Dextro in laatste fles om door te slapen?

Discussie in 'Voeding' gestart door mel78, 23 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als je trouwens denkt dat hij door de honger zo vroeg wakker wordt, zou je dus eerder 's avonds een fles volkoren pap moeten geven ofzo, voor hij gaat slapen. Daar teert je lijf dus wel heel lang op :)

2. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Rozemarijke: ik ga dat eens overleggen met het CB. Ons mannetje zit met zijn gewicht aan de bovengrens, en ik wil hem niet overvoeden zeg maar.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als hij voor zessen klaarwakker is, waarom doe je hem dan niet gewoon 's avonds wat later naar bed? Kun je over een paar weken makkelijk proberen als je toh de klok moet verzetten.

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Nou dirksmama, omdat ik 8 uur echt laat zat vind? Gaat hij later, blijft hij om 5 uur wakker worden, dat maakt geen verschil, alleen heb ik dan overdag een kindje wat niet te genieten is.

5. adi

adi Niet meer actief

Krijgt hij normaal gesproken s ochtends ook melk? Dan zou ik die melk geven als ie wakker wordt, op zijn kamer, in het donker en hem gelijk terugleggen om te gaan slapen.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Tsja, mijn dochter heeft rond die leeftijd ook een periode gehad van enkele maanden dat ze elke dag tussen 5.00 en 5.30 wakker was. Erg vermoeiend, en toen was ik ook nog zwanger. Maar je doet er niets aan. Als ze echt wakker zijn....ze kunnen tenslotte ook geen klok kijken ofzo. Het is hier vanzelf weer over gegaan, nu slaapt ze elke dag weer tot 7.00. En in haar eetpatroon is niets veranderd, ze eet weinig 's avonds, daar had het (hier) niets mee te maken

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Een kind kan niet meer slapen als het geen slaap meer heeft natuurlijk. 8 uur te laat, 5 uur te vroeg...als je kind genoeg heeft aan een nacht van 9 uur moet het toch aan de ene of andere kant zitten.
    Als je kind om 9 naar bed gaat en nog steeds om 5 uur wakker wordt, dan kan het nut hebben eens te luisteren of er rond die tijd iets te horen valt waar je kind wakker van wordt, zoals buren die om die tijd wegrijden, vrachtwagen die om die tijd winkel in de buurt bevoorraadt of zo.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij hebben het hier ook wel geprobeerd hoor, later naar bed, maar dat maakte niets uit. Daarom hield ik ook wel vast om 19.00 uur, dan pakte ze in ieder geval wat meer uurtjes. Soms zitten ze gewoon in zo'n ritme.

9. Onje

Onje Niet meer actief

Mijn stiefzoon heeft ook zo een periode gehad.
    Wij bleven hem behandelen alsof het nog echt nacht was.
    Hij kreeg een warme beker/fles met een klein laagje melk en we legde hem weer neer.
    Geen licht aan geen gordijnen open geen hele enthousiaste gesprekken.
    Eerst was dat even flink volhouden maar na een week of 2 sliep hij zonder melk door tot 7 uur a half 8

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn zoontje slaapt al heel lang een gemiddeld aantal uren per dag en is 's ochtends vaak om dezelfde tijd wakker. Is gewoon zijn ritme. Je kan daar ook weinig aan forceren. Ik ben ook wakker als ik wakker ben.

Slaapt hij 's middags nog?

Melkvoeding en doorslapen in de ochtend dat was er denk ik al af bij 1,5. Weet dat niet eens meer.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je kunt eens even zien wat je overdag zou kunnen schuiven, zodat je 's avonds een wat groter zwaartepunt hebt he? :) Of toetje laten vervallen na het eten, (bevat veel te vaak ook erg veel suiker), en in plaats daarvan dus een flesje volkoren pap?

Kan goed dat ie dan nog steeds niet langer gaat slapen hoor.... er zijn ook gewoon erg veel kids die nu eenmaal dit ritme hebben en daar verander je dan echt weinig aan.
    Mijn man baalt ook regelmatig als Thirza weer eens om 6 uur wakker is, (zijn twee oudsten sliepen altijd minimaal tot 7 uur), en wil dan wel eens kort door de bocht roepen dat ze gewoon maar langer moet gaan leren slapen. Tja, dat doet ze ook wel eens, maar heel vaak ook gewoon niet. Is niet anders...

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Slapen met een volle buik is toch helemaal niet lekker? Ik slaap dan altijd heel onrustig!

En een fles volkorenpap zou ik omruilen voor een schaaltje volle yoghurt of desnoods een fles volle melk, maar volkorenpap voor het slapengaan vind ik echt heel raar hoor, bewaar die maar voor de ochtend.

Doorslapen heeft miz ook weinig met volle of lege buik te maken. Mijn zoontje sliep ineens door bij 23 maanden. Zomaar, niks anders dan anders.

13. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter slaapt ook nog niet altijd door. Afgelopen weekend twee keer wat meer fruit gegeven een half uur voor ze naar bed gaat en ze sliep door tot half zeven.

Toeval? Zou kunnen maar we blijven het voorlopig wel even doen zo. Scheelt toch weer 2 uur langer slapen :D

Langer leren slapen geloof ik ook niet in overigens, hebben we ook geprobeerd en is niet gelukt..

Deel Deze Pagina