Hallo dames, In het begin van de zwangerschap heb ik enorm gevoelige en stijve borsten gehad. Dit ging vanzelf over. Sinds een week of 2 zijn ze weer zwaar en gevoelig. Nu wordt 1 tepel soms spontaan hard en dat voelt alsof er een ijsklontje tegenaan gehouden wordt. Als ik de boel dan inspecteer (want het is echt een gek gevoel), zie ik wat vocht in de opening zitten. Eerst alleen 's ochtends maar nu had ik het gisteravond ook. Herkent iemand dit? En zo ja, hoe ontwikkelde dit zich dan verder en denken jullie dat borst nr 2 ook een keer mee gaat doen (of is er 1 defect) ? Ik heb maar preventief zoogcompressen gekocht haha, voor alle zekerheid. Dank alvast!
Ik heb dat ook. Op het begin van de zwangerschap pijnlijke borsten en nu sinds 2 weken af en toe het gevoel dat ze in brand staan mijn tepels vooral mijn rechter. Toen ik er na keek kon je goed zien dat de kleine puntjes op me tepel opgezwollen waren, de volgende dag waren ze wit gevuld en de dag erop weer leeg en korstjes er om heen. Maar bij mij is het dus ook maar 1 borst. Nu dan 2 weken af en toe vooral in de avond en nacht dat er vocht uit komt. Ik merk dat vooral omdat er dan kleine korstjes of kruimelig gevoel rondom mijn borst is.
dat is een beetje hetzelfde gevoel als bij een toeschietreflex bij borstvoeding. Waarschijnlijk kan je als je in je tepel knijpt ook wat gelig vocht eruit krijgen, dat is de voorbereiding op de borstvoeding en is dus mamamelk.
Hoi Ik heb hier ook al weken last van. 1 borst 'lekt' ook meer dan de andere. Had ik bij de zwangerschap van mijn oudste trouwens ook. Volgens mij is dit volkomen normaal! Zoogkompressen heb je voorlopig denk ik niet nodig, (maar wel handig om alvast in huis te hebben voor straks als je borstvoeding wil geven!)
heb ik ook. ben nu 35 weken zwanger en heb sinds vorige week een verlies van gelig vocht uit mn borsten. Niet elke dag trouwens maar loop ook al met zoogcompressen in mn bh....het hoort erbij en is op zich een goed teken!!! succes en maak je niet druk
Nee, ik maak me ook niet druk. Was alleen erg benieuwd hoe dit bij anderen zich verder ontwikkelde. Of mijn preventieve zoogcompressen wat voorbarig waren of juist een goede zet . Wel fijn om te horen, dat de andere borst hoogst waarschijnlijk ook nog een keer mee gaat doen aan het hele gebeuren.
bij mijn eerste zwangerschap begin ik vocht te verliezen met 16 weken! Het is tot op vandaag niet meer weg geweest! Na mijn zwangerschap en borstvoeding heeft er altijd vocht gezeten.. mijn dochter is nu bijna 2.5 jaar nu opnieuw zwanger en dus van het begin af aan vocht! gr. Jvd
Hier lekt het sinds 24 weken echt behoorlijk! Ik vind de zoogcompressen dus niet overbodig. Heb wel eens 's nachts een ander shirt kunnen aantrekken zo nat was het
Ja ik heb het ook en had het de eerste zwangerschap ook en toen had ik die zoogcompressen ook echt nodig. En ook ik heb een stieftiet...die doet het niet of veel minder.... Ik hoop dat het deze zwangerschap betekent dat de borstvoeding wel op gang komt....