Dextro Energie. Mag dat?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Theeleutje, 5 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Ik vroeg me af of je dextro energie mag gebruiken als je zwanger bent? Ik voel me de afgelopen dagen wat 'flauw' en normaal gezien zou ik dan een dextro pakken (alleen als het heel erg is) Maar ik bedacht me dat het nu misschien beter was van niet, aangezien ze veel koffie en energydrank ook afraden. Maar dat toch puur om de cafeine?

2. genm

genm Lid

7 feb 2011
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben diabeet en heb regelmatig dextro nodig bij een te lage bloedsuiker. Ik heb nooit een arts of diabetesverpleegkundige erover gehoord dat je dat niet mag nemen...

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

goh ik zou het eerlijk gezegd niet weten maar ik denk eerlijk gezegd dat het niet zo best is voor je kindje aangezien het je een snelle "boost" geeft. ff aan je vk vragen anders of googelen?

4. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Ik gebruik het ook als ik me "flauw" of erg licht in mn hoofd voel. Heb hier ook nog niemand iets negatiefs over horen zeggen.

5. angel229

angel229 Niet meer actief

Mag wel, maar zou het alleen nemen als je niks anders voor handen hebt. Dextro is gewoon druivensuiker, dus een suikerbommetje. Beter is het om bijv. boterham met kaas te eten als je je flauw voelt.
    Ik werk met diabeten en wil (zeker de mensen met insuline) dat ze altijd dextro bij zich hebben in geval van een te lage suiker.

6. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Ja hoor, mag. Werd mij zelfs aangeraden om te nemen als ik even 'out of energy' ben. Het wordt ook als tip meegegeven voor tijdens de bevalling!

7. Patrieske

Patrieske Bekend lid

9 feb 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb diabetes en Dextro energy is idd druivensuiker. Je kunt het gewoon innemen. Maar het geeft maar een korte 'boost' van ca. een half uur en je kunt je daarna weer flauw gaan voelen. Dus het is idd verstandiger om iets te nemen zoals een boterham of een bakje yoghurt met cruesli.

8. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Een boterham of wat yoghurt met meusli is idd verstandiger en heb je op langere termijn wat meer aan maar die gelegenheid heb je niet altijd natuurlijk :)
    dextro is een prima oplossing als je niet in staat bent om wat anders te pakken.
    Ze raden t ook aan om in je ziekenhuis vlucht koffertje te stoppen ;)

9. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Je zou kunnen proberen te achterhalen waar die flauwte vandaan komt. Is je bloeddruk wat laag of je ijzergehalte?

10. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Geen idee of dat mag tijdens de zwangerschap. Weet wel dat ik een rolletje in huis moest hebben tijdens de bevalling, voor als ik even geen energie genoeg meer had. Denk niet dat het dan ook zoveel kwaad kan mits je het niet te vaak doet, anders zou dat denk ik toch ook niet mogen tijdens de bevalling?

11. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Bloeddruk en hb zijn helemaal in orde gelukkig! Ik zal wel een pakje in mijn tas stoppen voor als ik echt niets anders kan pakken. En iets van een sultana of liga continu voor het langere termijn gebeuren.

12. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Volgens mij mag dit gewoon. De "boost" die je krijgt komt van de suiker en hoewel teveel suiker natuurlijk niet het allerbeste is, zie ik niet in hoe dit anders is dan een grote reep chocolade of een zak snoep. :)

13. bonbonnetje

bonbonnetje Actief lid

13 nov 2009
    233
    0
    0
    Zwijndrecht
    Ze raden zelfs aan om Dextro bij de hand te hebben als je gaat bevallen voor extra energie (boek Veilig Zwanger van Beatrijs Smulders)

14. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    tijdens de bevalling heeft het geweldig dienst gedaan bij mij :D kan geen kwaad hoor!

15. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.829
    3.625
    113
    Ja hoor, dat is geen probleem. De eerste 20 weken ben ik doodziek geweest en voelde ik me dus echt een vaatdoek, dextrootjes gaven toen net even een beetje extra energie af en toe.

16. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Bedankt allemaal!

Ik had vandaag de intake bij de vk, meteen maar gevraagd, en het mag gewoon. Wel inderdaad opletten dat het een boost van korte duur kan zijn, maar het is prima om de eerste flauwte op te vangen zeg maar, een liga/sultana oid werkt wat minder snel.

Deel Deze Pagina