Mijn collega is dol op zweedse namen.. Haar zoontje heet aynar.. wat vind je daar van?? geen idee wat het betekent maar ik vind het wel heel mooi.. Vriend van mij heet Iljah.. ik ken nog geen meisjes die Illjah heten..
Svea.... Wel leuk, maar net niet, vind ik. Kan niet echt benoemen wat er 'mis' mee is Ik ken twee meisjes - of nou, inmiddels vrouwen, maar kende ze als kind- die allebei in mijn ogen mooie Scandinavische namen hadden. De ene heette Inga en de andere Ilka (geen familie van elkaar). Heb beide namen daarna nooit meer ergens gehoord, maar vind ze erg mooi, nog steeds.
Mmmm, om eerlijk te zijn ben ik niet zo wild van Svea. Kan er niets aan doen maar vind t een beetje vies klinken. Misschien heeft het inderdaad met wennen te maken. Boven genoemde Inga, Ylja en Ilka vind ik wel erg leuk en stijlvol.
Hallo! Ik ken de naam Svea en dus vind ik hem niet (te) apart. Maar hij komt zeker niet vaak voor in Nederland. Svea is leuk en ik denk niet aan zeep Wat vind je nog van: Elva / Alva Ida Svaja Ylva / Ilva (al genoemd) Elin Maren Inger / Inga Lelia / Lilja Rikke / Rieke Maja Ada Birte Mia Nea Jette Kari Kaja / Caja Merit / Marit Solvej Finja Lenja Jara Malin Talea Liva Helin Madita Yelva / Jelva Linnéa Mette Siri Lindis Merja / Mirja Saga Mari Svane Freja / Freya Moa Groetjes, Eos
Ik weet niet zo goed wat ik van Svea vind. Ergens vind ik hem leuk, maar ergens heb ik ook weer zo'n 'mwaaah ik weet het ook niet' gevoel erbij. Ik vind zelf Saga echt heel mooi voor een meisje. Een vriendin van mij heet ook zo.
een vriendin van mij heeft haar dochtertje Svenja genoemd. lijkt erop, maar misschien heb je dan minder de associatie met zeep?
Svea is definitief van de baan nadat we bij voetbal op tv de reclame van Svea-keukens ook zagen... En nu weer verder zoeken, pffffffffffffffffffff
Ik zag vandaag ergens de meisjesnaam Hebe voorbij komen, misschien vind je dat wat? Ik vind het niet eens zo gek.