Jongen toch een meisje?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Lilly, Oct 30, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Wij hebben met de 20 weken echo te horen gekregen dat we een knulletje krijgen!
    Vind ik super leuk en ik heb dan ook al wat stoere pakjes en rompertjes ingeslagen en heb al allemaal gave ideeen voor een echte jongens babykamer.

Nu weet ik dat het af en toe nog wel eens mis gaat met de geslachtsbepaling, maar van een jongen naar meidje lijkt me de kans klein toch?

Ik bedoel dat ik me kan voorstellen dat een echoscopiste een meisje misschien kan verwarren met een jongetje onder bepaalde omstandigheden maar als ze gewoon echt de balletjes en het piemeltje gezien heeft is de kans toch klein dat het toch nog een meisje blijkt te zijn? Ikzelf kon er namelijk niet bepaald wijs uit worden. Ze wees het aan en zei dat dat het scrotum was maar ik zag het niet hoor;)

Niet dat ik erg zou vinden als het een meisje is hoor, daar zou ik net zo blij mee zijn (was er de eerste 3 maanden van overtuigd dat het een meid zou worden) maar vraag me af of het kan?

Kennen jullie mensen en/of verhalen van mensen die een zoon verwachtten en een dochter kregen?

2. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    pas hier iemand op het forum die een jongen kreeg en dacht een meisjes te krijgen.
    Wij weten voor 96% zeker wat het wordt maar mijn gevoel zegt dat het het andere geslacht wordt dus die 4% we hebben alleen kleertjes die geslachts bepalend zijn, kamer en wagen zijn neutraal. we zien wel heb in ieder geval ook neutrale kleerdjes in huis., dus 2 pakjes in de vluchttas stoppen.

3. Semmie

Semmie Fanatiek lid

Sep 5, 2006
    1,021
    0
    0
    Gezinscoordinator ; )
    Didam
    ~Ja ik ken zo'n verhaal, mijn broer. Mijn schoonzus had met 35 weken een echo en toen zei de gyn. het wordt een jongen, bleken achteraf de opgezette schaamlipjes en wat ver uitstekende clitoris van mijn nichtje te zijn.....na drie jongens konden ze hun geluk niet op!

4. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Bussum
    Hahahaha!
    Nou volgende week hebben we nog een pretecho, ik wacht nog even met schilderen en behangen tot we die gehad hebben en als ze dan weer zeggen dat het een knulletje wordt dan houd ik het daarop ;)
    Gelukkig kun je jongenskleding ook wel combineren met meisjeskleding, wordt het gewoon een hele stoere meid :) :)

5. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ja een meisje met blauwe kleding enzo kan nog wel hè ;) Andersom zou ik iets minder snel doen :)

Bij ons was echoscopiste toch echt zeker van het geslacht dus we gaan maar echt uit van een jongen!

6. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Bussum
    Volgens mij ws ze bij ons ook vrij zeker hoor maar ik denk dat ik het pas ECHT geloof als ik het zelf echt goed gezien heb, nog een weekje voor de 3d echo!

7. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Het was zelfs voor ons duidelijk te zien zeg maar ;) :) En mss doen wij ook nog wel een 3D er achteraan :p

8. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

Jul 14, 2006
    2,797
    0
    0
    Egypte
    Nou een maand geleden zagen ze bij ons een Jongen.. gisteren was het dus ineens een meisje!
    Zit ik dus mooi met alle jongens spullen :(
    Op naar de 3d echo ;)

9. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    haha dan zal je ook raar hebben gekeken aicha?
    ik heb het wel eens vaker gehoord hoor. dat een meisje heel opgezwollen lipjes heeft dat ze het aan zien voor een jongetje. of als de navelstreng tussen de beentjes loopt.

bij onshebben ze 2x een jongen gezien, dus ik ga daar maar van uit. maar zeker weten doe je het pas als het er echt is. ;)

10. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Bussum
    Nou je maakt het wel spannend voor me hoor ;)
    Dat is ook wat zeg, had je al veel gekocht?
    Ik heb 2 pakjes die ik wel echt voor jongens vind maar die ik nog wel kan combineren met meisjes dingen mocht het zo raar lopen. Maat ik heb ook 1 jasje en een een truitje wat ik echt NOOIT had gekocht voor een meisje..........

Misschien kun je wat verkopen via marktplaats of zo?

Ik heb wel heel erg het gevoel dat het een jochie is hoor, maar hopelijk zal ik het volgende week ook echt kunnen zien!

11. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

Jul 14, 2006
    2,797
    0
    0
    Egypte
    @ Noura.. ik heb heel hard gelachen! Ze (denken we nu ;) ) ligt met de benen naar beneden.. dit kan dus de reden zijn! Gaan volgende week ook nog voor een 3D dus vraag ik mooi nog eens!

@Lilly, mijn mama heeft bijna voor 2 jaar spul gekocht! (omdat ik in het buitenland woon en het ineens hier heen komt) veel jongens spul in grote maten! We laten het nog maar even in NL totdat de beep er is.. en anders verkopen we het inderdaad gewoon door.. gelukkig zijn er ook veel neutrale dingen die wel met een combi kunnen!

Ben reuze benieuwd naar de 3D

12. Meliske

Meliske VIP lid

May 29, 2006
    7,731
    0
    36
    NL
    als wij te horen krijgen bij de 20 weken echo wat het wordt, dan laten we daarna een pretecho maken, en vragen we ook na het geslacht, zonder erbij te zeggen wat ze bij de 20 weken echo verwachtte. als ik dan 2 keer hetzelfde hoor heb ik er al het vertrouwen in dat het ook klopt.

13. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    Oeps, ik lees net in de rubriek 'Geboren' dat Mamamia is bevallen van een dochter terwijl ze bij de 20 weken echo te horen had gekregen dat het een jongen zou worden :confused: Vind het zelf nu toch ook wel spannend worden :(

14. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ja dat las ik net ook al! hmmm...niet teveel jongensspul meer kopen dus ;)

15. Niet meer actief

ja ik vraag me dan ook af wat je moet doen. Bij de pretecho was zij er echt van overtuigd dat het een meisje was.. je zag haar beentjes trappelen en er zat niks tussen idd... ze kon er geen 3d foto van maken omdat ze de beentjes aldoor bijelkaar had... omdat zij het zeker weet ga ik er gewoon van uit en doen we de babykamer ook in meisjesstijl... voor de zekerheid wil ik met 30 week toch nog een echo en dan even weer horen dat het een meid is :D en anders wordt het de boel over verven :p

16. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

Jul 14, 2006
    2,797
    0
    0
    Egypte
    Hahhahaa dit moet je echt even horen!

Ben gister morgen voor de 3d echo gegaan! Het was moeilijk te zien volgens de man wel een penisje (maar heeeeel klein) maar de balletjes waren nog niet zichtbaar maar dit zou normaal zijn en vaker voorkomen! Hij gaf het 90% kans.. een jongetje!

Ik met het rapport naar mijn gynocoloog toe savonds.. Nee zegt die ik ben zeker het is een meisje! Hup nog een echo ertegen aan.. 100% kans op een meisje! hahaaha volgens hem is de vulva gewoon wat gezwollen en komen die balletjes er dus niet!

Pffff... en nu? .. doe volgende maand weer een echo maar zekerheid hebben we pas als hij/zij er is! ER is er trouwens maar 1 te zien.. of zouden ze dat ook mis hebben hahaha

17. Niet meer actief

haha dat is ook wat.. wil je het weten en blijft het nog een verassing wat het wordt :p

18. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Haha Aichaatje ik moet er wel een beetje om lachen... Je hebt nu al een verassend kind in de buik zeg! Volgens mij kan je dadelijk nergens van uitgaan en maar afwachten totdat het geboren word! Word nog spannend!

Bij mij zagen ze het geslacht bij de pretecho (18 weken). Ik heb de foto's ook in mijn album staan! Heb zelfs het geslacht in 3D... Het is zo duidelijk dat er geen andere mogelijkheid is! (Nou ja als je dit leest weet je het maar nooit! Haha)

Gr. Miranda

19. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Bussum
    Hahahha, nou je nog niks aichaatje!
    Wat een gedoe, gelukkig dat er maar 2 soorten zijn.......hihi!

Nou ik ga er nog steeds van uit dat wij een knulletje krijgen maar ergens in mijn achterhoofd vind ik het toch wel spannend de 3d echo morgen. Ik hoop echt dat ik het dan goed kan zien, jongen OF meisje.....
    Maar heb me nu wel al helemaal ingesteld op een jongen dus zou wel wennen zijn hoor.......(maar daar heb ik dan wel weer de tijd voor).

20. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Jee...als je al deze verhalen leest, zou je denk ik wel 20 keer duidelijkheid willen hebben :confused:
    Wij hebben gisteren ook een 3d echo gehad, en daar bleek dat wij een zoon verwachten, terwijl mijn gevoel zo erg zei dat het een meisje zou zijn! Dat gevoel heb ik nog steeds trouwens.... :)
    Gelukkig hebben we op 28 novembder de 20 weken echo! Ga dan écht wel vragen of ze nog een keer goed willen kijken! :)
    Haha, dat zou wel een dijen-kletser zijn zeg...

Share This Page