Dex!!?

Discussion in 'Babynamen' started by joepie3, May 21, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. joepie3

joepie3 Actief lid

Mar 22, 2014
    155
    0
    16
    Wat vinden jullie van de jongensnaam Dex.
    Twijfel nog erg. Vind het wel een leuke naam maar nog niet van wow. Ken ook niemand met deze naam.

2. manaolana

manaolana Niet meer actief

Leuke naam! Maar voor mij persoonlijk iets te populair. Hij staat op plaats 38 van meest gegeven jongensnamen in 2016. Meer dan 325 jongens hebben die naam gekregen in 2016.

Hommeltje and nizzie86 like this.
  3. Anoukskie

Anoukskie Fanatiek lid

Oct 18, 2016
    2,479
    885
    113
    Ik vind 'm erg stoer!

4. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,889
    5,146
    113
    Mwah niet mijn smaak maar vind hem ook niet vreselijk

5. mariellevanr

mariellevanr Niet meer actief

Niet mijn smaak, maar ik vraag me wel af waarom zo'n vraag hier zo vaak gesteld wordt.

Het gaat er toch om of dat jij en je partner de naam mooi vinden?! Op iedere naam heeft iemand wel iets te zeggen. Hoe zonde zou het zijn als je gaat twijfelen terwijl het voor jullie uiteindelijk de leukste naam blijkt te zijn.

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Ik ken veel Dex'en, ben inmiddels aan de naam gewend, maar hij staat niet op mijn lijstje ;) Ik vind Lex dan bv veeel leuker.

7. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik heb onlangs ook zo'n topic geopend en wil je vraag wel proberen te beantwoorden :D.

Wij zijn sowieso nog niet uit over de naam dus bij mij was het ook oriënterend en ik vind het daarnaast persoonlijk best waardevol om even te toetsen welke associaties, rijmpjes, gekke gedachtes etc. een naam eventueel op roept. Aan de ene kant jammer als dé naam daardoor verpest wordt maar aan de andere kant fijn dat je kind niet de rest van zijn of haar leven met een "schaamnaam" zit omdat jij door hormonen, verliefdheid op de baby/naam etc. niet meer rationeel kon nadenken en zoiets over het hoofd ziet.

Van reacties als niet mijn smaak, lelijk etc. trek ik me dus niet zo veel aan. Het gaat meer om het extreme. Ik zou niet willen dat mijn kind straks ongewenst in het afschuwelijke namentopic komt :p. Of wel maar dan in ieder geval nadat ik er goed over na heb gedacht waarom juist die naam ondanks de associatie die dat mogelijk bij een ander op roept.

8. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Ik heb er een aso asociatie bij.

Hommeltje likes this.
  9. IT234

IT234 Actief lid

Mar 16, 2017
    294
    178
    43
    Ik denk aan dexamfetamine. Een medicijn. Dat korten wij af naar dex.

10. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

Jun 2, 2014
    6,008
    19
    38
    Vind m niet zo leuk... en moet aan Dexter denken ☺️

11. mariellevanr

mariellevanr Niet meer actief

Bedankt voor jouw uitleg! Uiteraard is het aan iedereen vrij om hier te vragen wat ze wil! Blijf er wel bij dat het zo jammer zou zijn als 'DE' naam zo wordt weggevaagd.

Namen zijn heel persoonlijk vind ik en natuurlijk wil je niet dat je kind wordt gepest met gekke rijmpjes. Wij hebben bij alle drie avonden lang zitten rijmen en googlen om dit te voorkomen. Echter kinderen zijn inventief, dus helemaal voorkomen doe je het niet denk ik.

En over het schaamnamen topic. Ik vind er ook veel namen tussen zitten die wel leuk zijn en door de naam van het topic vind ik ook dat mensen echt gekwetst kunnen raken doordat hun kindje er misschien tussen staat. Maar goed, ook nu weer, da's mijn mening... Hihi

Ik wens jullie allemaal heel veel succes met de zoektocht naar de perfecte naam!

12. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Niet mijn smaak. Maar niet lelijk.
    Wel beter dan Dax. ;)

13. RoosW87

RoosW87 Actief lid

Jan 17, 2015
    282
    58
    28
    Leuke en stoere naam!

14. birds86

birds86 VIP lid

May 13, 2013
    5,305
    2,002
    113
    Female
    Leuk maar teveel voorkomend nu. Volgend jaar staat die in de top 20 denk ik en daar ben ík niet van.

15. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

Aug 6, 2016
    2,770
    2,185
    113
    Niet echt mijn naam, ik moet denken aan een tekenfilm figuur uit mijn jeugd. ...

16. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Leuke naam! Stond hier ook op lijstje als deze baby een jongen was geweest. Nu namen stress voor onze dochter.

17. Nescio

Nescio Niet meer actief

Niet zo leuk, maar wel veel beter dan Dax of Mex (x).

Ik vind Lex ook veel leuker.

18. K00

K00 Niet meer actief

Een naam waar ik even aan heb moeten wennen, maar die ik nu wel leuk vind.
    Ik vind hem alleen te populair.

19. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Ik ken geen enkele Dex, maar woon in België. Vind het nog al hard klinken. Ken wel een Des, dat vind ik dan wel weer leuk.

20. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

Feb 5, 2017
    623
    334
    63
    Leuke naam hoor! En dat 'ie te populair zou zijn ... tja je kunt nu een hele zeldzame naam geven en die kan over een paar jaar een top 10 naam zijn. Dus zou ik me niet veel van aantrekken.

Share This Page