Peer - Axel is grootste baby van Limburg: 62 centimeter - Hbvl.be Ik had meteen een auw gevoel.. Ken deze mevrouw toevallig ook nog, haha.
Mijn dochter is nu ruim 5 maanden en 62cm, wat een reus!! Is ze vaginaal bevallen? Moet er niet aan denken haha.
Mijn dochter was 200 gram lichter en 6 cm korter. De bevalling was een makkelijke van 2.22min. Grootte van het kindje zegt niets over de bevalling hè! Dit kindje lijkt me qua lengte/gewicht verhouding meer in proportie dan bij mijn dochter. Geen reden om aan te nemen dat het daardoor een zwaardere bevalling zou zijn. Haalt niet weg dat het een groot kind is
Goh das echt groot... Maar idd de grootte van het kind zegt niks over de bevalling. De bevalling van mijn dochter, die 3070 gr woog en 48 cm was, duurde ruim 36 uur en was echt zwaar. De bevalling van mijn zoontje, die 4160 gr was en 57 cm (!) duurde iets meer dan 10 uur en was ook wel redelijk zwaar, maar ik vond die van mijn dochter toch pittiger. Ikzelf ben maar 1.50m hihi en mijn vriend 1.90m Pluisje
Da's een flinke baby! Ik ken ook een vrouw (mama van school die had ook zo'n 'reus') Nu is het jongentje nog steeds de grootste van de groep.........
Mijn zwager was ook 62cm toen hij geboren werd. Inmiddels is hij 2.16. (hele familie is lang, zijn moeder is 1.89 en zijn vader 2.07)
Ons tweede zoontje was bijna 4500 gram en 58 cm lang, en het was een super makkelijke bevalling, daartegen was de bevalling van ons eerste kindje van 3320 gram en 51 cm wél erg lastig. Vind het dus wel meevallen hoor eigenlijk. die 4 cm had ik ook nog wel kunnen hebben hoor. Het lijkt me eigenlijk veel zwaarder tijdens de zwangerschap. Door de lengte van ons tweede kindje stond mijn rechterrib naar buiten, dat was veeel pijnlijker Ohja, hij is nu net 2, en is 1.05 lang en 18 kilo, bij schoenmaat 30!! dus het heeft gewoon doorgezet na de geboorte
Finley was bij de geboorte 53 cm en is nu met net 4 maandjes oud 68 cm groot. Jeetje....dan is die baby maar 6 cm kleiner...!
Dat is idd een flinke. Ben benieuwd hoe lang hij dus uiteindelijk gaat worden. Zo te lezen ga je een zoon krijgen van meer als 2 meter.
Mijn beide kindjes waren macrosoom bij geboorte(zie onderschrift)maar bij hun heeft het niet doorgezet. Mijn zoon is nu een van de kleinste van de klas( ik zeg altijd dat hij van meisjesformaat is)en zit tussen de -1 en 0 lijn in. Mijn dochter is van "jongensformaat" en zit tussen de 0 en de +1 in.
Ik was zelf bij de geboorte 9,5 pond en bijna 60 cm Was een snelle makkelijke thuisbevalling volgens mn moeder!
Mijn zoon was 60 cm bij de geboorte en 4160 gram, ging meteen in maat 62. Hij is nu nog steeds een kop groter dan zijn zus en de grootste van de klas. Maar de bevalling was een makkie hoor