Hoi meiden, vraagje over cervixslijm, waar jullie misschien antwoord op weten. Ik hou het deze maand goed in de gaten, maar heb tot nu toe geen overvloedig en rekbaar slijm kunnen ontdekken. Na vanochtend te hebben geklust zag het er bij een toieltgang vanmiddag wel heel anders uit. Dat zou dus kunnen komen omdat mijn vruchtbare dagen aanbreken. Maar aan de andere kant vraag ik me af ik hoeverre seks van invloed is op hetgeen je op je toiletpapiertje aantreft. Weet iemand het?
Hoi Druif, Ze zeggen dat je t cervixslijm t beste voor t klussen kunt observeren. Sex is inderdaad van invloed. Vorige maand vroeg ik mij ook af van wie t afkomstig was Weet ook niet precies hoe t bijvoorbeeld dag later van invloed is. Rond eisprong klussen we elke dag en dan heb ik dus ook nogal moeite met interpretatie. Misschien hebben anderen wat meer ervaring en duidelijkheid. Succes! x Sophie
Ik heb hier wel eens gelezen dat je van cervixslijm draden kan trekken en van een restje sperma niet.
dat klopt, sperma is waterig, wel wat dikker dan water maar niet rekbaar. Je moet het dus even tussen je vingers nemen om te checken.. vruchtbaar slijm is meer snotterig zoals rauw eiwit en kan je ver uitelkaar trekken zonder dat het breekt. groetjes
misschien een beetje omdat het wat dikker is als water, maar het is echt niet te vergelijken met goed vruchtbaar slijm.
Hm, wat ongelovelijk lastig zeg. Dan zit ik me toch een paar dingen af te vragen. Hoe lang zou sperma dan eventueel van invloed zijn op je slijm? En waarom is het slijm er dan bij vlagen gedurende de dag en niet continu? Vinden jullie het ook zo lastig?
Je kan er eigenlijk pas wat zinnigs over zeggen na een paar maandjes, er zit een patroon in. Ik heb meestal de dag erna soms nog sperma... maar ong 24 uur later is het meeste wel weg.