Scheve ramen (modern zeggen ze) wat moet je eraan hangen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door puzzcat24, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Ik heb van die "moderne" ramen die scheef open kunnen in de babykamer
    En de kozijn is niet breed genoeg om een rails eraan op tehangen...

Heeft iemand ook van die rare ramen en heeft misschien een tip?

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

wij hebben een rolgordijntje op het kozijnhout geplaatst, 1 op het raam dat open kan en 1 op het raam ernaast. daarnaast hebben wij de gordijnrails boven het raam in de muur bevestigd, werkt prima ;)

3. puzzcat24

Oww joh wat een idee!
    Ik ga dat ook doen
    Ik vind het zo dom dat scheve moderne...;)

4. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    wat bedoelen jullie met scheef open kunnen?
    kan dat ook een beetje duidelijker uitgelegd worden hahaha. ik snap het niet echt ;)

5. puzzcat24

Ohh oke ik zal het proberen
    Een normale raam gaat open met een scharnier aan de linkerkant of rechterkant
    Maar met deze heb je de raam dicht en trek je het naar je toe zodat de bovenkant lijkt te vallen op je
    Lijkt alsof de scharnieren beneden zitten
    Das normaal en modern Pffttt...

6. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    oke dat heb ik ook!
    dat heet een kiep raam volgens mij. maar ik heb gewoon mijn gordijnen van boven tot beneden op de grond en dan aan het plavond een rail hangen en heb geen last van het raam of de gordijnen hoe je het maar wilt bekijken hahaha. maar ik heb dat overal zo. vitrage en overgordijnen zeg maar tot op de grond!

liefs

7. puzzcat24

Ohh kiepraam moet ik even onthouden ;)
    Nou ben blij dat er echt wel iets bestaat,want nu is het zo kaal in de b-kamer

8. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ja idd we hebben een rolgordijn in de douche maar dit is niet echt een succes als je het raam open wil doen, maar ik kan hier ook niet een gordijn hangen tot op de grond hahaha. dus ik zit voornamelijk daar met mijn probleem hihihi

9. puzzcat24

Oww ik heb ook zon scheve ding in de douche,en heb daar van die plak papier erop gedaan het helpt erg goed
    Wel goed luchten anders flikkert het er binnen een week weer af hihi

10. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    oke ja ik heb dat spul ook gekocht. maar ik denk dat we er straks maar van dat sier glas indoen dat ook gelijk het beeld niet zichtbaar maakt zeg maar dan ben je er ook helemaal van af.
    ik heb er zowiezo roosters in dus het word goed geventileerd ;)

11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij hebben ook kiepramen boven. Ik zie het probleem niet zo. We hebben rolgordijnen aan het plafond vastgemaakt en die gaan er gewoon langs. Als je het raam openkiept, deukt het gordijn wel een beetje in, maar daar kan ie wel tegen, hoor. Meestal gaan de ramen hier 's nachts toch dicht en overdag zijn de gordijnen juist open.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik heb ook wazige ramen, eigenlijk een kwart rond. Geen enkel gordijn of iets past er precies voor, dus hebben we gordijnen, waarbij we de zijkant met een haakje vast kunnen zetten en een rolgordijn erachter wat recht naar beneden gaat. In mijn album staat een fotootje, niet echt duidelijk te zien alleen. Als je door het raam kijkt, zie je net zo'n soort huis aan de overkant, zo zit het dus in elkaar.

13. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    wij hadden op de bovenkant van het raam een strook klitteband gedaan en op het gordijn zelf ook.
    en dan plak je het er zo op.
    kan het gordijn ook gewoon open.

14. puzzcat24

OHHH dat is een goeie tip!
    Super!
    Dat ga ik ook doen!

15. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik knap sowieso al volledig af op zulke huizen. snapte al nooit wat mensen erin zagen. en inderdaad het is ook nog eens niet practisch. al hebben enkele leden je wel wat ideetjes aan de hand kunnen doen zie ik.

16. puzzcat24

Deze huizen zijn van de jaren 50 en hebben het vorige jaar gerenoveerd,en die stomme ramen erin gezet...
    Snap de bedoeling ook niet echt...
    Mannen....haha
    (vrouwen wisten wel beter )

17. mimi83

mimi83 Niet meer actief

dat zijn inderdaad kiep en/of kantelramen..
    Er bestaan speciale rolgordijnen voor, een gorijn aan rails op plafond werkt ook of evt. ook met wat meer afstand van de muur met muur rails.

Deel Deze Pagina