dat dat met een G was. Als ik die naam lees zou ik het uitspreken als djeemie (leuke naam trouwens)
Ik ken de naam Jaime ook met de uitspraak "Gaj-me". Het is oorspronkelijk een Spaanse naam die je ook echt zo uit moet spreken. Als je het uit wilt spreken als 'Djeemie' zou ik gaan voor een meer gangbare spelling en er gewoon Jamie van maken. Het is uiteraard jouw keus en als jij Jaime wilt schrijven en 'Djeemie' wilt zeggen moet dat kunnen. Alleen ik denk wel dat je veel verwarring zult krijgen (hoe schrijf je het, hoe spreek je het uit).
Als je geen verwarring wil, moet je toch van schrijfwijze veranderen, want er zullen echt veel mensen zijn die jouw zoon dan Gaime zullen noemen. Als het je niet uit maakt dat er verwarring ontstaat, dan kun je het zo houden natuurlijk.