Iemand ervaring ex die niet mee wil werken scheiding/huis verkopen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Papallona, 16 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Zoals de titel zegt, is er iemand die ervaring heeft met een ex-partner die niet mee wil werken aan scheiding en huis verkopen? En dan echt als in: nergens op reageren, geen advocaat nemen etc.

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik niet, maar mn buurvrouw had het wel aan de hand. De rechter heeft haar alle rechten gegeven om in haar eentje het huis te mogen verkopen ;)

3. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Als 1 van beide partners niet wil scheiden kan er alsnog gewoon een echtscheidingsverzoek bij de rechtbank worden ingediend en wordt uiteindelijk de scheiding gewoon uitgesproken.

Er kan tevens een verzoek tot vervangende toestemming voor de verkoop van de woning worden ingediend. Dan vraag je de rechter dus om toestemming om de woning te verkopen omdat je ex-partner niet mee wil werken aan de verkoop van de woning.

4. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Heb jij wel een advocaat?Als jullie er onderling niet uit komen dan denk ik dat het slim is om dit eens met een advocaat te bespreken. Zij kan je tips geven en het eventueel juridisch “uitvechten” voor je.

Wat een vervelende rot situatie zeg! Ik wens je veel sterkte

5. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Mijn tante is zo gescheiden. Het duurde daardoor heel erg lang allemaal. Ik denk wel bijna 2 jaar. Maar uiteindelijk heb je het dan ook alleen voor het zeggen. Geen communicatie is ook geen tegenwerking, ruzie en drama. En toen mijn ex mij na 2 jaar nog stalkte of het toch echt niet weer goed kon komen, leek me dat best prettig. ;)

Kijk leuk is het natuurlijk niet. Maar dat is geen enkele scheiding. Het is alleen wel een kwestie van een lange adem.

6. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Ja, ik weet dat het op die manier kan. Maar vroeg me vooral af hoe het dan echt gaat en hoe lang het zal duren. Hihi

7. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    WoW zo lang?? Pffff... ik word al gek bij de gedachte!

8. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Heb inderdaad al een advocaat. Mijn (nu nog) partner wisselt heel erg in emotie waardoor het lastig is of hij wel of niet gaat meewerken. Geen zin om daar op te wachten ook.

9. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Wat verdrietig zeg. Ik hoop dat jullie er samen uit kunnen komen voor jullie kleintje! En dan bedoel ik niet samen blijven maar dat hij gaat beseffen dat je voor een goede relatie 2 mensen nodig hebt en als 1 niet meer wilt je maar beter samen tot een goed plan kan komen waar de kid(s) niet de dupe van worden. Nogmaals sterkte

10. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ja het duurde allemaal heel lang. Maar dat is ook omdat mijn oom steeds van woonplek wisselende en dan onvindbaar was. Dus waarschijnlijk niet zo representatief gelukkig.

11. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Wie woont er in het huis?

12. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Weet jij ook hoe lang dit geduurd heeft?

13. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Ik, maar hij mag er nog wel altijd in omdat het ook zijn huis is officieel.

14. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Nou ja mijn ex-partner is verslaafd en is nu bij een “vriend”, maar hij gaat echt geen post openen of iets anders. Hij zal gewoon niks doen.

15. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hij heeft de scheiding en verkoop van het huis echt lang tegengehouden. Maar toen ze het eenmaal aan de rechter had gevraagd om alleen te mogen optreden met de verkoop van het huis was het in een paar dagen rond. Dat ging echt heel snel.

16. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Heb je geen voorlopige voorziening laten uitspreken door de rechter? En ik zou in elk geval de sloten veranderen. Mijn ex is destijds meerdere keren het huis ingegaan als ik niet thuis was. Dat voelde echt heel vervelend.

17. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Oke, dan ga ik dit morgen direct aangeven bij de advocaat. Ik ben namelijk bang dat we anders binnenkort een voorlopige koopovereenkomst tekenen en dat hij dan niet bij de notaris komt. En we dus een dikke boete krijgen.

18. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik zou zeggen; doe daar je voordeel mee. Het is natuurlijk mega vervelend en de hele situatie is heel erg naar. Maar dit geeft je wel de mogelijkheid om alles af te wikkelen op een manier die voor jou goed is. Niet dat je je ex moet benadelen. Maar het scheelt waarschijnlijk wel een hoop gedoe die je met een tegenwerkende of (zoals die van mij), steeds van gedachten wisselde ex zou hebben. Probeer het van de positieve kant te bekijken.

19. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Je ex moet wel onwijs veel tegenwerkende shit hebben laten zien. Je krijgt het niet zomaar voor elkaar omdat je bang bent dat het mis zal gaan. Er moet echt wel bewijs zijn dat hij dwars zit om het dwars fe zitten ;)

20. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Nee heb ik niet gedaan omdat hij vrijwillig weg is gegaan.

Deel Deze Pagina