Dit is precies wat ik wil maar het is niet kant en klaar vrees ik te koop! Dik vilt om tekeningen op te hangen. Maar waar vind ik dit? En hoe bevestig ik dit? Kan iemand mij hiermee helpen? Komt op witte gestucte muur.. ik ben non-creatief, heb weinig tijd dus liefst iets kant en klaars of iemand die het voor mij wikt maken.. Wie wil meedenken, zoeken of het maken??
Dé online winkel voor vilt - Bij vilt enzo! kun je vilt kopen en dan bevestig je het met dubbelzijdig goed plakband. Van die brede rollen kun je vast bij de bouwmarkt kopen.
Ik zou die lap vilt niet zo direct op de muur plakken met tape. Het vilt gaat uitzakkken en ik denk dat tape het gewicht niet aankan. Je plak het vilt met een zuurarme lijm (boekbinderslijm of houtlijm) op een spaanplaat of multiplex en hangt hem aan een schroef.
Dit, of je plakt het op een stuk hout wat je even groot maakt. er is speciale lijm voor vilt, maar ik weet niet of dat op de muur houd. maar is wel een prutswerk! Zeker bij zo een groot stuk! ik plak kistjes vaak met vilt, en dat is ook een gepruts van hier tot tokio Veilige optie is dan om op hout te plakken en dat op te hangen. Kan je makkelijk opnieuw beginnen. En als je niet creatief bent, zou ik ook beginnen met een kleiner stuk. Of iets uit te zoeken wat niet creatief is (prikbord bijvoorbeeld! Die kan je kant en klaar kopen)
Ja een prikbord vind ik ook prima maarrrr vind ik minder mooi.. Zou graag wit prikbord willen maar niet gevonden.. ultieme tips welkom! Leuk vilt op een bord maar waar koop ik een plaat? en hoe bevestig ik een schroef in godesnaam? Wil niet een van jullie tegen betaling er een voor mij maken?? 😊😊😊😊 Of een winkeltje erin beginnen op Mp???👍😁
ooit gehoord van google?! haha nee, sorry, maar een wit prikbord, als je dat intypt, krijg je meteen heel veel resultaten + winkels waar je dat kan kopen https://discountoffice.nl/p/prikbord-60x90-wit-pastel/?gclid=Cj0KEQjw4rbABRD_gfPA2-uQqroBEiQA58MNdOzmkBMbPCmocawaS9J0_wEnpIs51aInhfSxAR2ycKEaAka68P8HAQ een mdf plaat kan je gewoon bij de bouwmarkt kopen. Zagen ze ook wel op maat, en als je het vraagt, zetten ze er ook wel een schroefje in, helpen ze mee voor een handig ophangsysteem Maar als dat laatste niet lukt, zou ik in de plaat 2 of 4 gaatjes boren (afhankelijk hoe zwaar het is, 2 zou opzich wel voldoende moeten zijn, aan de bovenkant) (ter dikte van de schroeven die je wilt gebruiken), het bord tegen de muur aan houden en de gaatjes aftekenen op de muur (met een potlood door het gat in je plaat een puntje zetten), dan met dezelfde dikte een gat in je muur boren, plug er in, plaat er voor en schroef er in draaien. En dan vilt erop plakken, dan zie je de schroeven niet
Je bent hier al sinds medio augustus naar op zoek, misschien toch die ene kopen die je toen voor 69 euro hebt gezien?!
Meiden wit prikbord is altijd met aluminium rand of een enorm dikke rand.. ik heb me uiteraard suf gegoogled!!!
Je kunt ook gewoon een groot stuk vilt kopen en bij de kleermaker van die ringen er in laten slaan. Dan kun je het zo op een paar haakjes aan de muur hangen. Als je niet weet hoe je haakjes in de muur bevestigd moet je je vraag intypen op youtube en je krijgt je antwoord uitgelegd. Kom op, beetje power tonen, dit is echt zo makkelijk en leuk om zelf te maken.
Waar wil je het eigenlijk voor gebruiken? Je voorbeeld ziet er meer uit als magneetverf met een kleurtje, das nog makkelijker!